دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش رنگ کردن لباس جین و نکات مهم آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

برخی از لباس ها بعد از مدتی استفاده بور می شوند و نیاز به رنگ کردن دارند. در ادامه آموزش رنگ کردن لباس جین را برایتان داریم و شما می توانید اطلاعات بسیار خوبی در این مورد بدست اورید.

برای رنگ کردن لباس جین در خانه باید یک سری تکنیک ها را بلد باشید در غیر این صورت ممکن است آن طور که باید نتوانید لباس های خود را به درستی رنگ کنید و مشکلاتی برایتان ایجاد خواهد شد. در ادامه همراه ما باشید تا انجام این کار را به شما آموزش دهیم.

   رنگ کردن لباس جین

آموزش رنگ کردن لباس جین در خانه

برای این که بتوانید به خوبی لباس های خود را در خانه رنگ کنید باید ابتدا آن ها را بشویید تا هیچ چیزی روی آن نماند که با رنگ کردن تداخل پیدا کرده و منجر به بد شکل شدن لباس جین شود. بهتر است برای تمیز شدن لباس های جین آن ها را در لباسشویی انداخته و بگذارید این کار به صورت خودکار انجام شود زیرا ماشین ها معمولا تمیز تر از دست می توانند لباس ها و کثیفی ها را تمیز نمایند.

بعد از شستن لباس های جین نیازی به خشک کردن آن ها نمی باشد زیرا در حین رنگ کردن باید لباس نمدار باشد. اگر می خواهید این کار را در خانه انجام دهید نیاز است تا ابتدا قبل از این که کاری را آغاز کنید نیاز است تا کف زمین را با سفره های یک بار مصرف بپوشانید و اگر از این سفره ها ندارید بهتر است کف زمین را با کیسه های پلاستیکی بپوشانید زیرا امکان ریختن رنگ بر روی زمین وجود دارد و همین مورد می تواند زحمت کار شما را چند برابر نماید.

تعیین میزان رنگ

اولین کاری که باید انجام دهید این است که لباس را روی ترازو قرار دهید و ببینید وزن آن چند کیلوگرم می باشد و طبق دستور العملی که روی بسته رنگ قرار دارد باید به میزان گفته شده از رنگ استفاده کنید در غیر این صورت نتیجه دلخواه شما نخواهد شد. به صورت کلی می توان گفت سنگین ترین لباس در بین جین ها شلوار می باشد و حدودا نیم کیلو گرم وزن دارد از این رو باید دو بسته رنگ پودری و یا یک بطری رنگ مایع استفاده کنید تا بتوانید آن را رنگ نمایید.

اصول رنگ کردن لباس

  •  آرون گروپس

رنگ کردن

  • برای رنگ کردن لباس جین ابتدا باید دستکش پلاستیکی به دست داشته باشید و از یک قابلمه بزرگ استفاده کنید. قابلمه را آب بریزید و روی گاز قرار دهید و بگذارید تا آب درون آن بجوشد.
  • برای هر نیم کیلو پارچه جین به ۱۱ لیتر آب نیاز دارید.
  • باید قابلمه را طوری انتخاب کنید که فضا برای هم زدن لباس و ترکیب شدن رنگ با لباس به صورت کلی وجود داشته باشد.
  • زمانی که آب در حال جوشیدن کمی باشد باید رنگ را اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا رنگ به خوبی با آب ترکیب شود و ۵  دقیقه بگذارید در ظرف لباس های جین شما بجوشد.
  • در نظر داشته باشید که استفاده از رنگ مایع بهتر می باشد ولی بهتر است قبل از اضافه کردن آن به آب آن را به خوبی تکان دهید. برای تاثیر گذاری بیش تر رنگ های پودری نیز می توانید دو دقیقه قبل از اضافه کردن آن ها به آب آن را نیز در آب گرم حل نمایید.
  • مقداری نمک نیز به قابلمه اضافه کنید. این کار شما باعث می شود تا رنگ بهتر جذب لباس شود و کار شما تمیز تر در خواهد آمد. میزان رنگی که می خواهید به آب اضافه کنید را باید از روی برچسب رنگ بخوانید.
  • بهتر است لباس های جین خود را صاف کنید تا رنگ به صورت یک دست در همه جای او پخش گردد.
  • برای این کار می توانید از یک قاشق بلند استفاده کنید و مدام آن را در قابلمه هم بزنید  و بعد از ۳۰ دقیقه لباس را از روی گاز برداشته و لباس جین خود را به همراه آب گرم شستشو دهید.
  • می توانید در این میان از مایع لباسشویی نیز استفاده کنید و بعد از این که لباس های جین خود را با آب گرم شستید باید آن را با آب سرد آبکشی کرده و بگذارید خشک شود و مورد استفاده قرار دهید.
  • اگر می خواهید برای شستشو از ماشین لباسشویی نیز می توانید استفاده کنید و برای این کار کافی است به همراه لباس های جین خود یک حوله کهنه را به همراه شلوار در ماشین لباسشویی بیندازید و از این رو باید کهنه باشد که ممکن است رنگ هایی که شلوار پس می دهد را به خود جذب نماید.
  • می توانید لباس های خود را در هوای آزاد خشک کرده و مورد استفاده قرار بدهید.

درست ترین روش بای رنگ کردن لباس در خانه

رنگ کردن لباس های جین به سادگی در خانه امکان پذیر می باشد و شما باید یک سری نکاتی را برای این کار رعایت کنید تا بتوانید لباس های خود را به بهترین شکل ممکن رنگرزی کنید. در ادامه می توانید مطالب دیگری که در زمینه دنیای مد نوشته شده است را مانند تشخیص کیفیت لباس و  اصول تا زدن شلوار جین مشاهده کرده و اطلاعاتی را در این زمینه ها نیز بدست آورید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *