دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بررسی بنتلی بنتایگا سریع ترین اس یو وی جهان

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

کمپانی بنتلی از مدل بنتایگا برای بازار هدف خود ۴ مدل بنتایگا هیبرید، v8، s و اسپید را در نظر گرفته است. در این مطلب به بررسی بنتلی بنتایگا مدل ۲۰۲۲ اس می پردازیم. با آرگا همراه باشید.

در ۳۱ مه ۲۰۲۲ شرکت اروپایی بنتلی از نسخه جدید شاسی بلند پر طرفدار خود به اسم بنتایگا اس رونمایی کرد. در صورتی که علاقمندید تا از این خودرو بیشتر بدانید با بررسی بنتلی بنتایگا اس ۲۰۲۲ همراه ما باشید.

بررسی بنتلی بنتایگا نسخه اس ۲۰۲۲

بنتلی بنتایگا اسم خودروی شاسی بلند ساخت شرکت اروپایی بنتلی می باشد که سازنده آن مدعی است سریعترین خودروی جهان را در کلاس اس یو وی ارائه نموده است. این شرکت تاکنون چهار مدل از این خودرو را با اسامی بنتایگا هیبرید، اسپید، v8, s روانه بازار کرده است.

این مدل ها از لحاظ ظاهری در بدنه کمی تفاوت دارند. به طور مثال رینگ های هر چهار نسخه با یکدیگر فرق داشته و در سطح بدنه هم اندکی تفاوت خطوط دیده می شود. می توان گفت اعضای خانواده بنتایگا یکی از بزرگترین خط تولید های برند لاکچری بریتانیایی بنتلی را در دست گرفته اند.

این شاسی بلندهای خوش ساحت و شیک از سال ۲۰۱۶ تا کنون نقش شایانی در بازار جهانی خودروهای لوکس ایفا کرده اند و اخیرا با معرفی عضو جدید خود یعنی بنتلی بنتایگا ۲۰۲۲ اس خانواده شان را وسعت بخشیده اند. بنتلی بنتایگا از اسامی بزرگ این صنعت بوده و با این که خودروهای لوکس آلمانی بازار را در دست دارند ولی همواره در بازار شاسی بلندها از این خودرو فوق لاکچری و خوش قیافه یادآوری می شود. زیرا جایگاهی غیر قابل انکار دارد.

در تاریخ ۳۱ مه ۲۰۲۲ از نسخه جدید این شاسی بلند پرطرفدار با اسم بنتلی بنتایگا اس رونمایی شد. ما در این مطلب به بررسی اجمالی خودروی مذکور پرداخته تا بیشتر با قابلیت ها و امکانات آن آشنا شوید. همچنین پیش بینی شده بنتلی بنتایگا اس از اوایل سال میلادی آینده در ماه های ژانویه تا مارچ روانه بازارهای جهانی شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

طراحی ظاهری لوکس و چشم نواز

در اولین نگاه نخستین عاملی که توجهات را به خود جلب می کند، رنگ بدنه بنتلی بنتایگا می باشد. بررسی ها نشان می دهد این رنگ قرمز روشن و جذاب خیلی خوب روی بدنه خودرو نشسته و آن را بسیار خوش رنگ و لعاب ساخته است. نوارهای سیاه رنگی که اطراف پنجره ها و روکش آینه ها را پوشانده نیز این ترکیب رنگی زیبا را کامل نموده است. ضمنا لنزهای چراغ جلو و عقب هم تیره تر شده و چرخ های ۲۲ اینچی زیبایی ظاهری این خودرو جوان و لوکس را افزایش داده است.

کابین شیک

به محض باز نمودن درب ورودی خودرو، با کابینی بسیار شیک و نه چندان ساده روبرو می شویم. در روزهایی که طراحی کابین بیشتر خودروهای لاکچری و غیرلاکچری به سمت شکل و ظاهر ساده و مینیمال تمایل یافته ولی با دیدن فضای داخلی لوکس بنتلی بنتایگا اس ۲۰۲۲ این باور ایجاد می شود که گاه اندکی زرق و برق و به کار بردن رنگ های روشن و چشم نواز هم بد نبوده و می توان گفت واجب هم هست.

روکش آلکانتارا قسمت زیادی از فضای کابین را احاطه کرده زیرا به هر طرف که نگاه کنید، این پوشش جذاب و شیک به چشم نوازی می پردازد. روی صندلی های خودرو نیز دوخت صورت گرفته که بسیار خودنمایی می کند. با دیدن تودوزی های تمیز و خاص صندلی ها باید سلیقه، ظرافت و هنر دست طراحان این شرکت را تحسین نمود.

پیشرانه قدرتمند

احتمالا بنتلی بنتایگا اس ۲۰۲۲ بیشتر شبیه یک فیس لیفت حرفه ای و تقریبا سنگین دیده شود تا یک نسخه جدید. از این رو می توان شباهت و وجوهات مشترک زیادی بین این نسخه و نسخه قبلی پیدا کرد. البته فرایند فیس لیفت جدید علاوه بر ظاهر مشخصات فنی خودرو را هم تا حدودی دستخوشی تغییرات کوچک و بزرگ نموده است.

در بررسی ها مشخص شد بنتلی بنتایگا اس به همان پیشرانه همیشگی یعنی موتور ۴ لیتری توئین- توربو شارژ v8 بنزینی مجهز است که با یک جعبه انتقال قدرت اتومات ۸ سرعته و سیستم AWD همراه شده است و توسط لوله اگزوزهای جدید به تنفس می پردازد.

این موتور می تواند حسابی جنجال به پا کند زیرا که حال بیش از هر زمان دیگری شاهد خداحافظی برندهای خودروسازی مختلف با موتورهای غیر الکتریکی هستیم. پیشرانه بنتایگا اس جدید توانی برابر ۵۴۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر را ارائه می دهد. به کمک این موتور بنزینی توانمند و حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت آن، شتاب این خودرو قرمز رنگ در عرض ۴.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

اگر به یاد داشته باشید قابلیت بنتلی دینامیک راید در نسخه قبلی که به عنوان یک آپشن ارائه می شد و برای داشتن آن باید هزینه بیشتری را پرداخت می نمودید، ولی اکنون به صورت یک استاندارد اساسی و مهم برای این اعضا جدید خانواده بنتایگا لحاظ شده است. این سیستم می تواند گشتاور را تا ۱۳۰۰ نیوتن متر بیشتر نموده تا خودرو در پیچ های تند پایداری بیشتری داشته و آسان تر قابل کنترل باشد.

مطابق این بروز رسانی ها سیستم تعلیق خودرو نیز بهبود ۱۵ درصدی پیدا کرده و اکنون بررسی ها نشان داد کنترل بنتلی بنتایگا اس ۲۰۲۲ در پیچ های تند آسان تر شده است. در پایان از همراهی شما سپاس گزاریم. همچنین پیشنهاد می شود برای آشنایی با بنتلی بنتایگا V8 و بنتلی بنتایگا روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *