دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۴۵ مدل دیوار سبز جذاب برای استفاده در مکان های مختلف

  • منصوره رمضان زاده
  • ۹ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

دیوار سبز یکی از جذاب ترین طراحی های فضای سبز به حساب آمده که با بکارگیری این سیستم پوششی زنده یا باغ عمودی بر روی دیوار مکان موردنظر علاوه بر زیباسازی محیط در افزایش بهای ساختمان کمک شایانی می توان کرد.

یکی از ایده های نوین و نماهای زیبا که امروزه اغلب طراحان داخلی برای جذابیت بخشیدن به محیط و ایجاد یک فضای سبز خاص از آن استفاده می کنند دیوار سبز بوده که به شکل عمودی و مستقل بر روی یک دیوار اجرا می گردد. این نوع دیوار ضمن زیباسازی دکوراسیون مزایا و فواید زیادی را به دنبال دارد. در همین راستا سعی داریم در این مطلب برای الگوبرداری شما عزیزان مجموعه ای زیبا از مدل دیوار سبز را به نمایش بگذاریم.

مدل های شیک دیوار سبز

مدل دیوار سبز جذاب و خاص

دیوار سبز یا گرین وال در واقع مجموعه ای از پوشش گیاهی بوده که بر اساس فضای موجود، انتخاب طراح و سبک دیزاین در محوطه بیرونی یا داخلی ساختمان اجرا شده و جذابیت بصری زیبایی را ایجاد می کند. مدل دیوار سبز بسیار متنوع و متفاوت بوده که می توانید بر حسب سلیقه، میزان بودجه و محیطی که دارید سبک دلخواهی از آن را خلق کنید.

دیوار های سبز که به دیوار زنده نیز معروف بوده امروزه محبوبیت و طرفداران زیادی پیدا کرده است و باید گفت نوع گیاه در انتخاب سبک این نوع دیوارها اثربخشی زیادی دارد. از این نوع دیوار به طور معمول برای طراحی دیزاین تراس و بالکن بهره گرفته می شود ولی با توجه به موقعیت و ابعاد دیوار موردنظر می توان آن را در دیزاین داخلی نیز به کار گرفت. انتخاب هر سبک از این نوع دیوار به عوامل و شرایط ویژه ای بستگی دارد.

مدل های جذاب گرین وال

بهتر است بدانید دیوار های سبز در اکثر نقاط به شکل طبیعی همچون رشد و توسعه گیاه موچسب بر روی نمای ساختمان های قدیمی شکل گرفته اند. در خیلی از مکان ها نیز با کمک اصول مهندسی ساخت و علم و آشنایی با گیاهان می توان این جلوه های سبز جذاب را در نقاط دلخواه اجرا کرد.

این دیوارها که به شکل کامل و یا در بعضی بخش ها به وسیله پوشش گیاهی پوشانده شده اند ضمن ایجاد جذابیت و زیبایی بصری از مزایای زیادی برخوردار می باشند که از انواع می توان به بالا رفتن ارزش واحد های مسکونی، رعایت قواعد گسترش پایدار، خلق نمای چشم نواز خاص برای ساکنان و همسایگان، پایین آمدن درجه حرارت محیط داخلی در فصل های گرم سال، بالا رفتن میزان سرانه فضای سبز شهری و همچنین خود بنای موردنظر و به وجود آمدن الگوی مهندسی درست در زمینه گسترش فضای سبز عمودی در سطح کشور اشاره کرد.

  •  آرون گروپس

سبک های متفاوت دیوار سبز

انواع سبک های جالب و متفاوت دیوار سبز

دیوار سبز که همان باغ عمودی نیز تلقی شده برعکس دیگر باغ هایی که مشاهده نموده اید بر روی سطح زمین قرار نگرفته بلکه به شکل عمودی بر روی دیوار با کمک سازه فلزی نصب گردیده است. سبک های مختلف دیوار سبز با طراحی متنوع و سیستم آبیاری متفاوت درست می شود که کلیه آن ها توانایی بهره مندی از پوشش گیاهی فراوانی را دارند.

در محیط داخلی خانه ها که موقعیت نگه داری از گیاهان در تراکم زیاد در دسترس نمی باشد می توان از طراحی دیوار سبز بهره مند شد. بدین گونه حجم زیادی از گونه های گیاهی بر روی یک سطح عمودی قرار گرفته می شوند. این گیاهان طبیعی، زنده و از حیات برخوردار بوده که سالیان زیادی عمر کرده و رویش آن ها ادامه خواهد داشت. در ادامه سبک هایی زیبا و متنوع از انواع دیوار سبز را برای مشاهده در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

سبک های جدید دیوار سبزمدل های جالب گرین والسبک های جذاب دیوار سبزانواع دیوار سبز برای تراسمدل های جدید گرین والمدل های خاص دیوار سبزمدل های خاص گرین والانواع جذاب دیوار سبز برای بالکنسبک های خاص گرین والانواع دیوار سبز جذاب برای دیزاین داخلیسبک های خاص گرین والمدل های متنوع دیوار سبزانواع گرین وال برای دکوراسیونانواع شیک دیوار سبزسبک های شیک گرین والمدل های جذاب گرین وال برای بالکنمدل های جالب و خاص گرین والمدل های جالب دیوار سبزمدل های شیک گرین والمدل های شیک گرین وال برای نمای بیرونسبک های جذاب گرین والانواع زیبا دیوار سبزمدل دیوار سبز برای فضای داخلیسبک های متفاوت دیوار سبزانواع شیک دیوار سبزسبک های خاص دیوار سبزمدل های زیبا گرین وال برای تراسسبک های زیبا دیوار سبزمدل دیوار سبز جذاب و خاصسبک های خاص دیوار سبزانواع دیوار سبز برای محیط بیرونیسبک های شیک دیوار سبزانواع گرین وال برای فضای بیرونیمدل های شیک گرین والمدل دیوار سبز برای تراسانواع جدید و جالب دیوار سبزانواع دیوار سبز برای فضای داخلیسبک های مختلف گرین وال  سبک های جدید دیوار سبز مدل های جدید و خاص دیوار سبز مدل های خاص گرین وال

تصاویری که مشاهده نمودید انواع مختلف و جذابی از مدل دیوار سبز بود که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت لذت را از تماشای آن ها برده باشید. ضمن اینکه برای مشاهده انواع مدل دیوار سه بعدی و پوستر دیواری سه بعدی می توانید به سراغ این لینک ها بروید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *