دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی انواع ماسک برای التهاب پوست با تهیه آسان در منزل

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

ماسک های صورت در انواع و اقسام گوناگونی وجود داشته که هر کدام بر اساس مواد تشکیل دهنده کارایی مخصوص به خود را داشته و برای رفع نیاز و مشکل خاصی مورد استفاده قرار گرفته می شود. ماسک برای التهاب پوست از جمله این مجموعه بوده که متناسب با مشکل مربوطه طراحی و ساخته شده و رد انواع مختلفی وجود دارد که می توانید در صورت مواجه با چنین مشکلی از آن بهره مند شوید.

یکی از مشکلات شایعی که امکان دارد برای تمامی افراد پیش بیاید قرمز شدن و التهاب پوست است که عوامل و دلایل مختلفی در این زمینه موثر بوده و نیاز به مراقبت های پوستی لازمه می باشد. سالم نگه داشتن و حفظ زیبایی پوست امری ضروری بوده که باید اهمیت زیادی نسبت به آن بدهید و از راه هایی که در این زمینه مفید بوده کمک بگیرید. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به منظور راهنمایی شما عزیزان به معرفی و نحوه ساخت انواع ماسک برای التهاب پوست بپردازیم.

آشنایی با انواع ماسک برای التهاب پوست

از جمله راهکار های مناسب و کم هزینه ای که می توان به منظور مراقبت و زیبایی پوست از آن بهره مند شد استفاده از ماسک های آماده یا طبیعی بوده که امروزه بسیار رواج یافته است و از انواع مواد و ترکیبات در تهیه آن استفاده می شود. یکی از این موارد ماسک برای التهاب پوست بوده که مزایای فراوانی را به دنبال داشته و برای رفع این مشکل بسیار تاثیرگذار می باشد.
انواع ماسک برای التهاب پوست
به طور کلی باید گفت قرمزی پوست مشکلی شایع در بین افراد بوده و عوامل مختلفی در ایجاد آن نقش دارند. به طور مثال قرارگیری بیش از اندازه در برابر نور آفتاب، واکنش های آلرژیک به وسایل آرایشی یا دارویی یا استفاده زیاد مشروبات الکلی امکان دارد موجب ملتهب شدن پوست یا به وجود آمدن لکه های قرمز گردد. بدین ترتیب نیاز دارید که مطابق پوست خود از راهکاری مناسب استفاده نمایید که بکار بردن ماسک از قبیل این موارد می باشد. شما می توانید در خانه با صرف کمترین هزینه به درست کردن انواع ماسک های خانگی بپردازید و مورد استفاده قرار دهید.
ماسک طبیعی برای قرمزی پوست

ماسک سیب زمینی

سیب زمینی و گوجه غنی از انواع آنتی اکسیدان ها بوده که قادر هستند با عوامل عفونت زا و انواع آلودگی ها که موجب ایجاد جوش و قرمزی پوست می شوند مقابله نمایند. بکار بردن مخلوط این دو ماده موجب رفع این مشکل پوستی می گردد. از سویی دیگر عسل به سلول های پوست کمک کرده تا به راحتی صدمات بافتی را بازسازی و ترمیم نماید. برای درست کردن این ماسک به کمی سیب زمینی رنده شده یا آب سیب زمینی، یک الی دو قاشق عسل و کمی گوجه رنده شده یا آب گوجه فرنگی احتیاج دارید.

برای ساخت ماسک سیب زمینی موردنظر این مواد را به طور کامل ترکیب نمایید و با یک برس نرم و تمیز بر روی پوست خود پخش نمایید. صبر کنید این ماسک حدود ۲۰ دقیقه بر روی پوست باقی بماند و بعد با آب سرد آبکشی کنید. در طول هفته یک مرتبه از این ماسک به منظور رفع قرمزی پوست استفاده نمایید.

طریقه درست کردن ماسک برای قرمزی پوست

ماسک آرد جو

برای درست کردن این ماسک آب کافی را به دو قاشق سوپ خوری آرد جو افزوده و ترکیب نمایید تا خمیری تشکیل گردد. سپس آن را بر روی پوست خود پخش کنید. اجازه دهید پیش از شستن با آب گرم حدود ده دقیقه در آن حالت باقی بماند. این درمان راحت را در طول روز انجام دهید تا وقتی که مشکل پوستی رفع گردد.

روش ساخت ماسک برای قرمزی صورت

آلوئه ورا

این ماده حاوی خاصیت ضد التهابی و ترمیم کننده زخم می باشد. بدین ترتیب امکان دارد در کم کردن لکه های قرمز و التهاب پوست و بهبودی سریع آن ها کمک کننده و موثر باشد. برای این کار به یک برگ آلوئه ورا احتیاج دارید. کمی ژل از برگ آلوئه ورا خارج کرده و سپس آن را به قسمت های ملتهب شده پوست خود بمالید. حدود یک شب اجازه دهید تا در همان حالت بماند و زمانی که از خواب بیدار شدید آن را بشویید. این عمل را هر شب تکرار نمایید تا وقتی که التهاب کاملا درمان گردد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

انواع ماسک طبیعی برای قرمزی پوست

آسپرین

برای این کار حدود یک الی دو عدد قرص آسپرین را به پودر تبدیل نموده و بعد آب کافی را به آن اضافه کرده تا خمیری بدست آید. سپس آن را با کمک گوش پاک کن بر روی نقاط مدنظر بمالید. صبر کنید تا حدود ده دقیقه باقی بماند. بعد آن را با کمک آب ولرم شستشو دهید. از این ماسک روزانه دو مرتبه استفاده نمایید.

ماسک شیرین بیان

برای درست کردن این ماسک برای التهاب پوست به یک قاشق سوپ خوری پودر شیرین بیان، یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا، یک قاشق چای خوری عسل احتیاج دارید. کل ترکیبات تشکیل دهنده را درون کاسه ای ریخته و توجه نمایید که آن ها را به خوبی ترکیب کنید. لایه ای نازک از ماسک شیرین بیان بر روی صورت خود مالیده و پیش از شستشو آن با آب گرم حدود چند دقیقه منتظر بمانید. به یاد داشته باشید که با حوله ای تمیز آن را خشک کنید. این عمل را دو مرتبه در طول روز حدود ۸ هفته ادامه دهید.

درست کردن ماسک برای التهاب پوست

ماسک زنجبیل

به منظور این کار به یک قاشق سوپ خوری خمیر زنجبیل، صد میلی لیتر آب و توپ پنبه احتیاج دارید. خمیر زنجبیل تازه را با مقداری آب رقیق کرده و بعد یک توپ پنبه را درون محلول فرو برده و خیس نمایید. سپس آن را بر روی صورت ملتهب خود بمالید و حدود چند دقیقه صبر کنید و بعد شستشو دهید.

 زردچوبه

برای این کار بایستی دو قاشق چای خوری پودر زردچوبه، یک لیوان شیر گرم و یک قاشق سوپ خوری ماست نیاز دارید. یک قاشق چای خوری از زردچوبه و ماست را ترکیب نموده و بعد صورت خود را با استفاده از آب گرم بشویید. یک لایه نازک از ترکیب موردنظر را بر روی صورت خود پخش کرده و اجازه دهید حدود ده دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید.

خیار

بهتر است بدانید خیار منبع سرشاری از ترکیبات فیتوشیمیایی می باشد که موجب کم شدن ضایعات و آکنه شده که به همین دلیل می تواند در کم کردن التهاب پوست کمک کننده باشد. همینطور موجب شده پوست حالت شفاف و مرطوبی به خود بگیرد. برای این کار به یک عدد خیار نیاز دارید. در ابتدا باید آن را رنده کرده و آن را به شکل پوره بر روی نقاط موردنظر بمالید. سپس اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه باقی بماند و بعد با آب شستشو دهید. این خمیر را می توانید در طول هفته حدود ۳ الی ۴ مرتبه بکار ببرید.

طریقه ساخت ماسک برای قرمزی پوست

در مطلب ارائه شده با نحوه ساخت انواع ماسک برای التهاب پوست آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده از آن را برده باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *