دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جلوگیری از کچل ‌شدن با کلینیک الیزه لانژه

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

امروزه ریزش مو یکی از رایج ترین مشکلاتی است که بسیاری از مراجعین کلینیک الیزه لانژه با آن مواجه هستند. ریزش مو ناشی از عوارض پزشکی و سبک زندگی ناسالم است. گاهی اوقات برخی از افراد به دلیل افزایش سن و برخی دیگر به دلیل ترشح هورمون مردانه دچار ریزش مو می شوند و سپس به دنبال دکتر خوب برای ریزش موی آقایان میگردند.

بنابراین دلایل مختلفی برای ریزش مو وجود دارد. اما خبر خوب این است که پیشرفت علم و فناوری راه های زیادی برای درمان ریزش مو دارد که علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، تحریک ریشه مو و بازسازی موهای از دست رفته می باشد.

الگوی ریزش موی مردانه

در طاسی با الگوی مردانه، خط مو در قسمت جلویی و شقیقه‌های سر شروع به کاهش می‌کند و موهای پشت بالای سر نیز می‌ریزند. با گذشت زمان خط مو به شکل M در می آید. در موارد شدیدتر، عقب نشینی خط مو کامل است و به پشت و بالای سر می رسد و فرد را کچل می کند.

جلوگیری از کچل ‌شدن با کلینیک الیزه لانژه

 

درمان ریزش موی آندروژنیک در آقایان

برای درمان این نوع ریزش مو از آنتی آندروژن هایی مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل و همچنین روش های تزریق موضعی پی آر پی و مزوتراپی استفاده می شود و در صورت عدم پاسخ مناسب به این روش های درمانی در نهایت از روش های جراحی مو استفاده می شود. پیوند ممکن است راه حل باشد. بهترین کاندیدها برای درمان ماینوکسیدیل مردان بالای ۳۰ سال هستند که کمتر از ۵ سال است که ریزش مو را تجربه کرده اند.
فیناستراید، ماینوکسیدیل و داروهای مشابه باید استفاده شود، در غیر این صورت، وضعیت ریزش مو قبل از استفاده از این داروها برمی گردد. این یکی از نقاط ضعف آنهاست. یکی دیگر از مسائل مهم در مورد ماینوکسیدیل این است که نمی توان از آن در مناطق طاس استفاده کرد.

جلوگیری از کچل ‌شدن با کلینیک الیزه لانژه

ریزش مو در مردان

ریزش مو یکی از مشکلات اصلی مردان است، زیرا همانطور که می دانید بخشی از جذابیت چهره یک مرد به موهای او بستگی دارد. به همین دلیل مردان به این موضوع اهمیت زیادی می دهند. همچنین مردان بیشتر مستعد ریزش مو هستند. به طور متوسط ​​ریزش مو در مردان از ۴۰ سالگی شروع می شود و به دلایل مختلف در مردان بیشتر از زنان شاهد ریزش مو هستیم..

 

برای درمان طاسی در مردان از چه روش هایی می توان استفاده کرد؟

آیا داروهای گیاهی بهتر از روش های پزشکی هستند؟ بسیاری از مردم بر این باورند که موهای پرپشت و براق سالم هستند. تصور کنید در حمام هستید و به فاضلاب خیره شده اید که ناگهان متوجه می شوید بیشتر موهایتان ریخته است. در این مورد، ممکن است فکر کنید که علت ریزش مو باید یک مشکل جدی سلامتی باشد. اما باید بدانید که ریزش مو برای همه افراد در هر سنی طبیعی است.
وقتی موهای خود را زیر دوش می شویید، موهایی که از قبل شل شده یا از پوست سر جدا شده اند بیرون می آیند. اگرچه ممکن است ریزش شدید به نظر برسد اما طبیعی است.
هر فرد به طور متوسط ​​روزانه ۸۰ تار مو از دست می دهد اما اگر دچار ریزش موی غیرعادی هستید (از جمله ریزش موی غیرقابل توضیح، طاسی جزئی و ریزش مو به صورت سکه ای) باید نگران باشید و درمان ریزش مو را در نظر بگیرید.

ریزش مو در مردان می تواند ناشی از بیماری ها و عفونت ها، مشکلات ژنتیکی و ارثی، مصرف برخی داروها، سن و عوامل دیگر باشد. گاهی اوقات می توان از برخی از علل ریزش موی مردانه پیشگیری کرد اما به عنوان مثال، زمانی که مشکل ژنتیکی است، روش درمان پیچیده تر می شود برای داشتن موهایی سالم ابتدا باید به خوبی از موهای خود مراقبت کنید در مرحله بعد باید عوامل مضری مانند استفاده زیاد از سشوار و برخی محصولات نامناسب یا چند مدل مو را از بین ببرید و مهمتر از همه به محض اینکه احساس کردید موهایتان زیاد می ریزد به بهترین متخصص پوست و مو مراجعه کنید. .

ریزش مو در مردان یکی از رایج ترین مشکلاتشان شده است که برای درمان آن باید به متخصص خوب مراجعه کرد که ما به شما کلینیک الیزه لانژه را پیشنهاد میدهیم. با آرزوی نتیجه ی بهتر برای شما عزیزان.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *