دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی گلکسی تب اکتیو ۴ پرو مقاوم ترین تبلت شرکت سامسونگ

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

در ۳۱ آگوست سال جاری شرکت سامسونگ از تبلت ضد ضربه خود به اسم گلکسی تب اکتیو ۴ پرو رونمایی کرد. در این مطلب قصد داریم به طور اجمالی به بررسی گلکسی تب اکتیو ۴ پرو بپردازیم.

حدودا یک ماهی از رونمایی مقاوم ترین تبلت شرکت سامسونگ به اسم گلکسی تب اکتیو ۴ پرو می گذرد. این تبلت از باتری ۷۶۰۰ میلی آمپر ساعتی قابل تعویض و محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلاگلس ۵ بهره می برد. با بررسی گلکسی تب اکتیو ۴ پرو همراه آرگا باشید.

نقد و بررسی گلکسی تب اکتیو ۴ پرو

هر چند اکثر مواقع، تبلت ها را کودکان و دانش آموزان و تا حدودی دانشجویان مورد استفاده قرار می دهند. ولی باید اشاره کرد گاهی مواقع محیط استفاده از آن ها تا این حد ظریف نبوده و کاربران بسیاری از این محصولات در شرایط کاری سخت بهره می گیرند و در نتیجه به دستگاهی نیاز دارند که علیرغم بهره مندی از قابلیت های یک تبلت معمولی، در برابر صدمات احتمالی هم مقاومت خیلی بالایی داشته باشد.

به این ترتیب شرکت سامسونگ برای برآورده نمودن این نیاز کاربران در تاریخ ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ (۱۰ شهریور۱۴۰۱) شرکت سامسونگ از تبلت کاملا جدیدی به اسم گلکسی تب اکتیو ۴ پرو رونمایی نمود که به طور ویژه برای افرادی طراحی شده که به دستگاه های مقاوم احتیاج دارند. در ادامه به بررسی اجمالی این محصول می پردازیم تا ببینیم گلکسی تب اکتیو ۴ پرو چه قابلیت های منحصر به فردی به همراه دارد.

بسیار مقاوم

بررسی ها حاکی از آن است که گلکسی تب اکتیو ۴ پرو بدنه ای بسیار مقاوم دارد و لقب ضد ضربه برای آن در نظر گرفته شده است. همانطور که می دانید تبلت، لپ تاپ و سایر محصولات عرصه فناوری برای آسان نمودن کارها تولید شده اند. بیشتر کاربران از آن ها جهت سرگرمی، کار و تعاملات اجتماعی بهره می گیرند.

در این بین شرکت ها دسته ای از محصولاتشان را به افرادی اختصاص داده اند که در محیط سخت تری نسبت به دیگران کار می کنند و به دستگاهی احتیاج دارند که مقاومت بالایی داشته باشد. از این رو گلکسی تب اکتیو ۴ پرو با این هدف به تولید رسید. به عبارتی سامسونگ دقیقا با هدف قرار دادن چنین کاربرانی تبلت ضد ضربه خود را رونمایی کرد. محصولی که هر چند به اندازه گوشی های تاشوی جدید شرکتش ظریف و جذاب نباشد ولی این اطمینان را می دهد که در محیط های سخت کاری هم بتواند کارایی حیرت انگیزی از نظر مقاومت را به نمایش بگذارد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در ادامه باید اشاره کرد نمایشگر این تبلت که یقینا آسیب پذیرترین و مهمترین بخش آن محسوب می شود، توسط محافظ کورنینگ گوریلاگلس ۵ احاطه شده است. کمپانی سامسونگ مدعی است که این تبلت می تواند در مقابل سقوط از ارتفاع یک متری مقاومت نماید. ضمنا بعد از نصب محافظ نمایشگر موجود در جعبه، میزان مقاومت گلکسی تب اکتیو ۴ پرو به ۱.۲ متر ارتقا می یابد. همچنین این تبلت از گواهی IP68 برخوردار است که نشان می دهد در مقابل گرد و غبار، آب و خاک و شن مقاوم است.

گفته شده این محصول می تواند تا نیم ساعت در عمق یک و نیم متری آب شیرین غوطه ور بماند. البته آب شور و آب استخر که حاوی مواد ضدعفونی کننده است، می تواند به دستگاه صدمه وارد کند. شایان ذکر است گلکسی تب اکتیو ۴ پرو در برابر ارتفاع زیاد، رطوبت شدید،ارتعاش و موارد مشابه نیز مقاوم خواهد ماند.

کارایی قابل قبول

همانطور که در ابتدای بررسی اشاره شد؛ گلکسی تب اکتیو ۴ پرو برای محیط های سخت کاری مانند بیمارستان ها، مراکز ساختمانی، کارخانه ها، معادن و … مناسب است. به نظر می رسد گلکسی تب اکتیو ۴ پرو از جنبه کارایی امتیازات قابل قبولی کسب نماید. وزن این دستگاه ۶۷۴ گرم بوده که بعد از اضافه شدن محافظ همراه و قلم استایلوس به ۸۳۳ گرم می رسد. ضمنا گزینه ای جهت تنظیم حساسیت صفحه لمسی تعبیه شده تا افرادی که حین کار دستکش به دست دارند، به راحتی از آن استفاده کنند.

بررسی ها نشان می دهد اسپیکرهای گلکسی تب اکتیو ۴ پرو ارتقا یافته اند تا حداکثر صدای بالایی را ارائه دهند. این بروز رسانی برای افرادی که در محیط های کاری شلوغ و پر سر و صدا همچون مراکز ساختمانی فعالیت دارند، موضوع مهمی است. به گفته سامسونگ تبلت مقاوم جدیدش به راحتی می تواند با لوازم جانبی متعددی مانند کیبورد، پایه، اسکنر بارکد و … جفت شده و احتیاجات مختلفی را برآورده نماید.

می توان این تبلت با به نوعی جانشین گلکسی تب اکتیو ۳ و تب اکتیو پرو تلقی کرد. گلکسی تب اکتیو ۴ پرو کمی نسبت به قبل سنگین تر شده که البته اختلاف وزن خیلی فاحش نیست. اما نکته مثبت این است که تبلت اکتیو ۴ پرو از نظر رم و حافظه داخلی ارتقای خوبی پیدا کرده و با حافظه رم ۴/۶ و حافظه داخلی ۶۴/۱۲۸ گیگابایت همراه است. کلیدهای فیزیکی تعبیه شده در محصول نیز قابل برنامه ریزی بوده و می توان طوری آن ها را تنظیم کرد که با فشردن، یک سری اپ های خاص به اجرا درآیند.

نرم افزار و امکانات

معمولا دستگاه های مقاومی که جهت کار میدانی ساخته می شوند با هدف ماندگاری مورد خرید واقع می شوند که این موضوع شامل نرم افزار هم می گردد. سامسونگ سه سال بروز رسانی نرم افزاری و پنج سال بروز رسانی امنیتی را برای گلکسی تب اکتیو ۴ پرو وعده داده که با اندروید ۱۲ در اختیار مشتری قرار می گیرد.

شایان ذکر است گلکسی تب اکتیو ۴ پرو از شبکه های ساب فایوجی، وای فای ۶ پشتیبانی می کند. در ضمن این محصول آماده پشتیبانی از سرویس رادیویی با پهنای باند داخلی برای سرویس شبکه خصوصی بوده و به کمک فناوری NFC داخلی و بهره مندی از پلتفرم پرداخت موبایل KNOX قابل اتصال به دستگاه کارتخوان هم می باشد.

همچنین با قابلیت مذکور این تبلت می تواند به عنوان اسکنر بارکد جهت ردیابی و بررسی موجودی لحظه ای نیز عمل نماید. در ادامه باید اشاره کرد یکی از بهترین قابلیت های تبلت جدید سامسونگ باتری ۷۶۰۰ میلی آمپر ساعتی قابل تعویض آن می باشد. همچنین در صورت تمایل برای عدم کاهش سلامت باتری می توانید دستگاه را مستقیما به برق متصل و بدون باتری از آن بهره بگیرید.

به عبارتی هر چند ظرفیت باتری گلکسی تب اکتیو ۴ پرو با در نظر گرفتن سایز نمایشگر کاملا مناسب می باشد و می تواند برای کارهای روزانه شما را همراهی نماید. ولی همانطور که اشاره شد می توان از تبلت بدون باتری نیز بهره برد. این امکان فوق العاده کاربردی برای مواقعی مناسب است که درون کیوسک یا محلی با دمای هوا بالا مشغول کار هستید. در این شرایط اتصال تبلت به شارژ ممکن است سبب داغ شدن باتری و کاهش عمر مفید آن گردد که به لطف این قابلیت منحصر به فرد (جداسازی باتری توسط کاربر) احتمال اتفاق افتادن آن کمتر می شود.

عرضه تبلت

 گلکسی تب اکتیو ۴ پرو از اوایل سپتامبر سال جاری در برخی نقاط اروپا در دسترس خواهد بود و در اواخر ۲۰۲۲ به امریکای شمالی نیز روانه خواهد شد. همچنین پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *