دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سوغات شهر ازمیر از خوراکی های خوشمزه تا صنایع دستی جالب

  • سمیه نیک فرجام
  • ۵ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

سوغات شهر ازمیر شامل صنایع دستی و خوراکی های خوشمزه ای هستند که دارای تنوع زیادی می باشند. شما می توانید در سفر به این شهر فرش دستبافت، ظروف مسی، صنایع چرمی، باقلوا و … تهیه کنید.

حتما تا به حال تجربه خرید سوغاتی از شهرهای مختلف را داشته اید. اما خرید سوغاتی از شهر ازمیر کار سختی است. اگر با سوغاتی های این شهر آشنا نیستید، می توانید در این بخش چند سوغات معروف شهر ازمیر را بشناسید.

سوغات معروف شهر ازمیر

ازمیر یکی از زیباترین شهرهای توریستی ترکیه است که شما می توانید از جذابیت های گردشگری آن دیدن کنید. این شهر دارای ویژگی های فرهنگی مهمی بوده و سوغاتی های فرهنگی زیادی نیز دارد. شما در راهنمای سفر به ازمیر می توانید با سوغات این منطقه نیز بیشتر آشنا شوید.

صنایع دستی ازمیر

همانطور که می دانید، ترکیه یکی از کشورهای توریستی دنیا بوده و هر ساله گردشگران زیادی به این نواحی سفر می کنند. خرید سوغاتی نیز یکی از تجربه هایی است که گردشگران در سفر خود به این کشور و شهرهای آن دارند.

مصنوعات چرمی:

چرم یکی از صنایع دستی ماندگار و ارزشمند بوده که شما می توانید در ازمیر نیز از خریداری کنید. با توجه به اینکه ترکیه دارای چرم های مرغوبی است، شما می توانید انواعی از محصولات را خریداری کنید. کیف چرم، کمربند، کفش و … از مهم ترین صنایع چرمی هستند.

خرید چرم ازمیر

راحت الحلقوم:

یک سوغاتی خوش عطر و خوشمزه که مزه ای فوق العاده دارد، برای سوغاتی مناسب است. مزه این شیرینی ها برای افراد زیادی لذت بخش بوده و از جمله تنقلات محبوبی است که شما می توانید، طعم و مزه عالی از آن را بچشید. این شیرینی از سوغات ترکیه است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

سوغات شهر ازمیر

باقلوا:

ترکیه را با وجود باقلواهای تازه و خوشمزه آن می شناسند. در این کشور انواعی از باقلوا سرو می شود که بسیار تازه و خوش طعم هستند. انواع باقلوا می تواند برای سوغاتی مناسب باشد. این شیرینی طعم و مزه ای عالی دارد و شما می توانید، از ازمیر آن را تهیه کنید.

سوغات ازمیر چیست

روغن زیتون:

این منطقه دارای زیتون های مرغوبی بوده و فرآورده های زیتونی عالی نیز دارد. شما می توانید، روغن زیتون که یکی از مهم ترین محصولات و مرغوب ترین محصولات است، را تهیه کنید. شما می توانید این سوغات را از فروشگاه ها و بازارهای این شهر خریداری نمایید.

سوغات محبوب ازمیر

ظروف مسی:

این ظروف نیز طرفداران زیادی دارند و یک سوغات نفیس ازمیر بوده که می توانید، خریداری کنید. این ظروف دارای انواع مختلفی بوده و شما می توانید جدیدترین سازه های مسی دستی را مشاهده کنید. این ظروف دارای خواص درمانی زیادی هستند و شما می توانید با تهیه غذا در این ظروف خواص آن را دریافت کنید.

سوغات ازمیر

لوسترهای سرامیکی:

اگر می خواهید یک صنایع نفیس با دیزاین و طراحی متفاوت و متنوع خریداری کنید این نوع لوسترها بسیار مناسب هستند. رنگ و لعاب این لوسترها و دیگر ویژگی ها موجب شده جذابیت زادی برای گردشگران داشته باشند. شما می توانید طرح های بسیار متنوعی از این لوسترها را مشاهده کنید.

سوغات خاص ازمیر

سوغاتی های این شهر بسیار متنوع هستند. شما علاقمندان می توانید با انواعی از سوغاتی های این شهر آشنا شوید. در صورتی که علاقمند به صنایع دستی هستید، می توانید از فرش های دستبافت نیز خریداری کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *