دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کنافه شکلات یک شیرینی دلچسب و لذیذ

  • ستایش بهبودی
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

یکی از بهترین شیرینی های شکلاتی کنافه شکلات است که در مدت زمان کمی و تهیه می شود. البته این شیرینی نیاز به مواد اولیه چندانی نداشته و در حین سادگی خوشمزه است. در این مطلب طرز تهیه کنافه شکلات این شیرینی خوشمزه قرار دارد.

اصلیت این شیرینی خوشمزه لبنان می باشد و یکی از بهترین شیرینی های بدون فر شناخته شده است. شیرینی کنافه دارای دو نوع کنافه شکلاتی و لبنانی است که کنافه شکلاتی نسبت به لبنانی مواد اولیه کمتری درد ولی هر دو آن ها بسیار خوشمزه هستند. برای تهیه کناف شکلاتی از هر شکلات تخته ای می توان استفاده کرد که با هر جور شکلات تخته ای خوشمزه می شود. پیشنهاد می کنیم آموزش طرز تهیه کنافه شکلات خوشمزه را از دست ندهید.

کنافه شکلات خوشمزه

در این مطلب طرز تهیه کنافه شکلات به صورت کافی شاپی قرار گرفته است. این شیرینی همانند شیرینی فلورانتین خوش طعم و لذیذ است. برای تزئین کنافه معمولا از پسته خرد شده و ریختن شکلات به صورت خطی استفاده می کنند.

مواد لازم

  • کره: ۱۲۵ گرم
  • پسته خرد شده: ۳۰ گرم
  • بادام خرد شده: ۳۰ گرم
  • شکلات تخته ای: ۹۰ گرم
  • رشته کادایف: ۲۵۰ گرم

طرز تهیه کنافه شکلات خوشمزه

طرز تهیه کنافه شکلات با طعمی عالی

ابتدا برای تهیه رشته های کادایف را در دست به خوبی خرد کرده و یک قابلمه مناسب بردارید. سپس درون قابلمه کره را انداخته و زمانی که باز شد رشته های کادایف را به کره اضافه کنید. آن ها را خوب هم بزنید تا رشته ها به کره کاملا آغشته شوند. به مدت ۱۰ دقیقه مداوم آن ها را هم بزنید و مراقب باشید تا رشته ها نسوزند. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه رشته ها را در یک کاسه مناسب ریخته و صبر کنید تا خنک شوند.

در مرحله دوم تهیه کنافه شکلات تخته ای را ریز کرده و بر روی حرارت کتری و یا درون فر بگذارید تا کاملا باز شوند. پس از آب شدن تمامی شکلات تخته ای ها، شکلات تخته ای آب شده را بر روی رشته های تفت داده شده بریزید و با هم مخلوط کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

کنافه شکلات با شکلات تخته ای

بر روی سینی مورد نظر کاغذ روغنی پهن کنید و با استفاده از اسکوپ بستنی و یا قاشق کمی از مواد کنافه بردارید و به شکل دایره در بیاورید. شیرینی ها را بر روی سینی بچینید تا زمانی که سینی پر شود. دقت داشته باشید برای این شیرینی نیاز نیست فاصله زیادی بین شیرینی ها بگذارید.

زمانی که کنافه های شکلاتی را چیدید می توان با پشت یک لیوان آن ها را صاف کرد تا ظاهر زیبا تری داشته باشند. برای ریختن شکلات بر روی آن ها مقداری شکلات داخل قیف ریخته و به صورت خطی بر روی شیرینی ها بریزید و سپس پودر پسته و یا بادام را به دلخواه بر روی کنافه ها بریزید و برای چسبیدن آن را با دست فشار دهید.

کنافه شکلات با طعمی عالی

کنافه های شکلاتی را به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا سفت شوند و سپس درون ظرف مورد نظر و به همراه چای یا نسکافه سرو کنید. اگر دوست دارید انواع شرینی های رنگارنگ و خوشمزه را آموزش ببینید بر روی لینک قرار داده شده کلیک فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *