دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان خانگی مزاج صفراوی و پرهیزهای غذایی آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قرار است شما را با درمان خانگی مزاج صفراوی آشنا کنیم و اطلاعاتی در مورد غذاهای نامناسب و مناسب برای این مشکل را در اختیارتان قرار خواهیم داد تا با درست کردن رژیم غذایی خود بتوانید این مشکل را از بین ببرید.

برای این که بتوانید زندگی سالمی داشته باشید نیاز است تا مزاج ها را بشناسید و راه های کنترلشان را بدانید. مزاج صفراوی دارای طبع گرم می باشد و صفرا مانند کف روی خون قرار می گیرد. درمان خانگی مزاج صفراوی برای کنترل این مزاج را برای شما بررسی می کنیم.

درمان مزاج صفراوی

درمان خانگی مزاج صفراوی بایدها و نبایدها

برای این که بتوانید این مزاج را کنترل کنید تا بیش از حد به بدن شما آسیب وارد نشود و شرایط بدی را تجربه کنید یک سری بایدها و نبایدهایی وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید در غیر این صورت ممکن است بدن شما دچار مشکلاتی گردد. نشانه های زیاد شدن صفرا در بدن بسیار زیاد می باشد و همچنین می تواند بیماری های زیادی را ایجاد نماید از این رو نیاز است تا یک سری عادت های غذایی و رژیم های خاصی را برای کنترل این نوع مزاج داشته باشید.

استفاده از دمنوش ها

یک سری از دمنوش ها هستند که می توانید از آن ها برای درمان مشکلات خود استفاده کنید. دمنوش هایی که برای این مزاج مناسب می باشند شامل دمنوش آویشن، دمنوش گل گاو زبان و دمنوش رزماری می باشد.

دمنوش آویشن

آویشن از گیاهان بسیار پر خاصیت می باشد و برای افرادی که مزاج صفراوی دارند بسیار مناسب است. این دمنوش می تواند غلظت خون را کاهش داده و بر روی بینایی تاثیرات مثبتی بگذارد.

گل گاو زبان

گل گاو زبان و سنبل الطیب از دمنوش های بسیار خوبی می باشند که دارای فواید آرامبخشی بوده و می تواند سردردهای عصبی را کاهش دهد. این دمنوش ها برای صفراوی مزاج ها بسیار خوب می باشد و می تواند منجر به روشن تر شدن رنگ چهره شان شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

رزماری و دمنوش آن

رزماری از درمان خانگی مزاج صفراوی می باشد و اگر بتوانید آن را به صورت دمنوش استفاده کنید قطعا فایده های بسیار زیادی را به بدن خود خواهید رساند. این دمنوش ها برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند بسیار مفید می باشد.

اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی مزاج صفراوی

 

خوردنی های اصلاح کننده

افرادی که دارای مزاج صفراوی بسیار زیاد می باشند و از این مورد اذیت می شوند می توانند با استفاده بیشتر از یک سری از دمنوش ها و خوردنی ها این مشکل خود را حل کرده و میزان صفرا را در بدن به حداقل برسانند و آن را تعدیل نمایند. خوردنی های اسیدی و ترش از مهم ترین غذا های اصلاح کننده می باشد و شما می توانید از لیمو ترش، ترشک، زرشک، نارنج، ترنجبین، شیر خشت، کاهو، کیوی، آلو بخارا، آلوچه، اسفناج تمر هندی و مرکبات و نان جو و آش جو استفاده کنید. به صورت کلی افرادی که دارای مزاج صفراوی می باشند باید از غذا های خنک و غذاهایی که PH آن زیر ۳.۷ باشد استفاده کنند.

عرقیجات گیاهی

برای افرادی که دارای مزاج صفراوی می باشند و به دنبال درمان های خانگی آن هستند استفاده از عرقیجات گیاهی نیز می تواند فوایدی را با خود به همراه داشته باشد. بهترین عرقیجات گیاهی برای این افراد عرق کاسنی و عرق شاه تره می باشد و این افراد همچنین می توانند از سدر و ختمی برای شستن بدن خود و خنک کردن آن استفاده کنند.

افرادی که دارای این مزاج می باشند بهتر است از خوردن گرمی جات و نوشیدنی های گرم بپرهیزند و این کار به آن ها کمک می کند تا بتوانند سلامت خود را به زودی بدست آورند. افرادی که دارای این مزاج می باشند بیشتر از سایرین دچار مشکلات کبدی می شوند از این رو باید بیشتر مراقب سلامت خود باشند.

ساده ترین راهی که شما می توانید از ان استفاده کنید تا مشکل مزاج خود را از بین ببرید این است که مزاج خود را به درستی بشناسید و سعی کنید درمان های خانگی برای آن به کار بگیرید در غیر این صورت احتمال دارد که این مزاج ها مشکلاتی برای شما ایجاد نمایند زیرا این مشکلات می توانند منجر به ضعف شدید در سیستم ایمنی گرند.

بر اساس گفته بسیاری از پزشکان خوردن میوه ها و مرکبات برای این افراد بسیار مفید می باشد از این رو بهتر است خوردن آن ها را فراموش نکنید تا بتوانید بدن خود را به تعادل برسانید و این مزاج صفراوی را تا حدودی درمان و کنترل نمایید.

مزاج صفرایی چیست؟

میوه ها و غذاهای مفید برای این مزاج

افرادی که دارای مزاج صفراوی می باشند باید از یک سری از غذاها و میوه های خاص بیشتر استفاده کنند تا بتوانند گرمی بدن خود را کنترل کرده و مشکلی برای آن ها ایجاد نگردد. برای این افراد بهترین دارو خوردن میوه هایی مانند هندوانه، گرمک، کدو خورشتی، هویج فرنگی، روغن زیتون در سوپ جو، سبزیجاتی مانند اسفناج و گشنیز و لیمو ترش می باشد.

البته روغن های طبیعی مانند روغن زیتون و کنجد و همچنین روغن های گاوی را نیز می توانید در غذا های این افراد به کار ببرید تا بتوانید از بروز مشکلات جدی تر در آن ها پیشگیری کنید. برای درمان خانگی مزاج صفراوی می توانید سیب زمینی آب پز شده، قارچ، بامیه، پیاز، برگ هلو، برگ زردآلو، مغز بادام خام و تازه، برنج سفید، کدو حلوایی، مخمر آبجو، لیمو عمانی و عدس و ماش نیز استفاده کنید تا کبد این افراد را تصفیه کرده و از بروز مشکلات جدی کبدی در این افراد پیشگیری نمایید.

در بسیاری از موارد به این افراد توصیه می شود که از بذرهای ملین و شربت آب و عسل و لیمو ترش استفاده نمایند تا بتوانند بدن خود را پاک کرده و تا حدودی صفرا را در بدن کاهش دهند.

غذاهای نامناسب برای این افراد

افرادی که دارای مزاج های صفراوی هستند برای درمان های خانگی باید از خوردن یک سری از غذاها و نوشینی ها بپرهیزند. روغن های نباتی مایع، نوشیدنی های کافئین دار مانند چای و قهوه و نسکافه، تخم مرغ، غذاهای فریز شده، غذاهای پر حجم و چرب، ماکارونی و آش رشته، شیرینی جات و آجیل های شور، موز، خربزه، آناناس و طالبی از غذاهای ممنوعه برای این افراد می باشند از این رو بهتر است اگر دارای این مزاج هستید از خوردن این غذاها بپرهیزید تا بتوانید این مشکل را کنترل نمایید.

درمان خانگی مزاج صفراوی

درمان خانگی مزاج صفراوی بسیار راحت می باشد از این رو بهتر است سعی کنید با خوردن و نخوردن یک سری از غذاهای خاص این مشکل را کنترل کنید تا بتوانید زندگی بهتری برای خود داشته باشید. در ادامه شما می توانید درمان خانگی مزاج سرد و کمر درد بلغمی را مشاهده کرده و اطلاعات خود را در این زمینه ها افزایش دهید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این زمینه استفاده نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *