دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طریقه قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام و کاربردهای آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

قابلیت قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام ممکن است برای کاربران عادی کاربرد زیادی نداشته باشد ولی برای کسب و کارهای اینستاگرامی بسیار با ارزش است.

با قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام می توانید مخاطبان خود را به رسانه اجتماعی یا سایت متعلق به خودتان هدایت نموده و بدین طریق کاربران را از محصول، خدمات و یا رویداد جدیدی که در پیش دارید، آشنا نمایید. در این مطلب شیوه انجام این کار ارائه می شود.

قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام

با قرار دادن لینک به استوری اینستاگرام می توانید بازدیدکنندگان وب سایت خود را افزایش دهید. همانطور که می دانید در قسمت بیو اینستاگرام تنها می توانید یک لینک قرار دهید. ولی در بخش استوری دست شما بازتر بوده و می توانید چندین لینک را به مخاطب تان معرفی نمایید و آن ها را به وب سایت، اپلیکیشن های اجتماعی که در آن عضو هستید، هدایت نمایید.

حتما تا حالا با گزینه بیشتر بدانید در استوری اینستاگرام روبرو شده اید. این گزینه در حقیقت همان لینک استوری است. لینک استوری اینستاگرام یقینا یکی از ابزارهای مهمی است که تاثیر شگفت انگیزی بر کسب و کار و مشاغل اینستاگرامی شما دارد. با قرار دادن لینک استوری مخاطبین به سایت یا رسانه اجتماعی شما منتقل شده و بدین طریق با کالا، خدمات و یا رویدادهای شما آگاه می شوند.

ویژگی لینک اینستاگرام یک قابلیت مهم محسوب می شود. زیرا همانطور که ذکر شد برای اکثر افراد، این نخستین باری است که می توانند لینکی بجز لینک موجود در بخش بیو اینستاگرام در پروفایل خود اضافه نمایند. اضافه کردن لینک به استوری کار ساده ای است. در ادامه فرا می گیرید چطور این کار را انجام دهید.

کاربرد گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

کابردهای قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام برای اکانت های مختلف فرق دارد. ولی در حالت کلی کابران این برنامه معمولا برای تبلیغ کسب و کار خود یا دیگران از این قابلیت می توانند بهره بگیرند. استوری ها به علت این که مورد توجه کابران زیادی هستند، از نظر جذب مخاطب حائز اهمیت می باشند. از این رو تولید محتوا برای استوری حساسیت خاصی دارد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در راستای اهمیت زیاد محتوای استوری، قابلیت افزودن لینک به استوری نیز می تواند کابردی بوده و بسیار مهم باشد. از جمله کاربردهای لینک استوری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

گذاشتن لینک وب سایت در استوری

افرادی که می خواهند توسط اینستاگرام برای وب سایت خود بازدیدکننده جذب کنند، می توانند از این قابلیت استفاده نمایند. پیج های فروشگاهی اینستاگرام که تمایل داشته محصولات وب سایت خود را در اینستاگرام تبلیغ نمایند، می توانند از قابلیت لینک در استوری بهره بگیرند. برای این کار کافی است لینک وب سایت را در استوری قرار بدهند.

ضمنا در صورت تمایل به تبلیغ یک محصول خاص، می توانند لینک صفحه مربوط به فروش آن را در استوری اینستاگرام آپلود نمایند.

گذاشتن لینک شبکه اجتماعی در استوری

کاربرد دیگر قابلیت لینک در استوری اینستاگرام، گذاشتن لینک صفحه دلخواه از شبکه های مجازی دیگر می باشد. می توانید لینک پروفایل شخصی یا کانال شبکه اجتماعی که در آن عضو هستید را در استوری قرار بدهید. در این صورت کاربران بسیاری برای کانال یا گروهای چت خود جذب می کنید.

به طور مثال افرادی که دوست دارند توسط اینستاگرام برای ویدیوهای خود در یوتیوب بازدیدکننده جذب نمایند، می توانند لینک مربوط به ویدیوی خود را در استوری اینستاگرام آپلود نمایند.

لینک دهی داخلی

این مورد نوع خاصی از لینک گذاشتن در استوری اینستاگرام می باشد. همانطور که اسم این لینک دهی مشخص است، لینک مدنظر مربوط به خود برنامه اینستاگرام می باشد. گذاشتن لینک داخلی در استوری می تواند از قسمت های مختلف این برنامه صورت گیرد. هنگامی که شما پستی در اینستاگرام انتشار می دهید و بعد آن را در استوری قرار می دهید، در حقیقت یک لینک دهی داخلی صورت داده اید.

این موضوع برای پست های سایر پیچ ها نیز صدق می کند. به این ترتیب می توانید پست های سایر کاربران را هم به شرطی که پیچ آن ها عمومی است، در استوری خود منتشر سازید.

چه افرادی مجاز هستند در استوری لینک قرار دهند؟

مشابه اکثر ویژگی های تجاری در اینستاگرام، لینک های موجود در استوری هم در ابتدا باید برای حساب های کاربری تایید شده (اکانت های با تیک آبی) فعال باشد. با این وجود در سال ۲۰۱۷ قابلیت مذکور در اختیار دیگر حساب های کاربری هم قرار گرفت. این لینک هم اکنون برای همه حساب های کاربری در دسترس بوده و تفاوتی ندارد چند فالوور داشته باشید. در گذشته باید تعداد فالوورها بیش از ۱۰ هزار می بود.

روش گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام کار ساده ای است. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برای شروع برنامه اینستاگرام را اجرا کرده و با لمس آیکون دوربین در بالای صفحه به بخش استوری وارد شوید.
  • یک عکس از گالری انتخاب کرده و روی نماد زنجیر در بالای صفحه کلیک کنید.
  • در صفحه باز شده برای اضافه کردن لینک دلخواه (لینک یوتیوب، تلگرام، و …) گزینه وب لینک را انتخاب کنید.
  • در ادامه آدرس مورد نظر را در کادر متنی نمایش داده شده تایپ و یا آدرس کپی شده را پیست کنید.
  • سپس روی نماید تیک سبز رنگ بالای صفحه ضربه بزنید.
  • پیش از منتشر شدن استوری به آن کلید تماس با ما را نیز اضافه کنید.
  • بعد از اتمام این فرایند روی your story ضربه زده تا استوری انتشار یابد.

* با توجه به این که بیشتر کاربران ممکن است متوجه وجود گزینه لینک در استوری شما نشوند، لازم است در استوری به لینک پایین صفحه اشاره نمایید و روش هدایت به لینک را به مخاطبان خود آموزش بدهید. به طور مثال برای کاربران شرح دهید که جهت مشاهده اطلاعات بیشتر انگشت خود را به طرف بالا کشیده و یا با یک آیکون فلش، حرکت دست را نشان بدهید.

راز نگهداری استوری های لینک دار در پیچ بیشتر از ۲۴ ساعت

همانطور که می دانید، استوری هایی که در اینستاگرام آپلود می گردند، پس از ۲۴ ساعت به طور اتومات آرشیو شده و از دسترس دنبال کننده های پیچ شما خارج می شوند. برای این که بتوانید استوری ها را مدتی بیشتر از یک روز در صفحه خود نگاه دارید، باید آن ها را به استوری های برگزیده اضافه کنید. یا اصطلاحا آن ها را هایلایت نمایید.

به طور مثال پیج فروشگاهی می تواند پس از گذاشتن لینک در استوری از قابلیت هایلایت استوری بهره برده تا مخاطبانش همیشه به آن دسترسی پیدا کنند. همچنین برای آشنایی با طریقه گذاشتن آهنگ در استوری و قرار دادن نظرسنجی در استوری اینستاگرام روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *