دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی شروین حاجی پور خواننده پر سر و صدای عصر جدید

  • محدثه خاکشور
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

شروین حاجی پور خوانننده ی آهنگ «برای» این روزها نه تنها در فضای مجازی و یا در ایران که در تمام دنیا سرو صدا به پا کرده و مورد توجه ها قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی شروین حاجی پور این خواننده محبوب و جوان همراه ما باشید.

شروین حاجی پور خواننده جوان ایرانی در دهم ماه فروردین سال ۷۶ در مازندران به دنیا آمد. این جوان بااستعداد و هنرمند در کنار خوانندگی در زمینه های آهنگسازی، تنظیم کنندگی و ترانه سرایی نیز فعالیت دارد. چندی پیش او در برنامه عصر جدید نیز حضور پیدا کرد که به شناخته شدن او به میزان زیادی کمک کرد. در مطلب پیش رو تصمیم گرفته ایم تا بیوگرافی شروین حاجی پور را مرور کنیم.

زندگینامه شروین حاجی پور خواننده و آهنگساز ایرانی

بیوگرافی شروین حاجی پور خواننده ی جوان ایرانی

شروین خواننده موفق دهه هفتادی با نام فامیلی حاجی آقاپور که در حال حاضر حاجی پور ادا می شود. او تحصیلات خود را در رشته ی اقتصاد دانشگاه مازندران به پایان رساند و مدرک گرفت. او در دوران تحصیل در مقطع متوسطه به دنیای موسیقی پیسوت و با شرکت در برنامه ی عصر جدید به تهیه کنندگی و نیز اجرای احسان علیخانی مشهور شد. اما این روزها شاهد انفجار نام او برای اجرای قطعه اعتراضی «برای ….» هستیم که بر حسب توئیت های اعتراضی و به منظور همراه شدن با مردمان اعتراض کننده خواند. در ادامه می خواهیم به بیوگرافی شروین حاجی پور از علاقه به موسیقی در کودکی تا دستگیری و سپس آزادی بپردازیم.

بیوگرافی شروین حاجی پور خواننده ترانه اعتراضی «برای ...»

زندگینامه شروین حاجی پور و ماجرای دستگیری او

زندگینامه شروین حاجی پور و مرور زندگی شخصی و حرفه ای وی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بیوگرافی شروین حاجی پور خواننده و آهنگساز ایرانی

تبدیل علاقه به هنر

شروین در سال ۸۴ در سن هشت سالگی در دوره های موسیقی ویولن پیوست و پس از پشت سر گذاشتن کلاس های گوناگون موسیقی، نظرش بر این شد تا قدم در عرصه ی موسیقی به صورت جدی بگذارد. او اولین دللی و انگیزه ایجاد علاقه به موسیقی خود را مربوط به حضور در کنسرت موسیقی محلی در بابل می داند که پس از آن به فراگرفتن پیانو و گیتار بدون دیدن دوره روی آورد.

پیش از وارد شدن به دانشگاه آهنگسازی به صورت جدی و حرفه ای را آغاز نمود و در دوران دانشجویی آهنگسازی موسیقی تئاتر را انجام می داد. وی علاوه بر آهنگسازی ترانه سرایی و تنظیم کنندگی نیز انجام می داد تا در نهایت مصمم شد خواننده شود که در آن زمان از این تصمیم او از سوی اطرافیان خیلی هم استقبال گردید.

سبک خوانندگی شروین حاچی پور غیر از پاپ، سنتی و فولک نیز می باشد. تسلط او به سبک های موسیقی موجب شده حتی در اجرای یکی از آهنگ های موسیقی ترکی به اسم کوچه لر نیز موفق باشد. «پرتقال من» از جمله قطعات خیلی مشهور و پرطرفدار میان دوستداران موسیقی است که مرجان فرساد نیز آن را اجرا کرده است.، اما اجرای آن از سوی شروین حسابی مورد توجه قرار گرفت.

زندگینامه شروین حاجی پور خواننده موفق نسل جوان

زندگینامه شروین حاجی پور خواننده محبوب حال حاضر

اجرا در برنامه عصر جدید

آقای حاجی پور در سال ۹۸ یعنی در سن ۲۲ سالگی در دوران دانشجویی در مسابقه استعدادیابی عصر جدید برنامه احسان علیخانی حضور پیدا کرد که اجرا و صدای خاص وی توجه ها را به خود جلب نمود. ولی با وجود این در مرحله پیش از نیمه نهایی با رای مردمی به مرحله بعد راه نیافت. حامد صفایی کارگردان هنری عصر جدید پس از انتشار خبر دستگیری شروین بیان کرد:

«یادم هست صدا و سیما نگران بود که شروین در آینده دردسرساز خواهد شد»

آشنایی با زندگینامه شروین حاجی پور

شروین حاجی پور و زندگی شخصی او

شروین مجرد است اما طبق گفته ی خودش دارای یک رابطه احساسی و عاشقانه در دوران ترم اول دانشگاه می باشد. این رابطه فوق العاده او سرانجامی ناخوشایند داشت که شروین پس از جدایی آهنگ شاید بهشت را متاثر از آن اجرا کرده است.

زندگینامه شروین حاجی پور و مرور زندگی شخصی و حرفه ای وی

زندگینامه شروین حاجی پور خواننده محبوب حال حاضر

زندگینامه شروین حاجی پور و ماجرای دستگیری وی

ترانه اعتراضی برای …. و دستگیری او

شروین حاجی پور در ماه مهر سال ۱۴۰۱ بعد از کشته گردیدن مهسا امینی و در به منظور همراه شدن با مردم معترض در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایران، ترانه «برای ….» را بر حسب توئیت های اعتراضی کاربرهای با زبان فارسی را اجرا نمود که موزیک ویدیو این قطعه اعتراضی فقط در پیج شخصی او در شبکه اجتماعی اینستاگرام در مدت ۳ روز با اینکه محدودیت فیلترینگی موجود بود, تقریبا ۴۰ میلیون شد. همین طور این آهنگ در روزهای اول منتشر شدن بسیار مورد استقبال قرار گرفته و از جمله نماد اعتراض های سراسری ۱۴۰۱ کشورمان مبدل گردید.

در هفتم مهر ۱۴۰۱ به دلیل ساخت و انتشار این ترانه به وسیله ی مامورهای امنیتی دستگیر و بازداشت گردید. در نهم مهر ادعایی مبنی دستگیر نشدن شروین حاجی پور و شایعه بودن این خبر از سوی خبرگزاری دولتی برنا انتشار یافت. اما در نهایت ۱ روز پس از آن «کمند» خواهر او اعلام نمود این خبر شایعه بوده و شروین هنوز در بازداشت سازمان اطلاعات ساری بوده و آزاد نشده است. در دوازدهم مهر شروین حاجی پور با گذاشتن وثیقه آزاد گردید. طبق بیان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران به نام محمد کریمی وی اکنون با وثیقه آزاد گردیده تا پرونده او مرحله های قانونی خود را پشت سر بگذارد.

آشنایی با زندگینامه شروین حاجی پور

مجید کاوه که وکالت شروین حاجی پور را بر عهده دارد، بیان نموده حاجی پور طبق حکم قضایی شش ماه ممنوع الخروج می باشد و متهم به ترغیب و تحریک افراد به اعمال خشونت آمیز و فعالیت تبلیغی علیه نظام شده است.

بیوگرافی شروین حاجی پور خواننده و آهنگساز و ترانه سرایی

حمایت و واکنش برخی از هنرمندان داخلی و خارجی

اسفندیار منفردزاده در مصاحبه با رادیو فردا بیان کرد:

«شروین کار کارستانی کرده برای اینکه انتخاب از این زیباتر نمی شود, این هوش بالا و شرف انسانی شروین بود که انفجار ایجاد کرد.»

محمد اصفهانی خواننده موفق ایرانی شروین را دوست خویش که در برنامه عصر جدید با وی آشنایی یافته بود؛ نیز نسبت به دستگیری شروین حاجی پور واکنش نشان داد و بیان کرد:

«شروین جوانی فوق العاده بااستعداد، معصوم، خجالتی و بااحساس بود»

مورات بوز موزیک ویدیوی «برای ….» با ترجمه ترکی را به منظور حمایت از این هنرمند منتشر کرد.

راجر واترز نیز برای وی یک توئیت نمود که به قطعه «سلام معلمان، این بچه ها را تنها بگذارید» از آلبوم «دیوار» گروه موسیقی پینک فلوید اشاره داشت.

بیوگرافی شروین حاجی پور خواننده بینظیر ایرانی

زندگینامه شروین حاجی پور و مرور زندگی شخصی و حرفه ای وی

زندگینامه شروین حاجی پور و واکنش ها به آهنگ «برای ...»

خواننده و آهنگساز مورد علاقه

شروین حاجی پور در مورد خواننده و آهنگساز مورد علاقه اش می گوید:
«دنیال یک هنرمند خاص نیستم و همه چیز گوش می کنم اما تو ایران کسانی که دوست دارم و قبولشون دارم؛ کیان پورتراب، محسن چاوشی و تو آهنگسازی علیرضا ریاضی و کار سیروان خسروی و زانیار خسروی را هم دوست دارم»
زندگینامه شروین حاجی پور خواننده محبوب حال حاضر
آشنایی با زندگینامه شروین حاجی پور
آشنایی با بیوگرافی شروین حاجی پور
بیوگرافی شروین حاجی پور خواننده ترانه اعتراضی «برای ...»
زندگینامه شروین حاجی پور خواننده محبوب نسل جوان
زندگینامه شروین حاجی پور خواننده ترانه اعتراضی «برای ...»

آثار شروین حاجی پور

شروین ۱۷ تک آهنگ، ۱۱ آهنگسازی، ۷ تنظیم، ۱۱ ترانه سرایی دارد.
آشنایی با بیوگرافی شروین حاجی پور

تک آهنگ های او

  • حسود (۲۶ بهمن سال ۱۳۹۸)
  • بازیمون (در ۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹)
  • مثل تو (۲۱ تیرماه سال ۱۳۹۹)
  • چمدون (۲۰ دی ماه سال ۱۳۹۹)
  • انقضا (۱۷ آذر ماه سال ۱۴۰۰ )
  • روزای خوب (۲۴ بهمن ماه سال ۱۴۰۰)
  • بیمه عمر (۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۱)
  • سین هشتم(۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۱)
  • بودی برای من (۱۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۱)
  • پیدات نیست(در ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱)
  • دائمی (۲۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱)
  • به دنیا نمیدمش (در ۲۸ ماه خرداد سال ۱۴۰۱)
زندگینامه شروین حاجی پور و مرور زندگی شخصی و حرفه ای وی
زندگینامه شروین حاجی پور خواننده ترانه اعتراضی «برای ...»
آشنایی با بیوگرافی شروین حاجی پور
زندگینامه شروین حاجی پور خواننده محبوب ایرانی
بیوگرافی شروین حاجی پور خواننده ترانه اعتراضی «برای ...»
در این مطلب شما را با بیوگرافی شروین حاجی پور آشنا کردیم. امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *