دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مدیریت اشتباه نوجوانان با روش های صحیح و اصولی

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

مدیریت اشتباه نوجوانان بسیار ساده می باشد و کافی است یک سری نکاتی را به یاد داشته باشید تا بتوانید رفتاری درست در برخورد با این افراد نشان دهید. در ادامه رفتار های درست در برابر اشتباه نوجوانان و مدیریت اشتباه آن ها را برایتان بیان خواهیم کرد.

برخورد والدین با نوجوانان یکی از ساده ترین مسائلی می باشد که والدین با آن رو به رو خواهند شد با این حال ممکن است در این زمینه مشکلاتی برای آن ها ایجاد شود از این رو بهتر است اطلاعاتی در مورد درست ترین روش مدیریت اشتباه نوجوانان را بلد باشید تا بتوانید به راحتی با آن ها کنار بیایید.

تکنیک های برخورد با اشتباه نوجوانان

درست ترین روش های مدیریت اشتباه نوجوانان

اشتباه کردن در دوران نوجوانی بسیار شایعی باشد و افراد بسیار زیادی با این مورد درگیر می باشند. جالب است بدانید که اگر در این زمان ها به عنوان والدین نتوانید به فرزندان خود رفتار درستی را نشان دهید امکان بروز مشکلاتی در شخصیت آن ها خواهید شد و در آینده امکان دارد این فرزندان با مشکلات بد تری مواجه شوند.

نوجوانان در دوران رشد خود با یک سریاز حساسیت هایی برخوردار می باشند و یک نوجوان اگر نتواند رفتار درستی داشته باشد امکان دارد پیامد های بد تری نیز برایش ایجاد گردد. بنابراین والدین باید سعی کنند ضمن این که رفتار درستی داشته باشند به نوجوانان نیز یاد دهند  رفتار های درستی داشته باشند.

داشتن درک بالا

بهتر است از گذشته های خود فاصله بگیرید زیرا جامعه در حال پیشرفت می باشد و هر زمانی با زمان دیگر فرق می کند و نوجوانان شما دیگر مشکلاتی مشابه با شما نخواهند داشت از این رو برای این که بتوانید به درستی با نوجوانان خود برخورد کنید نیاز است تا درک خود را نسبت به موقعیت ها بالا تر برده و سعی کنید مشکلات نوجوانان خود را درک کنید.

نوجوانان در سن حساسی می باشند و از دوره کودکی به بزرگسالی آمده انداز این رو بهتر است سعی کنید توانایی هایی که دارند را بشناسید و از تحقیر کردنشان به شدت دوری کنید زیرا این روش یکی از بد ترین رش های برخورد با این افراد می باشد و می تواند منجر به ایجاد کینه های بسیار بد در آن ها گردد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

اگر نوجوان شما دچار اشتباهی می شود می توانید برخلاف سایر والدین که آن ها را آزار می دهند و تنبیه می کند از آن ها بخواهید تا در برابر شما عواقب اشتباهات خود را بیان کنند. در واقع این حرف ها می تواند جنبه های مثبت و منفی کار آن ها را مشخص کرده و به آن ها یاد بدهد قبل از این که کاری را انجام دهند در مورد عاقبتش فکر کنند و همچنین می تواند منجر به بهبود مهارت های حل مسئله در آن ها گردد.

صمیمی شدن با نوجوانان برای برخورد درست با آن ها

صمیمی شدن با نوجوان

یکی دیگر از روش های درست مدیریت اشتباه نوجوانان این است که سعی کنید رابطه خود و او را بهبود بخشید. این کار به شما کمک می کند تا بتواند به موقع از اشتباهاتشان با خبر شده و سعی کنید از بروز آن ها و یا عاقبت های بدی که دارند تا حدودی پیشگیری کنید. صمیمی بودن با فرزندان از نظر روانشناسی بسیار خوب می باشد و می تواند جلوی اشتباهات  آن ها را گرفته و الگوی بسیار خوبی برای آن ها خواهد شد. در واقع این صمیمیت باعث می شود که نوجوان کم تر به دوستان ناباب رو بیاورد و اشتباهات ان ها به شدت کاهش می یابد.

دادن فرصت جبران به نوجوان

یادتان باشد که هر فردی می تواند اشتباهات خود را جبران کند و شما برای این کار باید به نوجوانان خود نیز فرصت بدهید در غیر این صورت آن ها دیگر به شما حرف ها و اشتباهاتشان را نخواهند گفت و موضوعات بد تری برایشان ایجاد خواهد شد. در واقع فرصت جبران دادن به نوجوان می تواند انگیزه او را در حل مسائل بالا تر بده و تجربیات بسیار خوبی را برای نوجوان به همراه خواهد داشت.

بخشیده شدن بعد از جبران خطا می تواند احساس گناه را از آن ها گرفته و از بروز نا امیدی در آن ها پیشگیری خواهد کرد. این مورد می تواند به نوجوان نشان دهد که وجود او بد نیست و تنها باید رفتارش را اصلاح نماید تا بتواند زندگی بهتری داشته باشد.

دادن فرصت جبران به نوجوان اشتباه کرده

الگوی مناسب بودن

اگر شما به عنوان والدین زمانی که اشتباه می کنید اشتباهات خود را پذیرفته و در صدد جبران آن ها بر بیایید می توانید به فرزند خود آموزش بدهید که اشتباهات خود را گردن گرفته و هر چند که این مورد به ضررش باشد آن را رفع نماید. این کار والدین می تواند به نوجوان این موضوع را بیاموزد که باید اشتباهات خود را رفع کند تا مشکلی برای دیگران ایجاد نشود و او را از سهل انگاری دور خواهد کرد و از این پس نوجوان شما اگر اشتباه نماسید آن را رفع می کند و اگر رابطه خوبی با او داشته باشید این امکان را به شما می دهد که نوجوانتان این مشکل را با شما درمیان گذاشته و از شما کمک بخواهد.

سرزنش نکردن

برای این که مدیریت اشتباه نوجوانان را به درستی انجام دهید بهتر است از سرزنش کردنشان بپرهیزید. کودکان از سرزنش شدن و یا نصیحت شدن به شدت بیزار می باشند و شما نیز باید سعی کنید این کار ها را انجام ندهید در غیر این صورت نمی توانید این بحران ها را به درستی پشت سر بگذارید و گاها آن ها را تشدید می نمایید.

سرزنش کردن های مداوم نوجوانان می تواند استرس و اضطراب آن ها را افزایش داده و بر روی سلامتی آن ها تاثیرات منفی خواهد داشت. نوجوانی که مدام در حال سرزنش شدن می باشد سعی مکی کند از کسب تجربه های جدید بپرهیزد و ریسک پذیری کمتری نسبت به سایرین خواهد داشت.

برای این که نوجوانان بتوانند رابطه بهتری با شما داشته باشند باید یک سری قوانینی در خانه داشته باشید و این قوانین باید متناسب با توانایی های فردی فرزندتان باشد در غیر این صورت نوجوان احساس ناتوانی خواهد کرد و در درس هایش افت خواهد کرد.

نوجوان خود را سرزنش نکنید.

بهتر است سعی کنید زمانی که نوجوان شما با مشکلی رو به رو می شود و اشتباه او باعث ایجاد آن مشکل شده است از روش های گفته شده استفاده کنید تا بتوانید از بروز مشکلات جدی تر در این زمینه پیشگیری نمایید.

در پایان نیز می توانید مطالب دیگری که در این زمینه نوشته شده است را مانند مدیریت استرس نوجوانان و برخورد با نوجوان سیگاری را مشاهده کنید تا بتوانید در این زمان ها نیز درست ترین برخورد ها را داشته باشید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده کمک بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *