دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

لایه برداری پوست کف پا با این روش های خانگی عالی

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

اگر کف پای شما حالت پوسته پوسته پیدا کرده و به دنبال روشی برای لایه برداری آن هستید با این مطلب همراه ما باشید تا روش های لایه برداری پوست کف پا را فرا بگیرید.

در طی روز به خاطر فشاری که هنگام راه رفتن به پاها وارد می شود یا به دلیل ساییده شدن مکرر پا ، کف پا پوسته پوسته شده و به نوعی پوست مرده ایجاد می شود. از این رو در این مطلب می خواهیم شما را با چند روش لایه برداری پوست کف پا آشنا نماییم.

روش های لایه برداری پوست کف پا

یکی از سخت ترین بخش های بدن ، کف پا می باشد. از این رو به مراقبت بیشتری هم نیاز داشته و در صورت عدم مراقبت، زخم شده و عفونت پیدا می کند. در طی روز به خاطر فشاری که هنگام راه رفتن به پاها وارد می شود یا به دلیل ساییده شدن مکرر پا ، کف پا پوسته پوسته شده و به نوعی پوست مرده ایجاد می شود.

روش های مختلفی وجود دارد که کمک می کند تا از پاها مراقبت بهتری کرده و به پاکسازی یا لایه برداری پوست کف پا اقدام کنید. عواملی مانند پیاده روی طولانی، عدم رعایت بهداشت و داشتن کفش به پا یا بودن پا دائما در جوراب در طی روز سبب کاهش رطوبت و ایجاد پوست مرده در کف پا می گردد.

ایجاد پوست مرده و پوسته پوسته شدن کف پا، یک نوع پاکسازی طبیعی محسوب می شود که توسط بدن صورت می گیرد. همانطور که می دانید پا قلب دوم انسان محسوب می شود که توجه به سلامت آن هم زیبایی به همراه داشته و هم آرامش بیشتری ایجاد می کند. پوسته پوسته شدن کف پا ظاهر ناخوشایندی را به همراه می آورد.

پوست مرده در کف پا با ویژگی هایی مانند خشکی، خارش و ترک خوردگی همراه است. برای از بین بردن این پوسته ها همانطور که اشاره شد روش های طبیعی و مقرون به صرفه ای وجود دارد که بی خطر نیز هستند. از این رو پیشنهاد می شود از این روش ها کمک بگیرید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۱. خیساندن پا در آب لیمو

یکی ز روش های مطلوب برای لایه برداری پوست کف پا خیساندن پا در آب لیمو می باشد. اسید موجود در این ماده به آسانتر کنده شدن پوسته پوسته ها کمک کرده و بعد از آن از یک سنگ پا استفاده تا پوست مرده خوب کنده شده و بعد خشک کنید. برای این کار ظرفی را از آب گرم پر کرده و به آن آب لیمو و تکه های لیمو اضافه کنید.

سپس پاها را به مدت ۱۵ دقیقه داخل ظرف قرار دهید. بعد به کمک یک برس مخصوص پا یا سنگ پا سلول های مرده پوست را جدا نمایید. در نهایت پاها را خوب شسته و خشک کنید. همچنین می توانید از مرطوب کنده یا روغن نارگیل نیز کمک بگیرید.

البته باید بدانید آب لیمو می تواند تعادل ph پوست را بر هم زده و سبب خشکی بیشتر پوست شود. از این رو در صورت بروز هر نوع قرمزی یا سوزش هنگام استفاده از آب لیمو یا داشتن هر نوع بریدگی و زخم باز روی پا از این کار خودداری کنید. همچنین افرادی که پوست حساس دارند هم از این روش استفاده نکنند.

۲. درست کردن کرم برای پاشنه پای ترک خورده

در این روش یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را داخل یک بطری کوچک ریخته و به آن چند قطره روغن لیمو یا اسطوخودوس اضافه کنید و سپس درب آن را بسته و خوب تکان دهید تا همه مواد مخلوط شوند. بعد از آماده سازی این کرم آن را روی کف پا به ویژه پاشنه اعمال کرده تا مرطوب گردد. این یک روش عالی برای پاکسازی پوست کف پا محسوب می شود.

۳. روغن زدن به کف پا قبل از خواب

پاهای خود را خوب شسته و بین انگشتان و کف پا را نیز خوب بشویید و بعد خشک کنید. بعد از روغن گیاهی یک لایه روی پا و کف آن اعمال کرده و سپس یک جوراب ضخیم پوشیده و بخوابید. این روش به پاکسازی پوست پا کمک شایانی می کند. در عرض چند روز پای خشک شما حسابی نرم می شود.

۴. استفاده از وازلین

برای لایه برداری پوست مرده کف پا یک قاشق غذاخوری وازلین یا محصولی شبیه آن را با آب لیمو داخل یک کاسه مخلوط کرده و بعد پاهای خود را بعد از شستن و خشک کردن با این مخلوط آغشته نمایید. بعد یک جفت جوراب ضخیم پشمی بپوشید. یک شب تا صبح اجازه دهید روی پای شما بماند و صبح آن را خوب شستشو دهید. این بهترین روش برای لایه برداری پینه پا محسوب می شود. جوراب پشمی نیز مانع از لکه دار شدن ملحفه ها می گردد.

۵. استفاده از موم پارافین

برای پاکسازی پوست کف پا با موم پارافین ابتدا آن را در یک کاسه بزرگ در مایکروفر حرارت داده و به مقدار مساوی به آن روغن خردل ذوب شده اضافه کنید. پیش از فرو بردن پا در ظرف و پوشاندن آن با مخلوط موم، اطمینان پیدا کنید که موم خوب گرم شده باشد. سپس پای خود را از ظرف خارج کرده و اجازه دهید موم خشک گردد.

بعد همان پا را دوباره درون ظرف قرار دهید. و در نهایت با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید. این کار را برای پای دیگر تکرار کرده و بعد از یک ربع موم و پلاستیک را جدا کنید. روغن خردل به تقویت و مرطوب شدن پوست پا کمک می کند. شایان ذکر است بیشتر سالن های آرایشی هنگام انجام پدیکور از موم پارافین کمک می گیرند.

قابل ذکر است موم پارافین نرم بوده و در دمای متوسط ۵۱ درجه سانتی گراد ذوب می گردد. موم نباید آن قدر گرم بوده که سبب سوختگی یا تحریک پا شود. از این رو بسیار محتاط عمل کرده و درجه حرارت آن را با دماسنج کنترل کنید. ضمنا در در موارد زیر از موم پارافین استفاده نکنید:

  • وجود بثورات پوستی یا زخم باز در پاها
  • بی حسی پا به علت مشکلاتی نظیر نروپاتی دیابتی
  • گردش خون ضعیف به خاطر بیماری های قلبی، دیابتی و …

۶. استفاده از سنگ پا

سنگ پا نوعی سنگ مذاب طبیعی بوده که به از بین رفتن پوست مرده و پینه پا کمک می کند و از سالیان دراز مورد استفاده قرار می گیرد. برای این کار سنگ پا را در آب گرم قرار داده و پاها را نیز ده دقیقه ای در آب گرم خیس کنید تا نرم گردد. سپس سنگ پا را به آرامی و دورانی روی کف پا اعمال کرده تا پوست های مرده جدا گردند. بهتر است پس از کشیدن سنگ پا، از لوسیون یا روغن استفاده شود تا موجب نرم شدن پوست گردد.

به خاطر داشته باشید از سنگ پا در قسمت های زخمی و آسیب دیده پا استفاده نشود. سنگ پا نسبت به تیغ پینه یا تیغ پیدکور گزینه مناسب تری برای از بین بردن پوست پوسته های کف پا محسوب می شود.  همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با روش های لایه برداری پوست سر و لایه برداری پوست صورت و بدن روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *