دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تغییر آیکون های شیائومی با شیوه های مختلف

  • حکیمه فهیمی
  • ۳ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

برای این که ظاهر تکراری آیکون های گوشی شیائومی خود را متنوع نمایید با این مطلب همراه ما باشید تا با روش های تغییر آیکون های شیائومی آشنا شوید.

در صورتی که ظاهر فعلی آیکون های گوشی شیائومی شما تکراری شده و می خواهید آن ها را تغییر دهید خبر خوش این است که این کار به روش های مختلفی امکان پذیر است. در این مطلب با روش های تغییر آیکون های شیائومی آشنا می شوید.

روش های تغییر آیکون های شیائومی

این که محبوبیت گوشی های شیائومی در حال افزایش می باشد غیر قابل انکار بوده و یکی از ویژگی های این برند قیمت مناسب گوشی های شرکتش می باشد. کاربران می توانند سری ردمی و می را با بودجه های مختلف خریداری نمایند. ولی جدا از قیمت گوشی ها نکته ای که محصولات شیائومی را متمایز می کند رابط کاربری MIUI مبتنی بر اندروید آن ها می باشد.

یکی از بهترین و آشکارترین ویژگی های این رابط کاربری قابلیت سفارشی سازی آن و تغییر آیکون های شیائومی است. همانطور که می دانید رابط کاربری گوشی های هوشمند شرکت مذکور از گذشته به امکانات و شخصی سازی های متنوع شناخته شده بودند و امروزه با انتشار مدل های جدیدتر نیز همچنان به این امکانات اضافه می شود.

بخش عظیمی از امکانات رابط کاربری به شخصی سازی ظاهری آن باز می گردد تا کاربر بتواند بر اساس سلیقه شخصی اش سبک ظاهری رابط کاربری را عوض نماید. آیکون ها نقش اساسی در تجربه کاربری و تعامل کاربر با گوشی دارند. از این رو سازندگان بزرگ گوشی های هوشمند سعی می کنند تا حد امکان رابط کاربری و شکل و ظاهر آیکون ها را به گونه ای طراحی نمایند که از بیشتر لحاظ دارای استانداردهای لازم بوده تا کاربر از کار کردن با گوشی خسته نشده و با مشکل مواجه نشود.

با این حال امکانی در اختیار کاربران گذاشته شده تا در صورت تمایل بتوانند گرافیک آیکون ها و سایز و فرم آن ها را نیز تغییر بدهند. امکان تغییر آیکون در گوشی های اندرویدی به روش های مختلفی امکان پذیر می باشد حتی اگر رابط کاربری فاقد امکان تغییر آیکون باشد. با نصب نرم افزارهای شخص ثالث نیز می توان این کار را اجرا کرد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

با این وجود گوشی های شیائومی و سامسونگ دارای قسمتی به اسم تم ها بوده که به کاربر اجازه می دهد قسمت های مختلف رابط کاربری مانند آیکون برنامه ها را به دلخواه تغییر دهد و به فروشگاهی از تم های گوناگون دسترسی یابد. گوشی های شیائومی دارای فروشگاه داخلی برای شخصی سازی دستگاه به کمک تم های مختلف بوده که آیکون ها را نیز تغییر می دهند. در ادامه با روش های تغییر آیکون های شیائومی آشنا می شوید.

روش اول: به کمک فروشگاه تم MIUI

قابل ذکر است شیائومی دارای یک فروشگاه تم جذاب می باشد که تم های موجود در آن غالبا با مجموعه آیکون های خاص خود همراه هستند. از این رو در صورتی که می خواهید کل نمای ظاهری گوشی خود را تغییر بدهید می توانید تم ها را چک کرده و یک مورد مناسب را بیابید. فقط باید یک حساب کاربری mi ایجاد کنید.

برای این کار چند روش وجود دارد یا به طور مستقیم به وب سایت مراجعه کرده و حساب کاربری بسازید. یا تنها می توانید تنظیمات حساب mi را در گوشی تان جستجو نموده و سپس روی برنامه تم ها ضربه زده تا بتوانید از فروشگاه تم بازدید نمایید.

روش دوم: دریافت آیکون ها از برنامه گوگل پلی

روش دیگر برای تغییر آیکون ها این است که بسته های مختلف آیکون ها را از گوگل پلی دریافت نمایید. قبل از این آیکون های مختلف از فروشگاه برنامه MI تنها برای کاربران چینی قابل دریافت بوده ولی در حال حاضر کاربران گوشی های شیائومی در سراسر دنیا می توانند آن ها را از فروشگاه گوگل پلی دانلود نمایند. اگر به دنبال تغییر آیکون تماس در گوشی شیائومی خود می باشید می توانید به طور مستقیم به گوگل پلی رفته و یک بسته آیکون را بارگیری و نصب نمایید.

این آیکون ها به صورت زیبایی طراحی شده اند و از طراحی فلت آیکون وام گرفته اند. در این بسته با انواع رنگ و طرح خطی می توان بیشتر از ده هزار نماد پیدا کرد. همه کاری که باید انجام دهید این است که روی صفحه اصلی که می خواهید آیکون جایگزین شود، به مدت طولانی فشرده و بعد بسته مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

و در صورتی که از طرفداران گوگل پیکسل ui و آیکون های با سبک خاص می باشید، می توانید بسته آیکون MIUI 10 Pixcel را توسط گوگل پلی بارگیری نمایید. همچنین با این برنامه از تصاویر پس زمینه ابری و تقویم های پویا هم بهره مند شوید.

روش سوم: ایجاد اکانت MIUI دیزاینر

دانلود آیکون از برنامه گوگل پلی روش ساده و آسانی می باشد ولی بیشتر کاربران را خرسند نمی سازد. چرا که اغلب این آیکون ها دارای سبک و طرحی متمایز نیستند. یک روش دیگر که می توان خود نمادها را عوض کرد این است که حساب کاربری MIUI دیزاینر ایجاد کنید. ساده ترین راه برای اجرای این کار استفاده از حساب Mi در گوشی می باشد.

این اکانت کاربری جایی است که می توانید خلاق بوده و تم ها و آیکون های مدنظرتان را طراحی نمایید. با این وجود در حساب کاربری MIUI دیزاینر بسته های آیکون آماده ای هم هست که دارای قابلیت دریافت و نصب هستند.

روش چهارم: به کمک برنامه Themes

در این روش بدون نیاز به نصب برنامه شخص ثالث و به کمک برنامه داخلی گوشی به اسم Themes می توانید این کار را انجام دهید. به عبارتی گوشی های شیائومی این امکان را دارند که بدون نیاز به نصب برنامه دیگری، به تغییر آیکون های آن اقدام کنید. برای این کار باید برنامه Themes را در گوشی خود اجرا کنید.

در این برنامه می توان آیکون ها، پس زمینه، صدای زنگ و … را به دلخواه تغییر داد. بعد از اجرای برنامه در منوی پایین صفحه روی گزینه پروفایل ضربه زده و بعد روی گزینه آیکون ها ضربه بزنید. در ادامه به صفحه ای هدایت می شوید که فهرست بسته های آیکون ها را نمایش می دهد.

در این جا به دلخواه با ضربه روی بسته مورد نظر می توانید آن را فعال نمایید و از آن بهره بگیرید. اگر می خواهید به این پک ها اضافه شود می توان آیکون پک مدنظر را توسط همین برنامه دانلود و از اینجا استفاده کرد.

روش پنجم: به کمک آیکون پک ها و لانچرهای شخص سوم

تا قبل از نسخه ۱۲.۵ رابط کاربری خاص شیائومی امکان ساخت تم های سفارشی به کمک برنامه های مختلف و امکان نصب آن بیرون از برنامه تم ها وجود داشت. اگر چه تم گوشی بعد از مدتی به حالت پیش فرض باز می گشت. از این رو روش آنچنان کارامدی نبود. به هر روی به نظر می رسد دیگر امکان نصب فونت و تم سفارشی از نسخه ۱۲.۵ به بعد وجود ندارد.

از این رو تنها راه باقی مانده این است که از لانچرهای شخص سوم برای تغییر آیکون ها استفاده شود. در این راستا لانچرهای شخص سوم زیادی وجود دارد که امکان تغییر آیکون های برنامه ها توسط آیکون پک را ارائه می دارند. فقط کافی است یکی از آن ها را نصب کرده و به عنوان لانچر پیش فرض گوشی تعیین نمود.

آیکون مدنظر را از گوگل پلی دانلود و نصب کرده و از قسمت تنظیمات لانچر، آن را اعمال نمایید. شایان ذکر است در گوشی های قدیمی سری پوکو شیائومی که با نسخه ۲.۷ پوکو لانچر همراه هستند به طور پیش فرض از قابلیت آیکون پک هم پشتیبانی دارند. همچنین باید اشاره کرد در گوشی های جدیدتر با نسخه ۴ پوکو لانچر این قابلیت حذف شده و کاربران باید از بخش Themes نسبت به تغییر آیکون ها اقدام نمایند.

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با تغییر فونت گوشی شیائومی و آموزش حذف تبلیغات گوشی شیائومی و غیر فعال کردن آن ها می توانید روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *