دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

قیمت چمن مصنوعی تزئینی و عوامل وابسته به آن

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

در شمال شرقی تهران و همچنین در خوزستان زمین چمن مصنوعی شهدای چیذر قرار دارد که برخی افراد مراسمات جشن تولد و دیگر مراسمهای خود را در آن برگزار می کنند.

شاید فکر کنید که چمن مصنوعی فقط در زمینهای ورزشی و ورزشگاه ها کاربرد دارد اما باید گفت که امروزه چمنهای مصنوعی علاوه بر ورزشگاه ها در دکوراسیون داخلی و خارجی، اماکن مسکونی و تجاری و اداری بسیار کاربرد دارد.

تفاوت چمن مصنوعی با چمن طبیعی در این است که چمن طبیعی نیاز به مراقبت دارد و در جاهایی که شرایط آب و هوایی نامساعد باشد رشد نمی کند و عمر آنها نیز کوتاه می باشد اما چمن مصنوعی نیاز به مراقبت و نگهداری ندارد و شما هزینه ای برای آبیاری و کاشت و چمن زنی و غیره نخواهید کرد و عمر آنها طولانی است و به مدت چندین سال بدون تغییر رنگ باقی می ماند به همین دلیل امروزه از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی بسیار استفاده می کنند.

قیمت چمن مصنوعی تزئینی و عوامل وابسته به آن

برای مشاهده نمونه های بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

چمنهای مصنوعی به دو دسته ورزشی و تزیینی تقسیم می شوند که امروزه از چمنهای تزیینی در مکانهایی مثل باغ و تالار و بالکن و دور استخر و بسیاری از جاهای دیگر بیشتر استفاده می شود.

چمن مصنوعی اهواز بسیار مقاوم هستند و در برابر گرما و سرما و همچنین در مقابل اشعه uv تغییر رنگ نمی دهند این چمنها ثابل شست و شو می باشند و آب را از خود عبور می دهند و در هنگام باران آب روی آن جمع نمی شود و چمن گل آلود نخواهد شد.

 

قیمت چمن مصنوعی

با رواج یافتن زندگی آپارتمان نشینی، یکی از محصولاتی که بیشترین نقش را در دیزاین ساختمان دارد، چمن مصنوعی فرودگاه می باشد که امروزه قیمت باصرفه ای نسبت به کاشت چمن طبیعی دارد.

بسیار جالب است که بدانید در ابتدا هدف از ساخت چمن مصنوعی، استفاده در زمین های ورزشی بوده است؛ اما بعد از مدت کوتاهی ابعاد  و اندازه های مختلف این محصول تولید و بهترین گزینه برای تزئینات محیط های مختلف قرار گرفت.

قیمت چمن مصنوعی تزئینی و عوامل وابسته به آن

باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت چمن مصنوعی یکی از نکات مهمی است که در هنگام خرید باید به آن دقت شود.

عده زیادی تصور می کنند که استفاده از این چمن ها فقط در محوطه ها و مکان های بازی کودکان می باشد، در صورتی که از این محصول امروزه در اکثر میادین ورزشی سالنی و زمین های بزرگ و حتی زمین های گلف نیز استفاده می شود.

بعضی از لوازم ها وجود دارند که می توان از هر فروشگاهی آن را تهیه کرد ولی یک دسته از محصولات مانند چمن مصنوعی وجود دارند که برای خرید مطمئن تر و راحت تر، نیاز به مراجعه به فروشگاه های معتبر در سطح کشور می باشد.

 

چمن مصنوعی خوزستان

در حال حاضر بزرگ ترین زمین چمن مصنوعی در استان خوزستان به نام شهید بهنام محمدی است که مساحت آن بیش از ۷ هزار متر مربع می باشد.

برای نصب چمن مصنوعی موکتی ابتدا باید مقدار متراژ چمن مورد نیاز اندازه گیری شود و سپس با چسب مخصوص آن را روی سطحهای صاف و سخت مثل کاشی، بتن، سرامیک و غیره می چسبانند.

چسبهایی که برای نصب چمن ورزشی استفاده می شود دو جزیی می باشند و دارای مقاومت بسیار بالاتری هستند که این چسبها، چسبهای نوار اتصال، سیلیس و گرانول می باشند.

به گزارش خبرنگار در آذربایجان شرقی از سال ۱۳۹۷ در روستای شهدای زاوشت هم زمین چمن مصنوعی با برند چمن مصنوعی ارومیه را احداث کردند.

قیمت چمن مصنوعی تزئینی و عوامل وابسته به آن

لازم به ذکر می باشد که چمن مصنوعی خوزستان در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد.

زیر ساز زمینهای ورزشی بهتر است از سیمان یا بتن باشد و اگر زمین خاکی باشد باید با استفاده از غلتک کشی و آبپاشی زمین را صاف کنند و بعد از مسطح شدن زمین چمنهای مصنوعی را نصب کنند.

در شهرستان بوشهر و عالیشهر هم زمین فوتسال چمن مصنوعی افتتاح شده است.

نظافت چمنهای مصنوعی مثل چمن مصنوعی کف آسانسور بسیار راحت می باشد و با استفاده از جارو برقی یا جارو دستی می توان تمام زباله های روی چمن را جمع کرد و همچنین اگر گرد و غبار چمن مصنوعی را سیاه کرده باشد به راتی می توان با محلول آب با مواد شوینده چمن را شست و شو داد و آن را تمیز کرد.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *