دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سیمان سفید مدرن چه کاربردی دارد؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۹ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

در کشور ایران سیمان سفید در کارخانه جات شهرهایی مانند ارومیه ساوه شمال تولید می شود که با توجه به مسافت شما با محل هر کارخانه می توانید از کدام سفارش خودتان را انجام دهید.

سیمان در سفید که به بان پرتلند معروف می باشد که دارای رنگ سفیدی بوده و برای ظاهر کار از ان استفاده می شود که برای زیبا سازی و رویه کردن سیمان سیاه و بتن بکار برده می شود که قیمت بیشتری نسبت به سیمان سیاه صنعتی دارا بوده است که در این مقاله سعی داریم تا ویژگی این ماده پر استفاده در صنعت ساخت و ساز را مورد بررسی قرار دهیم.

سیمان سفید مدرن چه کاربردی دارد؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

در مرحله اول که خرد کردن می باشد ترکیبی از کربنات بصورت ماده اولیه استفاده می شود که رنگ اکسیدی که در ذرات قرار ریز قرار دارد را قبل از خرد کردن جدا می کنند و باید بخوبی خرد شوند و در مرحله بعدی همگن سازی انجام می شود که در سطح مولکولی این ترکیب انجام می شود و مخلوطهای چند جزئی بدست آمده به خوبی باهم ترکیب می شوند و ترکیب مختلفی از سیستمهای پیش گرمایش وجود دارد که در مخازن بزرگ گرما دیده می شود تا قابل ترکیب شدن باشد و باهم در آمیخته شوند و در کوره پخت سیمان با دمای بالا بصورت مولکولی باهم یکپارچه می شوند.

 

سیمان سفید شمال

تولیدات سیمان سفید شمال در کارخانجات شهر پردیس واقع شده است و بصورت سهامی عام فعالیت خود را آغاز نموده است که کمک به تولید محصولات ایرانی با کیفیت و با کسب مجوزهای لازم استاندارد توانسته در مرکز ایران و در قلب پایتخت این محصول را به سراسر کشور عرضه نماید.

کارخانه تولیدی سیمان سفید ارومیه می تواند روزانه چندین هزار از این محصول را تولید و به بازار عرضه نماید که این محصول برای تزیین بتن صنعتی نیز بکار برده می شود و برای زیبا سازی سطح شهر و پلها کارایی دارد و برای ریختن دوغاب و بند کشی کاشی لعابدار و سرامیک و مرمر و روکش دیوار و پوشش سیمان سفید و سقف حمام بسیار کاربردی خواهد بود.

سیمان سفید مدرن چه کاربردی دارد؟

در نمای رومی از سیمان سفید شمال برای تنظیم نقش و نگاره های بتنی و سیمانی استفاده می گردد و قابلیت سیمان سفید در نمای و نازک کاری بوده و نمی توان با حجم زیاد مانند سیمان سیاه بروی هم ریخت و تا سفت شود و دچار شکندگی می شود.

سیمان سفید بیشتر در پوشش دیوار و کف و سقف کارایی دارد و برای نمای رومی و سر ستونهای منازل و اتاقهای پذیرایی کاربرد خواهد داشت.

ترکیب سیمان سفید از آهک و چسبندگی بیشتر می باشد وبرای روکش آن بسیار مناسب می باشد.

جنس سیمان سفید بسیار نرم بوده که می تواند حفره ها و منافذ سیمان را بخوبی پوشش دهد وبرای زیبا سازی پل و معابر در سطح شهر کارایی دارد.

 

 

سیمان سفید مدرن

یکی از جدیدترین نوع سیمان، سیمان سفید مدرن می باشد که در بازارهای سراسر کشور این محصول قابل یافت بوده و برای تهیه بلوک سیمانی مورد استفاده قرار می گیرد و خرید آن به آسانی توسط مصرف کنندگان امکان پذیر بوده و جهت خرید آن باید به بازار این محصول در شهر خود مراجعه نمایید.

در تولید این محصول به نسبت دیگر انواع سیمان مثل سیمان خاکستری نوعی پیچیدگی خاصی وجود دارد و خوب است بدانید که آهک هیچ نقشی در سفید کردن سیمان ندارد، البته ممکن است خیلی از مواد در سفید کردن سیمان سفید به کار برده شوند ولی از آهک استفاده ای نمی شود.

سیمان سفید مدرن چه کاربردی دارد؟

اما در حالت کلی آهک و رس در تشکیل سیمان سفید مدرن نقش مهم و اصلی دارند، جالب است بدانید که رنگ سیمان خاکستری به این سبب است که از سولفات آهن و سولفات منیزیم در ساخت آن بهره برده می شود، البته دود حاصل از سوخت سیمان در تیره شدن رنگ آن بدون نقش نمی باشد.

بنابراین برای سفید سازی رنگ سیمان به هیچ وجه نباید در ساخت آن از سولفات آهن و منیزیم بهره برداری کرد و برای ایجاد نشدن دود باید از سوخت مناسب استفاده نمایید، به همین جهت برای ساخت و تولید سیمان باید از خاکی استفاده شود که مقدار سولفات آهن و منیزیم آن حتی الامکان از ۸ درصد کم تر بوده و از طرفی برای عدم تشکیل دود و جلوگیری از ایجاد رنگ خاکستری در آن از سوختهای فسیلی به خصوص گاز استفاده نمایید.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *