دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش تصویری و مرحله به مرحله ساخت اوریگامی سگ

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

ساخت اوریگامی سگ با کمک روش ها و ایده های مختلفی قابل اجرا بوده که برای اغلب کودکانی که به حیوانات علاقه دارند می تواند جذاب و هیجان انگیز باشد. این سازه کاغذی ضمن سرگرم کردن کودکان مهارت های زیادی را در آن ها پرورش داده و اطلاعات زیادی را در رابطه با این حیوان یاد می گیرند.

از جمله تکنیک های جالب و خلاقانه ای که می توان با بهره مندی از آن سازه های جذابی خلق نمود هنر اوریگامی بوده که به هنر کاغذ و تا معروف می باشد و تنها با در دسترس داشتن یک کاغذ و انجام تاهای هندسی هوشمندانه می توان طرح هایی زیبا ایجاد نمود و مورد استفاده قرار داد. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب به منظور یادگیری شما عزیزان به آموزش ساخت اوریگامی سگ بپردازیم.

نحوه درست کردن اوریگامی سگ

نحوه ساخت اوریگامی سگ

دنیای حیوانات و آشنایی با نحوه زیست آن ها برای کودکان جذابیت زیادی داشته و سرگرم کننده می باشد، به همین دلیل اغلب آن ها مایل هستند اطلاعات زیادی در این زمینه بدست آورند. شما می توانید با درست کردن کاردستی حیوانات مختلف برای آن ها کمک زیادی در این زمینه بکنید. ساخت اوریگامی سگ همچون اوریگامی زرافه و اوریگامی موش از انواع کاردستی های خلاقانه می باشد که می تواند کودکان را علاقمند به این هنر زیبا کند و همچنین آن ها را با این حیوانات دوست داشتنی آشنا سازد.

برای درست کردن اوریگامی حیوانات بهتر است از کاغذ رنگی هایی با رنگ نزدیک و متناسب با خود حیوان استفاده نمایید یا این که کاغذ های اوریگامی با طرح پوست حیوان تهیه کنید. این عمل ظاهر خیلی جذابی به کاردستی موردنظر شما می دهد. زیبایی کار را می توانید با کمک چشم های متحرک یا چشم عروسک کامل و دوچندان نمایید یا این که با کمک ماژیک برای آن چشم و دهان نقاشی کنید.

اوریگامی سگ با کاغذ

مراحل درست کردن کاردستی سگ

برای این کار به کاغذ اوریگامی ۱۵ در ۱۵ سانتی متر احتیاج دارید. نحوه تا زدن آن باید مطابق با الگو انجام گیرد. کاغذ اوریگامی به طور معمول دو رو می باشد که یک سمت آن سفید و سمت دیگر آن رنگی می باشد. این نوع آموزش نیز بر همین اساس می باشد و این نکته اهمیت دارید که زمانی که در آموزش بیان می شود از سمت سفید تا بزنید این عمل را به خوبی انجام بدهید. بدین ترتیب در صورتی که کاغذ دو رو در دسترس ندارید حتما یک سمت کاغذ را نشانه زده تا با سمت دیگر آن تفاوت داشته باشد.
نحوه درست کردن اوریگامی سگ
در ابتدای کار کاغذ را به نحوی بگذارید که سمت رنگی به طرف شما باشد. توجه نمایید تمامی مراحلی که اجرا می کنید بر اساس الگوی اوریگامی مشخص شده باشد. ضلع طرف چپ پایین کاردستی خود را تا بزنید و با قطر عمودی آن مماس نمایید سپس خط تا انداخته و مجددا به شکل اولیه بازگردانید.
نحوه درست کردن اوریگامی سگ
کاغذ را به گونه ای تا زده که ضلع پایینی با ضلع عمودی طرف چپ مماس گردد. بعد خط تا انداخته و مجددا به شکل اولیه آن بازگردانید.
طریقه درست کردن اوریگامی سگ
بخش بالایی لوزی را به نحوی تا ایجاد نمایید که گوشه طرف چپ آن با خط تای پیشین برخورد داشته و خط تایی که از آن به دست می آید موازی با قطر افقی باشد. دو گوشه چپ و راست لوزی را بر اساس شکل تا زده تا کاردستی شما مشابه تصویر گردد.
شیوه درست کردن اوریگامی سگ
بخش پایینی لوزی را نیز از مکان خط چین تا بزنید.
نحوه ساخت اوریگامی سگ
سپس کاغذ را مطابق با جهت گردش عقربه های ساعت حدود ۹۰ درجه بچرخانید و بعد دو مثلث بالا و پایین کاردستی را باز کنید. در شکل سه نقطه مشکی پررنگ معین شده است. نقطه پایینی طرف راست را بر روی نقطه بالایی قرار بدهید و خط تا را ایجاد نمایید. نقطه طرف چپ پایینی را نیز همچون نقطه طرف راست تا کنید.
شیوه درست کردن اوریگامی سگ
در گام بعدی ساخت اوریگامی سگ، کاغذ اوریگامی را از وسط به طرف پشت تا بزنید. بخش رویی کاردستی را بالا برده و دو مثلث سفید رنگ را به هم برسانید و به طرف راست به صورت خوابیده در آورید تا مشابه تصویر گردد.
آموزش درست کردن اوریگامی سگ
بعد کاردستی را برگردانید. در ادامه دو مثلث پایینی که فلش سفید رنگ بر روی آن ها می باشد و در درون هم قرار دارند را باز کنید و از هم جدا سازید و بعد مثلث طرف راست را بر روی طرف چپ بگذارید. کاردستی را مجددا برگردانید
طریقه درست کردن اوریگامی سگ
همانند تصویر ارائه شده مکانی را که با خط چین و نقطه چین معین شده است را خط تا ایجاد نمایید. مثلث به وجود آمده را از قسمت داخلی باز کرده و به شکل متقارن پخش نمایید تا مشابه تصویر گردد. حالا کاغذ شما بایستی مشابه تصویر شده باشد، بعد کاغذ را از مکان خط چین تا کنید.
سپس کاردستی را از مکان نقطه چین مشخص شده تا بزنید تا مشابه تصویر گردد.
اوریگامی سگ پاکوتاه

مثلث به وجود آمده را همچون تصویر ارائه شده خط تا ایجاد کنید. خط تاها در این گام همچون گام هفتم تا وسط کاغذ به شکلی ادامه پیدا می کنند که سه خط با هم برخورد نمایند. کاردستی را از روی دو خط چین مورب به طرف بالا تا بزنید و میانه آن ها را به هم برسانید، مثلث کوچکی به وجود آمده که باید به طرف راست بخوابانید.

کاردستی را از مکان خط چین تا زده و پشت و رو کنید. حالا از مکان تا کاردستی را به سمت داخل هدایت کنید. کاغذ سمت خود را از روی خط چین تا زده و طرف راست را بر روی طرف چپ دو مثلث کوچک از هر سمت بایستی به سمت بیرون ایجاد شود، در صورتی که هر کدام از آن ها در درون کاغذ گیر افتاده بود کاردستی خود را مقداری باز کنید و آن را بیرون بکشید. حالا به بالای کاردستی دقت نمایید.

  •  آرون گروپس
مراحل درست کردن اوریگامی سگ
دو مثلث بالایی را به طرف داخل برگردانده تا مثلث کوچکی که در مرحله ۱۶ تشکیل شد دیده شود. کار را از مکان خط چین تا زده و پشت و رو کنید. از مکان خط چین کاردستی که در گام قبلی به وجود آمده بود دو لبه کار را به سمت بیرون تا زده در طی باز کردن دو لبه مثلث بالایی را به سمت پایین هدایت کرده تا مشابه تصویر ۲۲ گردد.
شیوه ساخت اوریگامی سگ
در مرحله بعدی ساخت اوریگامی سگ کار را از مکان خط چین تا کنید. دقت نمایید خط چین کمرنگ یعنی این که دنباله تا در زیر مثلث رویی ایجاد شود. این عمل را برای قسمت پشت کاغذ نیز اجرا کنید. کاردستی را از مکان خط چین تا زده و دقت نمایید خط تا باید یک فاصله کوچک با خط عمودی دارا باشد.
درست کردن سگ با اوریگامی
مثلث پایینی که سبز رنگ بوده را به طرف داخل برگردانده تا مشابه تصویر ۲۵ گردد. کار را از مکان خط چین تا زده و پشت و رو کنید. نقطه سیاه پایینی را بر روی نقطه سیاه بالایی قرار داده تا مکان خط تا به طور دقیق تعیین گردد.
درست کردن اوریگامی سگ به شیوه ای راحت

اوریگامی را از مکان خط چین تا کنید و دو نقطه سیاه را بر روی هم قرار دهید تا به طور دقیق معین شود.

طریقه درست کردن اوریگامی سگ
همچون شکل کاردستی را از محلی که فلش سفید رنگ مشخص می کند بیرون آورده و بعد باز کنید و بخوابانید تا مشابه تصویر ۲۸ گردد. سپس همانند تصویر بالای مثلثی که معین شده را از مکان خط چین تا کنید. کاغذ را در جهت عقربه های ساعت حدود ۹۰ درجه چرخانده و مسیر نگاه خود را تغییر دهید و برحسب شکل از پشت به کاردستی نگاه بیندازید. دو نقطه مشکی را بر روی هم قرار داده و تا کنید.
روش درست کردن اوریگامی سگ
در مرحله بعدی ساخت اوریگامی سگ کاردستی را از مکان نقطه و خط چین به طرف پشت تا زده و مسیر نگاه خود را مجددا به شکل اولیه بازگردانید، کاردستی شما بایستی مشابه شکل ۳۱ شده باشد. در صورتی که بخشی از تای آخر بیرون باشد آن را به سمت داخل هدایت نمایید. اوریگامی شما بایستی همچون شکل ۳۲ شده باشد.
شیوه درست کردن اوریگامی سگ
اوریگامی را از مکان خط چین تا زده و پشت و رو کنید. کاردستی را از مکان خط و نقطه چین تا زده و سپس به سمت داخل برگردانید تا مشابه شکل ۳۴ شود.
طریقه ساخت اوریگامی سگ
لبه ای که با فلش سفید رنگ معین شده را باز کرده و از مکان خط چین تا زده و بخوابانید.
مراحل درست کردن اوریگامی سگ
مکان تعیین شده با فلش مشکی را به طرف داخل هل بدهید و لبه سفید را بیرون آورده تا مشابه تصویر ۳۶ شود. از مکان معین شده با خط چین تا بزنید. از مکان معین شده با خط چین تا بزنید.
آموزش اوریگامی سگ
از منطقه تعیین شده با خط و نقطه چین خط تا انداخته و به طرف داخل تا بزنید. سپس لبه ای را که با فلش تعیین شده را از مکان خط چین تا کنید. خط چین کمرنگ به این معنا می باشد که کاغذ رویی تا نخورد و کاغذ زیری در زیر کاغذ رویی تا زده شود. از مکان تعیین شده با خط چین تا بزنید.
آموزش درست کردن اوریگامی سگ
دو بخش نشان داده شده با فلش را به سمت بالا ببرید.
درست کردن سگ با اوریگامی

در مطلب ارائه شده با نحوه و مراحل ساخت اوریگامی سگ به صورت گام به گام و تصویری آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *