دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاثیر سرویس خواب در بزرگتر نشان دادن اتاق خواب

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

همه ما در مقطعی از زندگی خود در اتاق کوچک بوده ایم. داشتن اتاق خواب کوچک با توجه به جمعیت بالای شهرها و رشد آپارتمان های با متراژ پایین امر کاملا طبیعی و اجتناب ناپذیر است. این مدل اتاق خواب برای برخی که به فضاهای کوچک علاقه دارند و احساس امنیت می کنند، بهترین مکان برای استراحت و تمرکز است. اما برخی با فضاهای کوچک بسته مشکل دارند و گاها افراد دچار ترس از فضای بسته می شوند. راه های زیادی وجود دارد که به بزرگتر نشان دادن اتاق خواب کمک می کند. نوع چیدمان، ترکیب رنگی اتاق و سرویس خوابی که استفاده می شود تاثیر زیادی بر کوچک یا بزرگ نشان دادن اتاق دارد. در ادامه در مورد روش هایی که باعث بزرگ نشان دادن اتاق خواب می شوند صحبت می کنیم.

تخت خواب کم ارتفاع انتخاب کنید

تاثیر سرویس خواب در بزرگتر نشان دادن اتاق خواب

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای ایجاد توهم بزرگ تر بودن فضا این است که ارتفاع تخت خود را با صرف هزینه ای پایین بیاورید و یا هنگام خرید تخت خواب، یک تخت با ارتفاع کمتر خریداری کنید. یک تخت کم ارتفاع به معنای واقعی کلمه فضای بیشتری برای تنفس در بالای آن باقی می گذارد و باعث می شود اتاق بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد.

برای دیوارها، کف و سقف از یک رنگ (ترجیحاً سفید) استفاده کنید

حرکت نور و هوا یکی دیگر از عوامل مهم در بزرگتر نشان دادن اتاق خواب کوچک است. اگر احساس می‌کنید که چهار دیوار اتاق خوابتان محصور شده‌اند، با رنگ آمیزی کل اتاق به همان رنگ، کف و سقف، آن‌ها را «ناپدید»کنید. این اثر شبیه زمانی است که بیرون از منزل و در فضای باز هستند و به دلیل یکسان بودن رنگ آسمان، تشخیص دادن مرز و مسافت با مشاهده آسمان سخت است؛ به همین دلیل است که عواملی مانند درختان، خانه و آپارتمان ها و کف زمین را معیار تعیین و تشخیص فاصله در نظر می گیریم تا درک درستی از مسافت و فضا داشته باشیم. در نتیجه رنگ یکسان برای تمام بخش های اتاق خواب باعث می شود که سایز آن بزرگتر به نظر بیاید.

یک چارچوب تخت خواب سبک انتخاب کنید

اگر می‌خواهید یک اتاق کوچک را بزرگ‌تر نشان دهید، از تخت های بزرگ با اکسسوری های تزئینی زیاد اجتناب کنید، زیرا تخت‌های بزرگ و درشت فضا را تحت تأثیر قرار می‌دهند. به جای آن، تختی را انتخاب کنید که ظاهری سبک تر داشته باشد. به عنوان مثال سبک شیکر با پایه‌های مخروطی براق یا تخت‌های فرفورژه ظریف می توانند انتخاب مناسبی برای بزرگ نشان دادن فضا باشند. این سبک ها باعث ایجاد حس جریان هوا در اطراف تخت می شود. همچنین خرید لحاف ساده با رنگ روشن می تواند به بزرگ تر نشان دادن اتاق و فضای آن کمک کند.

از ملحفه های ساده استفاده کنید

تاثیر سرویس خواب در بزرگتر نشان دادن اتاق خواب

اتاق خواب کوچک جای لحاف های حجیم و لایه های پتو نیست. روتختی ساده با خطوط تمیز و پارچه‌های خنک مانند کتان و پنبه، اتاق خواب شما را شاداب و باز نگه می‌دارد. هنگام خرید روتختی این نکته را در نظر داشته باشید که طرحی را انتخاب کنید که در عین همخوانی ترکیب رنگ با دیوارها و سقف اتاق، ساده باشد. استفاده از لحاف های تک رنگ و یا مینیمال می تواند انتخاب درستی برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب باشد. برای این کار می توانید از انواع روتختی اسپرت با طرح های ساده و ترکیب رنگ متناسب دیوار و سقف اتاق خود استفاده کنید تا به بزرگ نشان دادن فضای داخلی کمک کرده باشید.

اتاق خواب کوچک خود را با دیوارکوب (یا لامپ های آویزان) روشن کنید

تاثیر سرویس خواب در بزرگتر نشان دادن اتاق خواب

استفاده از چراغ برای روشن کردن تخت و دیوارها می تواند به بزرگ نشان دادن فضا کمک زیادی کند. یکی از راه های روشن کردن اتاق، استفاده از چراغ های متصل به دیوار است. استفاده از این مدل چراغ ها باعث آزاد کردن فضای روی میزها می شود تا بتوانید وسیله های ضروری خود را قرار دهید. این مدل چراغ ها علاوه بر ایجاد تنوع و زیبایی در ترکیب و چیدمان داخلی اتاق، باعث گردش هوا در فضای اطراف تخت می شود؛ زیرا عامل نگهدارنده جریان هوا در فضای اطراف و کنار تخت را از بین می برد و در عوض، آن را به دیوار منتقل می کند.

شما می توانید از این طریق زاویه تابش نور را نیز تنظیم کنید. چراغ های سقفی دقیقا بالای سر شما هستند و هنگام خوابیدن ممکن است نور مستقیم به چشم شما بتابد.مزیت استفاده از چراغ های دیواری این است که می تواند نور و روشنایی کافی ایجاد کند، بدون اینکه مستقیم به چشم شما بتابد.

میزهای کنار تخت و قفسه های شناور نصب کنید

هتل های طراحی بوتیک اغلب مکانی عالی برای الهام گرفتن از اتاق خواب های کوچک هستند. یکی از ترفندهایی که استفاده زیادی دارد و مورد علاقه این طراحی داخلی است، قفسه شناور است. یکی از مزیت های قفسه شناور این است که قابلیت جابجایی دارد و این عامل می تواند به جاگذاری وسایل داخل اتاق کمک کند.

بالش های اضافی را از دید خارج کنید

بالش های برجسته و بزرگی که در فروشگاه های بزرگ وجود دارند تنها جنبه تزئینی دارند و فضا اشغال می کنند. حقیقت این است که این بالش ها هیچ کاربردی ندارند و خرید آنها صرفا اتلاف هزینه است. برای ایجاد فضای بزرگتر در اتاق استفاده از حداقل تعداد بالش و ملحفه نقش مهم و اساسی ایفا می کند. می توانید از ملحفه کشدار استفاده کنید تا به صورت کامل روی تشک شما قرار گیرد و حالت بهم ریختگی به خود نگیرد و نظم فضا را بهم نزند. بالش هایی که برای خواب استفاده می کنید روی تخت قرار دهید. اگر عادت دارید که هنگام خواب اطراف خود بالش داشته باشید، از کمترین تعدادی که به شما حس امنیت کافی برای داشتن خواب راحت می دهد را استفاده کنید.

تخت خواب با کشوهای توکار خریداری کنید

تاثیر سرویس خواب در بزرگتر نشان دادن اتاق خواب

اتاق خواب هرکسی محل قرار دادن وسیله های شخصی آن فرد است. اکثرا افراد برای جا دادن وسیله های خود از کمد استفاده می کنند. یکی از راه هایی که می تواند به بزرگ نشان دادن اتاق خواب کمک کند، داشتن کشوهای توکار در تخت خواب است. از این طریق با یک تیر دو نشان می زنید؛ هم تخت خواب خود را دارید، هم فضای کافی برای قرار دادن وسیله های شخصی خود ایجاد کردید.

برندهای زیادی طرح های مختلف تخت های کشودار و کم جا را ارائه می دهند که بیشترین مطابقت با طراحی داخلی سبک زندگی جدید را داشته باشد.

لباس ها را در کمد بزرگ قرار دهید

ممکن است اضافه کردن یک قطعه بزرگ از لوازم خانگی به اتاق خواب ممکن است غیرمنطقی باشد، اما هدف این است که تعداد وسیله هایی که داخل اتاق خواب قرار می گیرند را به حداقل برسانید. به طور مثال، اگر بیش از یک نفر از اتاق خواب استفاده می کنند، می توانند با قرار دادن تمام وسیله های خود در این کمد بزرگ از ایجاد شلوغی و بی نظمی داخل اتاق جلوگیری کنند. نظم و ترتیبی که ایجاد می شود می تواند به بزرگ نشان داده شدن اتاق کمک بسیار زیادی کند.

بجای تاج و سری تخت، از یک قفسه دیواری کوچک استفاده کنید

طراحی یک اتاق خواب کوچک تعادل ظریفی بین به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی و در عین حال به حداقل رساندن مقدار اضافی در اتاق است. یکی از راه‌های سریع برای رسیدن به این دوگانگی، نصب قفسه‌های دیواری، چه به‌عنوان سر تخت یا در اطراف اتاق است. مانند میز کنار تخت شناور، این قفسه به ایجاد توهم باز بودن و هوا کمک می کند. رنگ آمیزی آن به همان رنگ دیوارها باعث ناپدید شدن آن می شود و در عین حال جایی برای وسایل شما فراهم می کند.

از پرده یا کرکره ساده استفاده کنید یا اصلا پرده ای نصب نکنید

پرده های سنگین می توانند یک اتاق کوچک را خفه کنند. فضاهای کوچک باید حداقل پنجره ها مانند پرده های که سایه می اندازند و حکم سایه بان دارند ، کرکره ها یا اصلاً هیچ پرده ای نداشته باشند. نمای بدون مانع حاصل نه تنها اجازه می دهد تا نور بیشتری وارد اتاق شود، بلکه چشم را به بیرون جلب می کند و توهم فضای بیشتری را ایجاد می کند.

با استفاده از ترکیب رنگی، سقف برجسته ایجاد کنید

هر چیزی که باعث ایجاد دید بزرگتر و فضای عمودی شود، می تواند توهم بزرگ بودن فضا را ایجاد کند. سقف رنگ شده می تواند حس از بین رفتن دیوارها را ایجاد کند و توهم بزرگتر بودن فضا ایجاد کند.

سرویس خواب مناسب اتاق خود را از ارزانچی خریداری کنید

با توجه به کاربردی که سرویس روتختی در حفظ زیبایی و نظافت تخت خواب و همچنین کوچک یا بزرگ نشان دادن فضای داخل اتاق خواب دارد، فروشگاه های آنلاین و حضوری زیادی اقدام به تولید و عرضه این محصول کردند تا بتوانند محصولاتی را مطابق انواع طرح ها و ترکیب های رنگ در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. فروشگاه ارزانچی با بیش از نیم قرن سابقه در زمینه کالای خواب به صورت حضوری، فعالیت خود را در فضای مجازی نیز آغاز کرده با بتواند دسترسی راحتتری برای هموطنان ایجاد کند.

محصولاتی که می توان از طریق ارزانچی تهیه کرد شامل ست کامل خواب (لحاف، روتختی، روبالشی و روکوسنی) می شود که به صورت پکیج کامل و یا تک در اختیار هموطنان قرار می گیرد. در بازار پررقابت کالای خواب، ارزانچی شرایط منحصر به فردی را برای خرید تامین کرده است که می توان به حذف واسطه ها و خرید مستقیم از تولید کننده، امکان سفارشی سازی محصولات با طرح و رنگ دلخواه، خرید در سایزهای استاندارد و غیر استاندارد، کیفیت بالای دوخت و پارچه، قیمت منصفانه، خرید حضوری در بازار تهران و تنوع بالا مدل ها اشاره کرد. برای رفاه هرچه بیشتر هموطنان و داشتن خرید بهتر و آگاهانه، می توانید قبل از ثبت هر سفارش از مشاوره رایگان تخصصی برای تهیه روتختی بهره مند شوید. این نکته را در نظر داشته باشید که علیرغم افزایش قیمت حمل و نقل به تمام نقاط ایران، محصولات ارزانچی به سراسر کشور به صورت رایگان ارسال می شوند. بنابراین از روند آسان سفارش و خرید روتختی و سایر اقلام سرویس خواب خود آن هم به صورت سفارشی لذت ببرید و تجربه ای شیرین را از خرید آنلاین، برای خود رقم بزنید.

طرح های مختلفی از روتختی، ملحه و لحاف از طریق ارزانچی عرضه شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد که می تواند با پالت رنگی اتاق هماهنگ شود و به بزرگ نشان داده شدن فضا کمک کند. ملحفه کشدار و انواع روتختی اسپرت و ساده در سایزهای مختلف و استاندارد تخت آماده شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. شما می توانید با ارتباط با مشاوران مناسب ترین طرح و ترکیب رنگ را برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب خود انتخاب کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *