دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

روتین پوست کدر برای شفافیت و زیبایی همیشگی

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

هر یک از انواع پوست به منظور حفظ سلامتی و جوان ماندن نیاز به مراقبت های روزانه مخصوص به خود دارند. روتین پوست کدر یکی از این موارد بوده که در صورت داشتن چنین پوستی باید یکی از بهترین روش های آن را بکار گرفته تا پوستی درخشان و شاداب داشته باشید.

یکی از اعضای مهم بدن که بسیار حساس بوده و نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد پوست می باشد که امکان دارد گاهی اوقات در اثر عوامل مختلفی و تحت شرایط خاص دچار مشکلاتی شود و ظاهر طبیعی خود را از دست بدهد که در این صورت نیاز است با اقدامات و راهکارهای موثر این مشکلات را برطرف نمایید. بدین منظور قصد داریم در این مطلب برای آگاهی شما عزیزان در رابطه با روتین پوست کدر به بررسی بپردازیم.

بهترین روش های روتین پوست کدر

بهتر است بدانید که پوست بزرگترین ارگان بدن به حساب آمده که نقش زیادی در زیبایی ظاهری و جوانی افراد دارد. پوست انسان ممکن است نسبت به عوامل محیطی مختلف واکنش نشان داده و دچار اختلالاتی گردد. کدر شدن و تیرگی پوست یکی از این مشکلات بوده که دلایل خاصی در ایجاد آن دخیل هستند و با تشخیص و شناسایی آن ها و انجام روتین پوست کدر می توانید به درمان و رفع این مشکل بپردازید.

اعمال مراقبتی پوست کدر

در واقع باید گفت منظور از روتین پوستی مجموعه اعمالی بوده که به منظور پاکسازی، درمان و تامین رطوبت پوست انجام گرفته و در حقیقت این عمل را می توان رسیدگی های لازم و موثر در جهت پیشگیری از بروز انواع چین و چروک و یا پیری زودرس در نظر گرفت. این عمل می تواند به صورت روزانه، هفتگی و یا فصلی انجام گیرد.

مراحل انجام روتین

این نوع روتین پوستی شامل یک سری اعمال می باشد که در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم.

شستن صورت

به منظور شستن پوست های کدر و خشک بایستی از محصولاتی استفاده نمود که بدون الکل باشند. ترکیبات شوینده صورت و بدن بسیاری در فروشگاه ها وجود دارند که دارای روغن های طبیعی همچون روغن آرگان، زیتون، گلیسیرین و گیاهانی همچون آلوئه ورا هستند. این نوع محصولات به منظور کاربرد در روتین روزمره پوست خشک عالی و ایده آل هستند.

باید دقت نمایید که پوست شما مقدار تولید چربی خیلی کمی دارد. بکار بردن ترکیبات شوینده قوی و نامناسب چربی پوست شما را از بین برده و موجب کدر و خشک تر شدن پوست شما می گردد. شما می توانید هر مدل شوینده ای همچون ژل شستشو، میسلار واتر، شیر پاک کن و … را که ویژه پوست های خشک است در روتین روزمره خود استفاده نمایید.

  •  آرون گروپس

بهترین محصولات مراقبتی پوست خشک

استفاده از تونر

بکار بردن تونر در روتین کلیه پوست ها امری مهم و حیاتی می باشد. تونر موجب پاکسازی عمیق و تنظیم کرن میزان pH پوست می گردد. زمان خریدن تونر دقت نمایید که تونر ویژه پوست های کدر و خشک را تهیه کرده و بکار ببرید.

بکار بردن مرطوب کننده

پوست های کدر و خشک برعکس پوست های چرب حتما بایستی از مرطوب کننده استفاده کنند. در این گام در روتین پوست چرب از مدل های مختلف آبرسان استفاده می گردد در صورتی که برای روتین روزمره محافظت از پوست کدر انواع مرطوب کننده سفارش می شود. بعد از شستن پوست چربی آن گرفته می شود به همین خاطر بهتر است از کرم مرطوب کننده بهره گرفته شود تا چربی پوست به حالت عادی باز گردد. کرم هایی که دارای ویتامین سی می باشند به منظور جوان سازی پوست های کدر و خشک مفید و موثر می باشند.

نحوه مراقبت روزانه از پوست کدر

استفاده از ضدآفتاب

تفاوتی ندارد پوست شما از چه نوعی می باشد یا هوا در چه وضعیتی قرار دارد شما باید از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید. حتما نیم ساعت پیش از خارج شدن از خانه ضدآفتاب بزنید. این کرم از شما در مقابل پرتوهای آسیب رسان خورشید محافظت می کند. دقت نمایید که ضدآفتاب تنها برای صورت نیست. بهتر است قسمت های مختلف پوست همچون دست، صورت و گردن و … که در برابر نور قرار گرفته می شوند را با استفاده از ضدآفتاب بپوشانید.

مراحل روتین پوست کدر

بکار بردن کرم دور چشم

بکار بردن کرم دور چشم در روتین محافظت از پوست تیره و خشک مهم می باشد. خشک بودن پوست موجب ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پوست می گردد. پوست دور چشم از دیگر مناطق پوست آسیب پذیرتر است و به همین خاطر سریعتر دچار چین و چروک می گردد. به منظور ممانعت از ایجاد این مشکل به شما پیشنهاد می شود که از کرم های دور چشم استفاده کنید.

استفاده از اسکراب لب

پوست لب خیلی آسیب پذیر و مستعد ترک خوردن است، به ویژه در فصول سرد سال امکان ترک خوردن پوست لب ها زیادتر می شود. به همین خاطر بهتر است که از بالم لب و اسکراب های خانگی به منظور چرب شدن و لایه برداری لب ها استفاده گردد.

بهترین شیوه های روتین پوست خشک

استفاده از انواع لایه بردار ها

لایه بردار ها انواع گوناگونی از قبیل AHA و رتینوئیک اسیدها دارند. رتینوئیک اسید‌ها به طور معمول در درمان خانگی بکار برده نمی شوند و لایه برداری بهتری در مقایسه با AHA دارند. لایه بردارهای AHA انواعی از اسید ها بوده که از قند میوه به دست می آیند. این گونه محصولات در کم کردن منفذ های باز، کاهش عمق چروک ها و درخشان و شفاف شدن پوست کمک کننده می باشند.

بکار بردن انواع مختلف ماسک صورت

ماسک ها در دو مدل مغذی و پیل آف وجود دارند. به منظور لایه برداری پوست می توان از ماسک های پیل آف یا ماسک هایی با ویژگی لایه برداری بهره مند شد. ماسک های مغذی خصوصیاتی از قبیل آبرسانی، کم کردن چروک و … را می توانند دارا باشند.

محصولات مراقبتی مناسب پوست کدر

نکات مهم و کلیدی

  • آب داغ می تواند پوست را بی آب کند و موجب کدری و خشکی آن شود. از مقدار داغی آبی که با آن حمام می کنید و مدت زمان دوش گرفتن با آب داغ مطلع باشید. در صورتی که حمام های طولانی مدت انجام می دهید درجه حرارت آب را سردتر نگه دارید. پس از دوش گرفتن از محصولات مراقبتی که برای پوست مفید می باشند استفاده نمایید تا پوستتان مجددا هیدراته شده و همواره احساس خوبی داشته باشید.
  • بهتر است بدانید دست ها و صورت به شکل ویژه ای در معرض خشک شدن می باشند در نتیجه بکار بردن مرطوب کننده چند مرتبه در طی روز بسیار اهمیت دارد.
  • سعی کنید همواره با خود بطری آب به همراه داشته باشید تا بتوانید پیش از حس کردن نشانه های بی آبی بدن همچون خشکی دهان، حس ضعف و خستگی و گونه های قرمز بدن خود را هیدراته نگه دارید. در صورتی که بدن از داخل هیدراته باشد پوست شما نیز آن را نشان خواهد داد.
  • وجود یک سری تغییرات ساده و جزئی در برنامه غذایی و فعالیت های ورزشی پوست کدر را به صورت هیدراته و باطراوت نگه می دارد.
  • عواملی همچون خورشید، باد و هوای خیلی سرد یا خیلی گرم می توانند به پوست صدمه برسانند و حالت ظاهری پوست را کدر و خشک نمایند. مرطوب ساختن پوست در طی روز و بکار بردن کرم ضدآفتاب پوست را همواره سالم و هیدراته نگه می دارد.

بهترین شیوه های روتین پوست کدر

در مطلب ارائه شده با انواع محصولات مراقبتی و مراحل انجام روتین پوست کدر به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید.

 

 

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *