دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی انواع کتاب ایده آل برای سالمندان

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

همانطور که می دانید سالمندی یکی از دوران لذتبخش زندگی می باشند و مطالعه کتاب در این دوران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به همین خاطر، در این مقاله چند کتاب برای سالمندان را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

مطالعه کتاب در دوران سالمندی فواید بسیار زیای دارد و کتاب های زیادی در مورد این دوره از زندگی وجود دارد بنابراین اگر شما نیز به دنبال کتاب های زیبا با مفاهیم ناب برای دوران سالمندی هستید به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم بهتر است تا پایان مطلب کتاب برای سالمندان همراه ما باشید.

معرفی چند کتاب برای سالمندان

معرفی کتاب برای سالمندان

اکثر افرد  به مطالعه کتاب در دوران سالمندی علاقه زیادی دارند اما برخی از افراد  نمی دانند چه کتاب هایی  برای سالمندان مناسب است به همین خاطر، در ادامه مطلب چند کتاب مناسب سالمندان را در اختیار شما دوستان عزیز قرار خواهیم داد تا بتوانید از بین آن ها کتاب های زیبا با موضوع جالب را انتخاب کنید.

پیرمرد و دریا

این کتاب از مهم ترین کتاب هایی می باشد که باعث شد جایزه نوبل ادبیات به ارنست همینگوی تعلق بگیرد.

داستان پیرمردی سرسخت که شغلش ماهیگیری است اما هشتاد و چهار روز است که چیزی صید نکرده است و بالاخره تصمیمش را می‌گیرد. او می‌خواهد به سراغ یک نیزه ماهی بزرگ برود. موجودی که می‌تواند بزرگ‌ترین صید او باشد و البته که او باید به سختی این کار آگاه باشد. سانتیاگو که همان پیرمرد داستان است، نمادی است از سرسختی و در دنیای ادبیات به عنوان قهرمانی شکست ناپذیر شناخته می‌شود.

مالون می‌میرد

همانطور که می دانید یکی از دغدغه ها نزدیک شدن به دوران سالمندی مسئله مرگ می باشد که موضوع ترسناکی است که در این کتاب ساموئل بکت که استاد پوچ‌گرایی می باشد میمیرد.

روایتی از زندگی پیرمردی ارائه می‌کند که چندوقت پیش همسرش را از دست داده و حالا هم خودش به انتظار مرگ نشسته است. او در اتاقش، روی تختی است که در آن غذا می‌خورد، اجابت مزاج می‌کند و در دفترچه‌اش می‌نویسد.

  •  آرون گروپس

کتاب با موضوع سالمند

خاکستر گرم

در این کتاب شاندور مارائی از یک مثلث عشقی به عنون بهانه استفاده کرده تا مفاهیم از جمله عشق، دوستی، تنهایی و خیانت را در یک کتاب با شخصت سالمند صحبت کند که جسارت نویسند به منظور شکل دادن و به وجود آوردن یک ساختار تجربی قایل ستودن است.

خاکستر گرم، داستان یک ژنرال مسن است که دوستش را برای شام دعوت کرده است. دوستی که البته برای مدت چهل سال ناپدید شده بود و این مهمانی شام، بیشتر شکل و شمایل یک مراسم محاکمه را به خود می‌گیرد.

مرگ آرتیمو

این کتاب داستانی از کارلوس فوئنتس می باشد که نویسنده مشهور اهل مکزیک می باشد

روایتگر داستان روزهای آخر زندگی شخصیتی به نام آرتیمو کروز است. شخصیتی انقلابی که حالا در روزهای پایان عمرش، به مرور دستاوردهای گذشته‌‎اش می‌پردازد.

آرتیمو کروز مردی ثروتمند، و سروانی انقلابی است برای به ثمر نشستن انقلاب تلاش‌های بسیاری کرد. اما کم‌کم و با گذشت زمان، انقلابی که اینچنین برایش تلاش کرده بود از آرمان‌هایش فاصله گرفت و از او دور شد. او با رفت و آمدهای مدام میان گذشته و حال، هم خوانندگان داستانش را با تاریخ معاصر مکزیک آشنا می‌کند و هم یکی از بهترین نمونه‌های جریان سیال ذهن را به مخاطبان نشان می‌دهد.

کتاب زیبا برای دوران سالمندی

مردی به نام اوه

این کتاب مشهور باعث شناخته شدن این نویسنده در ایران و جهان شد فردریک بکمن خلاق که در سوئد با همسر ایرانی اش زندگی می کند و تقابل این دو زندگی در این کتاب به خوب دیده می شود و داستان این کتاب اینگونه شروع  می‌شود.

پیرمردی بدخلق، جدی، خشک و تلخ که همسرش را از دست داده و در تلاش است تا به زندگی خودش هم پایان دهد. اما تصادف ماشین همسایه کناری، با صندوق پستی او مانع خودکشی اوه شد. هرچند اوه در طول کتاب سخت تلاش می‌کند تا تصمیمش را عملی کند و همان مرد خشک و تلخ باقی بماند اما این همسایه‌های جدید، ارتباطی که میان آن‌ها شکل می‌گیرد و ماجراهایی که برایش رخ می‌دهد باعث می‌شود تا دلش بخواهد زندگی کند.

و هر روز صبح راه خانه دورتر می‌شود

بیماری هایی مانند آلزایمر،حواس پرتی، فراموش خاطرات و … در این دوران یکی از دغدغه اصلی دوران سالمندی می باشد که در این کتاب فردریک بکمن روایت از زندگی یک پیرمرد را گفته است.

مردی که به دلیل ابتلایش به آلزایمر، کم‌کم خاطراتش را فراموش می‌کند اما هنوز به زندگی امیدوار است و دلیل امیدش هم، نوه شیرینی است که به زندگی او نور بخشیده است. او در این کتاب با نگاهی جدید به مسئله فراموشی پرداخته است که متفاوت و درعین‌حال زیباست.

پیرزنی که تمام قوانین را زیر پا گذاشت

یکی دیگر از کتاب ها برای دوران سالمنذی این کتاب می باشد که در این کتاب کاترینا اینگلمن سوندبرگ مجارای پیرمرد و پیرزن هایی را گفته است که در سر فکر شورش بزرگی داستند که این شورش از خانه سالمندی شروع شد و به دست بردن به بانک می رسد که لحن طنز و ماجرای هیجان انگیزش در اعتراض به وضعیت سالمندی گفته شده است.

معرفی چند کتاب مناسب سالمندان

شما دوستان عزیز با کلیک بر رویلینک مقابل می توانید با جملات زیبای کتاب هنر ظریف بی ییخالی نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *