دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رفع درد چشم بعد از جوشکاری با انواع ترفندهای خانگی

  • شقایق ایران دوست
  • ۳ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

برای درد چشم بعد از جوشکاری می توانید از روش های خانگی استفاده کنید و بهترین نتیجه را دریافت نمایید. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از مواد خانگی برای درمان برق زدگی چشم آشنا شوید.

افرادی که جوش کاری انجام می دهند اگر از عینک های مخصوص استفاده نکند ممکن است دچار مشکلاتی مانند برق زدگی چشم شوند و این مشکل می تواند درد بسیار شدیدی برای آن ها ایجاد نماید. مشکلات می توانند تا جایی شدید باشند که منجر به ایجاد نابینایی گردد از این رو بهتر است سعی کنید ابتدا از نکات ایمنی در این زمینه استفاده نمایید. در ادامه شما را با روش هایی برای کاهش درد چشم بعد از جوشکاری آشنا خواهیم کرد.

درد چشم بعد از جوشکاری

رفع درد چشم بعد از جوشکاری

معمولاً افرادی که جوشکاری انجام می دهند بعد از این کار دچار درد چشم خواهند شد. برای از بین بردن برق زدگی چشم و کاهش این دردها می توانید از روش های زیادی استفاده کنید که در ادامه تمامی آن ها را به صورت مجزا برای شما بیان می کنیم.

استفاده از شیر

شیر می تواند برای درمان برق زدگی چشم در جوشکاری بسیار موثر باشد و برای استفاده از آن کافی است شما یک پنبه را به مقداری از شیر آغشته کرده و آن را روی چشم هایتان قرار دهید و بعد از چند دقیقه چشم های خود را با آب سرد شستشو دهید تا این مشکل شما رفع گردد.

کمک گرفتن از خیار

از دیگر روش های درمان خانگی برای درمان این مشکل استفاده کردن از خیار می باشد برای این کار کافی است خیار را برش زده و در یخچال قرار دهید تا خنک شود و بعد از آن را روی چشم های خود قرار داده تا بتوانید درد ناشی از برق زدگی چشم را به سرعت کاهش دهید.

از بین بردن درد چشم با خیار

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

گلاب

گلابی از دیگر روش های بهبود زندگی چشم و کاهش درد چشم بعد از جوشکاری می باشد. درمان گلاب به دلیل داشتن فواید ضد خارش برای کاهش تورم چشم ها بسیار مفید می باشد و برای استفاده از آن کافی است یک پنبه  را به مقداری گلاب آغشته کرده و آن را روی چشم هایشان مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید.

چای

از دیگر روش هایی که می توانید از آن برای رفع درد چشم بعد از جوشکاری استفاده کنید چای می باشد. چای دارای فواید آنتی اکسیدانی بسیار بالایی می باشد و بهتر است برای این کار از چای سیاه کمک بگیرید. مقداری چای را دم کرده و بگذارید کمی سرد شود و بعد با استفاده از آن چشم هایتان را شستشو دهید.

کمپرس سرد

یکی از روش های بسیار کاربردی برای رفع درد چشم ها استفاده از کمپرس سرد می باشد و این کار منجر به کاهش التهابات درون چشم خواهد شد و درد شما به سرعت تسکین خواهد یافت.

موز

موز یکی از میوه هایی می باشد که دارای مقادیر بسیار زیادی ویتامین B6 است و می تواند برای التهاب و خشکی چشم ها در اثر جوشکاری بسیار مفید باشد. برای این کار کافی است یک عدد موز را له کرده و روی پلک های بسته خود قرار بدهید و بعد از ۳ الی ۵ دقیقه موزها را از روی پلک های خود برداشته و صورت خود را با آب سرد بشویید.

درد چشم بعد از جوشکاری

روغن بادام

از سریع ترین روش ها برای رفع برق زدگی چشم ها کمک گرفتن از روغن بادام می باشد. این روغن دارای ویتامین E14  بسیار زیادی می باشد و این ویتامین برای این مشکل بسیار ضروری می باشد و منی تواند برق زدگی ها را به سرعت از بین برده و در نهایت شما بار دیگر می توانید بدون هیچ مشکلی ببینید.

شستن چشم ها

سعی کنید چشم های خود را با دست های تمیز و آب ولرم بشویید. این کار را اگر در همان ابتدای برق زدگی چشم ها انجام دهید تاثیر بسیار زیادی دارد و می تواند از التهاب بیشتر و قرمزی مفرط چشم ها پیشگیری نماید.

سیب زمینی

از دیگر روش های درمانی می توان به سیب زمینی اشاره کرد. این روش بسیار  کار آمد می باشد و شما می توانید یک عدد سیب زمینی را برش داده و خوب بشویید و بعد آن را در لایه ای از دستمال کاغذی قرار داده و دستمال را با مقداری آب خنک خیس کرده و بر روی چشم های بسته خود قرار دهید.

بگذارید حدودا ۱۰ الی ۱۵ دقیقه سیب زمینی ها روی چشم های شما بماند و بعد آن را بردارید. این روش بسیار ساده می باشد و هیچ ضرری ندارد و شما می توانید دوبار در روز این عمل را تکرار کنید تا برق زدگی چشم های شما از بین رفته و در نهایت بتوانید درد چشم بعد از جوشکاری را تسکین دهید.

استفاده از سیب زمینی برای درد چشم ها

استفاده از مسکن ها

اگر درد شما به حدی می باشد که نمی توانید آن را تحمل کنید می توانید از انواع مسکن ها در این زمینه کمک بگیرید. بهترین مسکن ها در این زمینه استامینوفن، ایبوپروفن و کدئین می باشد. البته این را به یاد داشته باشید که برای استفاده از این مسکن ها نیز باید فاصله زمانی معینی وجود داشته باشد در غیر این صورت شما نمی توانید درد ها را کاهش داده و حتی امکان بی اثر شدن مسکن ها نیز وجود دارد.

یادتان باشد که برای درمان این مشکل به هیچ عنوان نباید از قطره های بی حسی استفاده کنید و این کار شما می تواند منجر به ایجاد زخم های شدید در قرنیه شده و مشکلات دیگری برای بینایی شما ایجاد کند. اگر درد های شما بهبود پیدا نکرد می توانید به پزشک مراجعه کرده و از دارو های تجویزی او استفاده نمایید.

زمانی که دچار این عارضه شدید سعی کنید روزهایی که بیرون از خانه هستید از عینک آفتابی استفاده کنید تا مشکلی برای بینایی شما ایجاد نشود و اشعه های خورشید به چشم های شما آسیبی وارد نکند.

درمان برق زدگی چشم با مسکن ها

برق زدگی چشم ها از مشکلاتی می باشد که برای افراد جوشکار و افرادی که در کار آن ها  در حین جوشکاری حضور دارند ایجاد می شود. بهتر است سعی کنید روش های درمان این مشکل را یاد گرفته تا از بروز مشکلات دیگر در این زمینه پیشگیری کرده و سریع تر برای درمان اقدام کنید تا نتیجه ای بهتر دریافت نمایید.

در آخر نیز می توانید درمان طبیعی چشم درد و درمان خانگی ورم پلک را مشاهده کنید و اطلاعات خود را در این موارد افزایش دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *