دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تکنیک های ساده حل مشکل صدا در اوبونتو

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

اگر دوست دارید حل مشکل صدا در اوبونتو را به راحتی انجام دهید بهتر است این مطلب را از دست ندهید زیرا تمامی آن چه که باید در این مورد بدانید را برای شما بررسی می کنیم.

بر اساس نرم افزارهای اختصاصی اوبونتو یکی از سیستم عامل های متن باز و رایگان می باشد که دارای طرفداران بسیار زیاد بوده و میلیون ها کاربر دارد و این یعنی کاربران می توانند کدهای آن را تغییر داده و هر چیز خوبی که می خواهند ایجاد نظم کنند و سفارش سازی های لازم را نیز انجام دهند. در ادامه شما را با حل مشکل صدا در اوبونتو را برایتان بررسی خواهیم کرد.

حل مشکل صدا در اوبونتو

حل مشکل صدا در اوبونتو با تکنیک های متفاوت

همانطور که گفته شد این سیستم‌عامل رایگان می باشد و شما برای استفاده از آن نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه ای و گرفتن مجوزی ندارید. زمانی که افراد با نسخه جدیدتر اوبنتو مواجه می شوند ممکن از مشکل صدا یا no Sound داشته باشند.

این مشکل می تواند به دلایل بسیار متفاوتی برای شما ایجاد شده باشد و در بسیاری از مواقع ممکن است این مسئله مشکل در تنظیمات باشد که در بخش بلندگو آن را ایجاد کردید و یا حتی ممکن است سخت افزار شما به درستی پشتیبانی نشود. حل مشکل صدا در اوبونتو بسیار ساده می باشد و معمولا در خانه می توانید این کار را انجام دهید و برای این کار بهتر است ادامه مطلب را نیز مشاهده کنید.

نصب کنترل ولوم PulseAudio

این نرم افزار یک راه اندازی پیش فرض در درایو صدا دارد و می توان گفت یک منبع باز و مطمئن می باشد و سیگنال های صوتی بین بلندگو های شما و آپ ها را روی سیستم عامل برقرار کرده و به آن ها تعادل می بخشد. کنترل ولوم PulseAudio با درایو های OSS و ALSA سازگاری دارد.
البته PulseAudio کنترل شخصی دارد ولی باز هم به شما این امکان را نمی دهد که بتوانید هر کدام از پلی بک ها را به صورت جدا کنترل نمایید. در واقع Pavucontrol به شما این اجازه را می ده۹د که بتوانید همه دستگاه های صوتی را در پی سی خود بررسی کرده و بیش تر مورد نظارت قرار دهید تا از درست اجرا شدنشان اطمینان پیدا نمایید. برای نصب باید Pavucontrol را باز کرده و فرمان های زیر را به ترتیب اجرا نمایید:

  1. ورود به PulseAudio  و استفاده از گزینه Start
  2. انتخاب sudo apt-get install pavucontrol
  3. اجرا کردن Pavucontrol
  4. رفتن به تب Output Devices
  5. اطمینان پیدا کردن از انتخاب شدن بلند گو های پیش فرض شما

رفع مشکل صدا در اوبونتو

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بررسی تنظیمات بلندگو

برای حل مشکل صدا در اوبونتو باید تنظیمات بلندگو ها را نیز چک کنید. در واقع در بسیاری از شرایط امکان دارد که مشکل اتصال بین بلند گو و هدفون وجود داشته باشد از این رو شما در اوبونتو هیچ صدایی را نخواهید شنید. البته برخی از افراد نیز هستند که از بلوتوث استفاده می کنند با این حال باید جفت سازی درست انجام شود و باید دستگاه خود را نیز در این حالت چک نمایید.

در این میان از کنترل ولوم ها غافل نشوید و سعی کنید آن ها را نیز چک کرده و از این که در سطوح قابل قبولی می باشند اطمینان پیدا نمایید. در موارد دیگر بهتر است صدا های خروجی سیستم خود را نیز چک کنید زیرا در برخی از موارد ممکن است آن ها بی صدا شده باشند و شما از این موضوع هیچ اطلاعی نخواهید داشت.

چک کردن ALSA Mixer

PulseAudio  یکی از برنامه هایی می باشد که از ALSA استفاده می کند تا بتواند سطح صدا را کنترل نماید. اگر می خواهید تمام عیار بر روی این بخش نظارت داشته باشید باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. ترمینال را باز کنید.
  2. باید Alsamixer را سرچ کرده و دکمه Enter را بزنید.
  3. انتخاب کارت صدای درست با کلید F6
  4. در بسیاری از موارد  پیش فرض ها بسیار مناسب می باشند با این حال اگر دوست دارید می تولایند از گزینه های دیگر نیز استفاده نمایید.
  5. برای انتخاب کنترل باید کلید های کمان چپ و راست را انتخاب نمایید.
  6. آیتم انتخاب شده شما به رنگ قرمز می باشد و برای بالا و پایین بردن ولوم می توانید از کلید های کمان بالا و پایین استفاده نمایید.
  7. زمانی که کنترل میکسر روی حالت بی صدا و یا مات قرار می گیرد زیر نوار ولوم mm پدیدار می گردد. در نظر داشته باشید که گاها یک نوار می تواند پر باشد ولی باز هم سیستم شما روی بی صدا باشد.
  8. با استفاده از کلید m می توانید سیستم خود را از حالت بی صدا خارج نمایید.
  9. برای خروج خود می توانید از دکمه Esc کیبوردتان استفاده نمایید.

نکته : یادتان باشد که زمانی که کنترل را از حالت بی صدا خارج می کنید PulseAudio ممکن است آن را برداشته و سایر کنترل ها را نیز از حالت بی صدا خارج نماید از این رو باید یک دور دیگر این تنظیمات را چک نمایید و کنترل های مربوطه را انجام دهید.

صدا دار کردن سیستم

ری لود کردن ALSA

برای حل مشکل صدا در اوبونتو می توانید از ری لود کردن ALSA استفاده کنید و برای این کار کافی است از فرمان هایی که زیر ترمینال قرار دارد گزینه sudo alsa force-reload را انتخاب کرده و زمانی که کمار به اتمام رسید سیستم خود را ریپورت کنید و صدا ها را چک کنید تا این مشکل را به راحتی از بین ببرید و از کار کردن صدای سیستم خود مطمئن شوید.

نصب مجدد

از دیگر روش های حل مشکل صدا در اوبونتو می توان به نصب مجدد ALSA و PulseAudio  اشاره کرد. در واقع اگر روش های قبلی گفته شده برایتان کارساز نبود می توانید این دو را دوباره نصب کنید و برای این کار باید از فرمان های زیر ترمینال گزینه های زیر را به ترتیب انتخاب کنید و مرحله به مرحله پیش بروید:

  1. sudo apt remove –purge alsa-base pulseaudio
  2. sudo apt install alsa-base pulseaudio
  3. ریلود کردن ALSA
  4. ریپورت کردن سیستم

استقفاده از تکنیک های خاص برای رفع مشکل در اوبونتو

با استفاده از روش های گفته شده شما به راحتی می توانید مشکل صدای سیستم خود را از بین ببرید. در ادامه می توانید اطلاعات دیگری در این زمینه مانند حل مشکل وصل نشدن هات اسپات و غیر فعال شدن تاچ پد لپ تاپ بدست آورده و دانش خود را در این زمینه ها افزایش دهید تا بتوانید این مشکلات را در خانه رفع نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *