دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایجاد تایمر در پاورپوینت با ۳ گام ساده

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

اگر در فایل ارائه پاورپوینت خود نیاز دارید که برای اسلایدها تایمر تعیین کنید با این مطلب همراه ما باشید تا روش ایجاد تایمر در پاورپوینت را فرا بگیرید.

ایجاد تایمر در پاورپوینت کمک می کند تا از تایم ارائه سخنرانی یا کنفرانس خود مطلع باشید و بر اساس آن پیش بروید. پیشنهاد می شود برای فراگیری روش انجام این کار تا پایان این مطلب با آرگا همراه باشید.

روش ایجاد تایمر در پاورپوینت

برنامه پاورپوینت یک نرم افزار محبوب برای ارائه مقالات، پایان نامه و … می باشد که بر اساس زمان ارائه مدنظر می توانید آن را زمان بندی کرده تا همه چیز طبق برنامه پیش برود. ایجاد تایمر در پاورپوینت بی شک یکی از کاربردی ترین ابزارهایی خواهد بود که می توانید به راحتی از آن بهره بگیرید.

پاورپوینت کمک می کند تا ارائه کنفرانس یا سخنرانی منحصر به فردی داشته باشید و آنچه که نیاز است به مخاطب بیان شود به کمک تصاویر و نمودار و … واضح تر و شفاف تر رسانده شود. در این مطلب با روش ایجاد تایمر در پاورپوینت آشنا می شوید. قرار دادن زمان سنج کمک می کند تا از تایم گذشته ارائه خود اطلاع یابید. همانطور که می دانید در ارائه تایم مشخصی برای هر فرد تخصیص می یابد.  ضمنا از این تایمر می توان به مخاطبان استراحت داد تا دقیقا از زمان استراحتشان مطلع گردند.

به  این ترتیب یکی از مزایای پاورپوینت این است که به کاربر اجازه بیشترین میزان شخصی سازی را می دهد. با این حال کاربران این نرم افزار هیچ محدودیتی در حین استفاده از ابزارهای آن نداشته و در این راستا ابزارهای مختلفی در زمینه های متعدد در بستر پاورپوینت وجود دارند که می توانید به راحتی و خیلی سریع از آن ها استفاده نمایید.
البته یکی از ابزارهایی که می توانید در برنامه پاورپوینت برای شخصی سازی هر چه بیشتر ارائه خود از آن بهره بگیرید استفاده از تایمر و شمارش معکوس می باشد.
بی تردید اضافه کردن تایمر در این برنامه می تواند تاثیر زیادی در ارائه سخنرانی یا کنفرانس شما داشته باشد. همانطور که پیشتر اشاره شد نقش مهمی که تایمر می تواند ایفا کند این است که به شما و مخاطبان نشان دهد چه تایمی گذشته و تایم باقی مانده تا انتهای ارائه چقدر است. این ابزار می تواند لحظه لحظه را گزارش دهد. در ادامه با نحوه ایجاد تایمر در این برنامه آشنا می شوید.

درج تایمر در پاورپوینت

تایمر در پاورپوینت

ساده ترین راه برای ساخت یک تایمر استفاده از افزونه های داخلی این برنامه می باشد که کاملا رایگان بوده و به پرداخت هزینه نیاز نیست. با این حال افزونه هایی که تصمیم به دانلود دارید اغلب ابزار خاص و قابل تنظیم می باشد که می توانید به فایل ارائه خود اضافه نمایید. برای درج تایمر در پاورپوینت مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. ابتدا وارد فایل پاورپوینت شده و بعد از قسمت نوار بالا روی گزینه insert کلیک کرده و گزینه مشخص شده Get Adds-ins را انتخاب کنید.

  •  آرون گروپس

۲. در ادامه با انتخاب این گزینه به طور مستقیم وارد Adds-ins پاورپوینت می شوید که می توانید به صدها افزونه متعدد دسترسی یابید.

۳. برای اینکه افزونه تایمر را دانلود و نصب نمایید در کادر جستجو این پنجره عبارت timer را سرچ کرده و در پایان از بین گزینه های موجود یکی را به دلخواه با کلیک روی دکمه قرمز رنگ Add دانلود و نصب نمایید.


نکته: در صورتی که موفق نشدید را در فایل پاورپوینت خود مشاهده کنید به این معنی است که شما در این برنامه وارد حساب کاربری خود یا لاگین نشده اید. به این ترتیب باید حساب کاربری تان را وارد نمایید و در اگر حساب کاربری ندارید به ساخت اکانت مایکروسافت اقدام کنید.

از همراهی شما تا پایان این مطلب کمال تشکر را داریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای اطلاع از نحوه اضافه کردن صدا در پاورپوینت و حذف اطلاعات شخصی از پاورپوینت روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *