دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

انشا درباره کشاورزی با ۳ نگارش زیبا و روان

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

همانطور که می دانید انشا یکی از سرگرمی های زیبا و جذاب در بین اکثر دانش آموزان می باشد و یکی از موضوعات جالب برای انشا نوشتن می باشد به همین خاطر در این مقاله چند انشا درباره کشاورزی را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

همانطور که می دانید یکی از بهترین شغل های دنیا کشاورزی می باشد و همچنین یکی از موضوعات زیبا و جالب برای انشا نوشتن کشاورزی است بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به دنبال انشای زیبا در مورد کشاورزی هستید بهتر است تا پایان مطلب انشا درباره کشاورزی همراه ما باشید.

انشا درباره کشاورزی با مفاهیم دلنشین

چند انشا درباره کشاورزی

انشا نوشتن یکی از ساعاتی می باشد که دانش آموزان در مدرسه به آن اختصاص می دهند و شاید برای برخی از  دانش آموزان انشا نوشتن کمی سخت باشد  همچنین، یکی از موضوعات زیبا که اکثر معلم ها از  بچه ها می خواهند تا در مورد آن انشا بنویسند کشاورزی است از این رو، در ادامه مطلب چند انشا درباره پاییز را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم تا بتوانید از بین آن ها انشا زیبا با مفاهیم دلنشینی را انتخاب کنید.

 

انشا با مفهوم دلنشین در مورد کشاورزی

اکثر مردمی که در روستا ها زندگی می کنند، شغل اصلی شان کشاورزی می باشد.

ممکن است در هر منطقه محصولات قابل کشت متفاوت باشد، مثلا در شمال ایران، مزارع چای و برنج بیش تر از نقاط دیگر ایران است.

  •  آرون گروپس

بیش ترین زمین های کشاورزی روستائیان، نزدیک رودخانه ها قرار گرفته است تا آن ها دسترسی آسان به آب، برای آبیاری محصولات داشته باشند.

البته بعضی از محصولات کشاورزی، نیازی به آبیاری ندارد و تنها آب باران برای رشد آن ها کافی است.

کار روستائیان کشاورز با شروع فصل بهار آغاز می شود، آن ها ابتدا باید زمین ها را شخم بزنند تا زمین برای کاشت محصول آماده شود.

مرحله ی بعد کاشتن بذر هاست، کشاورزان پس از بذر پاشی زمین را به طور مرتب آبیاری می کنند تا بذر ها، سبز شده و رشد کنند.

متاسفانه در این سال ها به دلیل استفاده ی بیش از حد از آفت کش ها و تغییرات آب و هوایی تعداد آفت ها افزایش یافته است و کشاورزان روستایی مجبور هستند محصولات خود را بارها سم پاشی کنند تا از خراب شدن آن ها جلوگیری کنند.

هر کشاورز روستایی با کمک تک تک اعضای خانواده کارهای مربوط به نگه داری محصولات و زمین را انجام می دهد، و همیشه تقسیم کار بین آن ها صورت می گیرد.

در زمان بر داشت محصول نیز آن ها با کمک یک دیگر به جمع آوری محصولات می پردازند.

محصولات پس از بر داشت برای فروش به شهر فرستاده می شوند و یا افرادی از شهر برای خرید عمده ی محصولات به روستاها می روند.

کشاورزی در روستا اهمیت زیادی برای هر کشور دارد.

در صورتی که کشاورزان در روستا ها، زمین یا آب کافی برای کشت و کار نداشته باشند به شهر ها مهاجرت می کنند، در نتیجه به جمعیت بی کار شهر ها اضافه می شود، که این مسئله هم به ضرر کشاورزان و هم به ضرر کشور است.

*****

چند انشا درباره کشاورزی

انشا در مورد کشاورزی با مفهوم زیبا

به نظر من کشاورزی یکی از بهترین شغل های دنیا است. بسیاری از آدم ها با رفتن به طبیعت سر حال می شوند و چون شغل کشاورزی با طبیعت سر و کار دارد خیلی آرامش بخش است و باعث شادی و نشاط می شود.

با این حال نمی توانیم بگوییم کشاورزی کار راحتی است، اتفاقا شغل بسیار سختی است و کشاورزان مردان و زنان خیلی زحمت کش و صبوری هستند که از صبح زود تا غروب آفتاب در باغ و مزرعه خود کار می کنند.

در روستاهای مختلف معمولا کشاورزی به همراه دامداری شغل اصلی روستاییان است و معمولا هر مرد روستایی به همراه خانواده اش به یکی از این دو شغل یا هر دوی آن ها مشغول هستند و همه با هم زحمت می کشند.

همه ما در برنامه های مستند دیده ایم که روستاییان برای انجام کارهای کشاورزی به خوبی تقسیم کار می کنند تا همه کارها به موقع تمام شود. من از نزدیک هم کار کشاورزی را دیده ام و می دانم با آن چیزی که خیلی از بچه ها فکر می کنند فرق دارد و خیلی سخت است.

کشاورز چند ماه از سال را زحمت می کشد، زمین را شخم می زند، بذر می کارد، آبیاری می کند، درختان را هرس می کند و منتظر می ماند تا بعد از مدت طولانی محصولات باغ آماده برداشت شوند.

همه این کارها هر کدام برای خودشان مراحلی دارند که باید با دقت کامل انجام شود تا محصول به دست آمده هم خوب باشد.

مثلا شالی کاری یکی از کارهای کشاورزی است، ما وقتی به شهرهای شمال مسافرت می کنیم خیلی از دیدن شالیزارهای سر سبز لذت می بریم و فکر می کنیم در بهشت هستیم، با برنج هم غذاهای خوشمزه و لذید درست می کنیم اما اگر از نزدیک کار شالی کاری را ببینیم واقعا از سخت بودن و طولانی بودن آن تعجب می کنیم.

بعضی از ما فکر می کنیم کشاورزان بی سواد دانشی ندارند اما به نظر من این که کسی بتواند همه این کارها را درست و به موقع انجام دهد برای خودش مهارت و علم خوبی دارد.

کشاورزی برای پیشرفت کشور هم بسیار مهم است چون کشور ما محصولات کشاورزی زیادی به کشورهای دیگر صادر می کند و این کار یک منبع درآمد برای کشور می باشد.

******

انشا زیبا در مورد کشاورزی

چند انشا درباره کشاورزی

با شنیدن کلمه کشاورزی اولین چیزی که به ذهن من می رسد زمین، خاک، آب، سر سبزی و طراوت است اما اگر دقیق تر به این واژه دقت کرده و خوب فکر کنیم نگاه عمیق تری نسبت به آن پیدا خواهیم کرد.

کشاورزی هم علم است، هم عشق است و هم تلاش. از یک سو هر کسی نمی تواند صاحب چنین شغلی باشد و در آن دوام بیاورد و از سوی دیگر در برخی روستاها گاهی تمام اعضای یک خانواده و یک فامیل به کار کشاورزی مشغول هستند.

زمین یک کشاورز مهم ترین سرمایه او است و گویا او از زمان کاشت دانه تا برداشت خود نیز بخشی از عناصر طبیعت می شود که دست در دست خاک، آب و باد و نور می دهد تا به هدف مشترک خود که همانا آبادانی زمین است برسند.

کشاورز تمام عمر خود را پای درختان و گیاهان می گذارد، زمین همانند مادر است و کشاورز حکم پدر را دارد که با صبوری در انتظار بخشش و گشاده دستی زمین می ماند و به پاسداری و مراقبت از آن می پردازد تا دانه ها سر از خاک بیرون آورند.

کشاورزی فرایندی است که طی آن مواد غذایی و حتی کالا توسط کشاورزان تولید شده و به دست مصرف کننده می رسد. این شغل اولین منبع درآمد بشر در کنار دامداری بوده است.

در زمان های گذشته کشاورزی یک شغل بسیار ساده تلقی می شده که نیاز به دانش خاصی نداشته است اما امروزه به آن به چشم یک علم نگاه می شود که تمام شاخه های دامداری، جنگل داری، باغ داری و زراعت را در بر گرفته است.

در حال حاضر شیوه های مورد استفاده در کشاورزی مدرن تر شده و بازدهی محصولات افزایش یافته است اما در برخی موارد مدرنیته روی کشاورزی و مواد غذایی مصرفی ما اثر منفی گذاشته و نسبت به گذشته خطرات بیشتری به دنبال داشته است.

به همین دلیل است که طی سال های اخیر مردم گرایش بیشتری به محصولات، میوه ها، سبزیجات و دانه های ارگانیک پیدا کرده اند که در دورافتاده ترین روستاها توسط کشاورزان و بدون استفاده از روش های مدرن تولید می شود.

*****

انشا در مورد کشاورزی با مفاهیم ناب

در پایان به شما همراهان عزیز پیشنهاد می کنیم با کلیک بر روی انشا می توانید در مورد موضوعات مختلف انشاهای زیبایی را مطالعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *