دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

نحوه آرایش ابروهای کم پشت و نکات کلیدی و مهم

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

یکی از اجزای صورت که فرم و اندازه مناسب آن بر روی زیبایی صورت به ویژه چشم ها تاثیر دارد ابروها هستند که در هنگام میکاپ باید درست و اصولی آرایش شوند تا حالت آن ها طبیعی به نظر رسیده و بدون نقص به نظر آیند. در صورتی که ابروهای نازک و خالی دارید بهتر است با اصول و نکات آرایش ابروهای کم پشت کاملا آشنا باشید تا بتوانید این مشکل را برطرف کرده و ابروهایی زیبا داشته باشید.

از جمله مشکلاتی که برخی از خانم ها با آن رو به رو هستند ابرو های کم پشت بوده که امکان دارد دلایل مختلفی از قبیل مسائل ژنتیکی، مصرف مواد شیمایی، مشکلات پزشکی و … در آن نقش داشته باشند ولی بهتر است بدانید که راه های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد که یکی از آن ها میکاپ است. در همین راستا قصد داریم در این مطلب نحوه و مراحل آرایش ابروهای کم پشت را مورد بررسی قرار دهیم.

نحوه آرایش ابروهای کم پشت

به طور کلی می توان گفت خانم ها به زیبایی چهره و ظاهر خود اهمیت زیادی می دهند و برای رفع انواع عیب های صورت  خود و رسیدن به چهره دلخواه از روش های زیادی کمک می گیرند که از جمله آن ها می توان به ترفند های آرایشی اشاره کرد. آرایش ابروهای کم پشت یکی از این موارد بوده که به وسیله تکنیک های مختلفی قابل انجام است و در صورت داشتن این مشکل می توانید خیلی راحت مطابق با یک روش میکاپ اصولی ابروهای خود را به حالت دلخواه خود در آورید.

مراحل آرایش ابروهای کم پشت

برای داشتن ابروهای استاندارد و متناسب با چهره شما، باید به این نکته توجه نمایید که اگر ابروی خود را به سه بخش قسمت بندی نمایید قسمت ضخیم آن بایستی از پل بینی شروع شود. قسمت قوس ابرو باید در میانه چشم باشد و قسمت نازک نیز باید تا گوشه چشم ادامه پیدا کند.

بهتر است بدانید که تلاش برای پرپشت نشان دادن ابروها در صورتی که صحیح انجام نگیرد معمولا با شکست رو به رو شده و چهره فرد حالتی مصنوعی به خود می گیرد. پیش از این که آغاز به میکاپ ابرو نمایید نیاز است که تا جای امکان ابروها را تقویت کنید و از موهای طبیعی آن بهره مند شوید. به جهت یادگیری میکاپ درست ابروهای کم پشت تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

نحوه میکاپ ابروهای کم پشت

به منظور انجام این کار به چند ابزار مهم احتیاج دارید که از جمله آن ها می توان به برس دوطرفه ابرو، مداد ابروی تراشیده شده یا سایه ابرو یا برس تیز، قیچی مخصوص ابرو، ژل ابروی بی رنگ یا رنگی، موچین تیز مخصوص ابرو و هایلایت یا سایه سفید اشاره کرد. مراحل کار بدین صورت می باشد که در ادامه شرح داده ایم.

  •  آرون گروپس

ترفندهای میکاپ ابروهای کم پشت

شانه زدن ابروهای خالی و کم پشت

برای این کار یک برس ویژه ابرو تهیه نمایید و ابروها را به طرف بالا و در جهت رویش طبیعی آن ها شانه بزنید. این مرحله هم برای تقویت و رشد ابرو و هم جهت گرفتن موها در مسیر اصلی و بالا و پر شدن ابروها و تکمیل کردن مراحل بعدی اهمیت دارد و انجام آن بسیار سفارش می شود. شانه ابرو بهتر است از مدل دوطرفه و با موی طبیعی باشد و جنس خوبی داشته باشد.

قیچی زدن موهای بلند

شانه زدن ابروها موجب شده تا موهای بلندی که درون ابروهای شما رشد پیدا کرده اند خارج شده و قیچی زدن آن ها راحت تر شود. قیچی را به طور دقیق بالای لبه بالایی ابروها گرفته و موهای بلند و اضافه را قیچی بزنید. همزمان شانه زدن را هم ادامه بدهید تا موهای ابرو خارج شوند و به خوبی مرتب و یکدست گردند. این عمل کمک کرده حالت طبیعی و اصلی ابروها تعیین شود و اصلاح ابروها نیز راحت انجام گیرد. به منظور قیچی زدن ابرو حتما از قیچی ویژه ابرو که تیز و کوچک و دارای جنس خوب می باشد استفاده نمایید.

نحوه آرایش ابروهای کم پشت

حذف موهای اضافه

اکنون که حالت اصلی ابروها تعیین شد و فرم طبیعی و مرز های آن نمایان شد باید به اصلاح موهای اضافه و زائد بپردازید. در صورتی که ابروهای کم پشت و نازکی داشته باشید شاید فکر کنید که اصلاح ابرو تاثیر زیادی در زیبایی چهره شما نخواهد داشت در صورتی که اگر این عمل را انجام بدهید تاثیر آن را خواهید دید. موهای قسمت بالا و زیر ابرو را که بیرون از محدوده مدنظرتان می باشند با کمک موچین بردارید. از این محدوده مشخص بالاتر نروید چرا که در این صورت ابروهای شما کم پشت تر به نظر خواهند رسید.

کشیدن خط زیر کمان ابرو

اکنون زمان استفاده از مداد ابرو می باشد. برای این کار مداد ابروی خود را تیز کرده و یک خط در قسمت داخلی ابرو و دقیقا در لبه کمان زیرین آن رسم کنید. این خط مرز پایینی ابروها را تعیین می کند و بایستی در قسمت داخلی ابرو و به طور دقیق در مرز آن قرار گرفته شود. در صورتی که خط را خارج از ابرو بکشید میکاپ شما حالتی مصنوعی و غیرعادی به خود می گیرد. در صورتی که قادر نیستید کمان طبیعی ابروهای خود را مشخص نمایید این خط در قسمت بالای برآمدگی استخوان بالای چشم قرار می گیرد. این خط می تواند حالت پررنگ و عمیقی داشته باشد و بایستی تا قسمت نوک ابرو ادامه داشته باشد.

مراحل میکاپ ابروهای نازک

کشیدن خط بالای کمان ابرو

اکنون زمان تعیین کردن محدوده بالای ابرو می باشد. برعکس خط پایین ابرو این خط بایستی نازک تر رسم شود. این خط را می توانید مقداری خارج از محدوده طبیعی موهای ابرو نیز رسم کنید تا ابروها حالت پهن تر و تیزتری به خود بگیرند. این خط را تا نوک ابروها ادامه دهید و با فرمی تیز به انتها برسانید تا به خط زیر ابرو نزدیک شود.

پر کردن محدوده بین دو خط

اکنون که مرز ابرو تعیین شد در ابتدا در آینه با دقت بنگرید و ابروها را با یکدیگر قیاس نمایید تا اطمینان پیدا کنید کاملا قرینه و شبیه به هم هستند. بعد نوبت به پر کردن قسمت داخلی ابرو می رسد. مداد را برداشته و نیمه اول ابروهای خود را پر نمایید. این عمل را با حرکت های محکم و مو مانند بر روی پوست اجرا نمایید تا فرمی طبیعی به خود بگیرد. قسمت دم ابرو را پر نکنید چرا که در این صورت ابروها حالتی مصنوعی و غیرعادی به خود خواهند گرفت.

نحوه آرایش ابروهای نازک و خالی

شانه زدن دوباره ابروها

در این گام از آرایش ابروهای کم پشت با استفاده از برس ظریف و کوچکی که به طور معمول در کنار مداد ابرو وجود دارد و مشابه برس ریمل بوده ابروها را به صورت عمیق شانه بزنید. این عمل به ناپدید شدن خط های داخلی و لبه ابرو کمک کرده و ابروها حالتی پر و طبیعی به خود گرفته و موها فرم مناسبی می گیرند. در این گام می توانید از ریمل ابرو نیز استفاده نمایید. ریمل ابرو را بی رنگ و یا رنگی همرنگ با مداد و موی ابرو انتخاب نموده و بر روی ابروها در امتداد رویش موها بکشید تا موها در مکان خود ثابت گردند.

هایلایت کردن

مرحله نهایی در میکاپ حرفه ای ابرو بکار بردن هایلایت است. برای این کار با مداد سفید یا نخودی رنگ و یا پالت ویژه هایلایت خطی پهن دقیقا در راستای کمان ابرو و زیر ابرو بکشید و آن را به طرف پایین ناپدید کنید تا کمان ابروی شما حالت تیز و پررنگی به خود بگیرد. در صورتی که این مراحل را به طور دقیق، صحیح و کاملا ماهرانه انجام داده باشید متوجه خواهید شد که چشم های شما حالت درخشانی گرفته و ابروهای کم پشت شما به صورت پر و طبیعی دیده می شوند.

مراحل میکاپ ابروهای کم پشت

در مطلب ارائه با نحوه و مراحل آرایش ابروهای کم پشت به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. همچنین می توانید در لینک های مقابل با روش افزایش ضخامت ابرو آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *