دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چرا مجسمه برنجی رقص باله پرفروش است؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

تندیسی که به شکل قالب است و از اشکال مختلفی همچون چهره انسان، حیوانات، رقص باله و غیره تولید شده است را مجسمه برنجی می گویند.علاوه بر اینکه در دکوراسیونهای داخلی کاربردی می باشد بلکه در محیط خارجی هم از جمله تراس، کنار استخر، باغچه و یا ورودی خانه هم قابل استفاده است.

اگر قصد خرید این محصول را دارید مرکز آراد برندینگ انواع و اقسام مجسمه ها و آباژور ایستاده را با ابعاد و متریالهای باکیفیت و در عین حال گوناگون و رنگارنگ در اختیار شما عزیران قرار می دهد پس می توانید با مشاوران فروش ما که شما را در زمینه های مختلفی همچون شیوه ی نگهداری پس از خرید و انتخاب محصول باکیفیت راهنمایی می کند در ارتباط باشید.

چرا مجسمه برنجی رقص باله پرفروش است؟

به دلیل زیبایی و ماندگاری که مصالح برنجی دارد در بسیار از ظروف و مجسمه های دکوری از این ماده استفاده می شود چون در مقابل رطوبت و ساییدگی از مقاومت بالایی برخودار است.

برنج ترکیبی از روی و مس است که پس از مدتی با هوای آزاد واکنش می دهد و به مروز زمان به رنگ تیره سبز یا سیاه تبدیل می شود و برای اینکه براقیت خود را از دست ندهد برای شما سه روش را پیشنهاد می دهیم.

-ترکیب سرکه و نمک.

-ترکیب آبلیمو و نمک.

-ترکیب آبلیمو و جوش شیرین.

 

مجسمه باله برنجی

در دوره ی رومیان باستان از ظروف برنجی برای نگهداری لوازم زینتی استفاده می کردند که امروزه این ظروف به مجسمه برنجی رقص باله تبدیل شده است.

به دلیل افزایش شرکتهای توزیع کننده باید راه های تشخیص آلیاژ اصل برنجی را از تقلبی به خوبی بلد باشید. باید رنگ انواع آلیاژ ها و فلزاتی که رنگ آبکاری آن اعمال نشده را به خوبی بدانید برنز زرد تیره، مس رنگ قرمز و برنج زرد رنگ می باشد.

چرا مجسمه برنجی رقص باله پرفروش است؟

قیمت کالا اصل یا تقلبی بودن محصول شما را تعیین نمی کند اما می تواند شما را راهنمایی کند به طور مثال طبق قیمت جهانی و استاندارد قیمت برنج از آهن گران تر و از برنز ارزان تر می باشد.

اما وزن مهم ترین معیار در این زمینه می باشد، به طور مثال برنج از آهن سبک تر ولی از طلا سنگین تر می باشد که البته قابل ذکر است که این معیار به مهارت خاصی را می خواهد.

هر ماده یا مصالحی که قابلیت سه بعدی کردن را داشته باشد در شغل مجسمه سازی حسن یوسف استفاده می شود که یکی از این متریالها برنج یا برنجی می باشد.

به طورکلی پنج نوع مجسمه در بازار داخلی و خارجی موجود است.

مجسمه سنگی.

مجسمه های پلاستیکی.

مجسمه های چوبی.

مجسمه برنجی.

مجسمه گچی.

مجسمه برنجی درنا

در دوره قبل از تاریخ استفاده از متریالهای برنجی در میان مجسمه سازان درنا از محبوبیت بالایی برخوردار بود زیرا قابلیت انعطاف پذیری و شکل پذیری قابل قبولی دارد.

 

مجسمه برنجی بودا

ابزاری که نشان دهنده خصوصیات و شخصیتهای اخلاقی هر فردی می باشد مجسمه قلمزنی برنجی است که این ظروف همانند ظروف مسی فیروزه کوبی ذهن مضطرب را آرام می کند. بسیاری از این مجسمه برنجی بودا به صورت یادگاری از زمان گذشته به فرد هدیه داده می شود که ذهن انسان را آرام و از افسردگی به دور می کند.

البته نوع قرار گرفتن مجسمه نکته ی بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود به طور مثال مجسمه هایی که ابعاد بزرگتری را دارند به صورت تنها قرار گرفته می شود تا زیبایی خود را حفظ کند ولی مجسمه های کوچک همراه با ظروف دکوری از جمله ظروف چینی تزیینی مناسب قرار می دهند.

چرا مجسمه برنجی رقص باله پرفروش است؟

مجسمه هایی که به صورت مدل صورتک هستند که نمایی زنده را به محیط می بخشد که به صورت تابلو روی دیوار کنار در وردوی استفاده می شود.

مجسمه هایی که در ابعاد کوچک تولید می شود مطابق با بودجه مصرف کننده تهیه و مطابق با سبک دکوراسیون داخلی خود آن را انتخاب و به عنوان نمادین در کنار میز تلوزیون یا روی میز استفاده می شود.

مجسمه هایی که در ابعاد بزرگتری تولید می شوند بیشتر در محیطهایی که مقیاس بزرگتری دارند استفاده می شود و باید این تناسب اندازه ها را طوری رعایت کنید که از زیبایی منازل شما کاسته نشود.

مجسمه های چوبی چون از متریال طبیعی ساخته شده است باعث زنده بخشیدن محیط می شود، به همین علت بیشتر از این نوع مواد برای طراحیهای طبعی همچون خر یا اسب استفاده می شود که به شدت سبک و قابل جابجایی است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *