دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چه گل‌هایی مناسب نگهداری در آپارتمان هستند؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

نگهداری از گل و گیاه همیشه طرفداران زیادی داشته. گیاهان می‌توانند ویژگی‌هایی مانند خواص دارویی، تصفیه کننده هوا و زیبایی داشته باشند. گیاهان مختلفی وجود دارد می‌توانید آن‌ها را برای نگهداری در خانه انتخاب کنید. ما قصد داریم در این مطلب چند مورد از بهترین گل‌ها برای نگهداری در آپارتمان را به شما معرفی کنیمف پس تا پایان این مطب با ما همراه باشید.

چه گل‌هایی مناسب نگهداری در آپارتمان هستند؟

گل‌هایی که برای نگهداری در آپارتمان مناسب هستند!

گل‌های زیادی وجود دارند که برای نگهداری در آپارتمان بسیار عالی هستند. هرکدام از این گیاهان ویژگی‌های خاص خود را دارند و همین موضوع باعث شده که افراد با سلیقه‌های مختلف، آن را انتخاب کنند. نگهداری از گیاهان در محیط خانه باعث سرزندگی و شادابی خواهد شد و به‌همین‌دلیل است که گیاهان آپارتمانی طرفدارن زیادی در سرتاسر دنیا دارد. اگر می‌خواهید اطلاعاتی کامل درباره بهترین گیاهان آپارتمانی پیدا کنید تا پایان همراه ما باشید.

۱.       گل پتوس

این گل بسیار زیبا بوده و می‌توانید به سادگی از آن در محیط خانه نگهداری کنید. روش نگهداری از گل پتوس سخت نبوده و حتی افرادی با اطلاعات کم هم می‌توانند آن را پرورش دهند. این گل برگ‌های قلب شکل داشته و در چندین رنگ مختلف قابل خریداری است. پتوس بیشتر در رنگ‌های سبز روشن، ابلق و سبز تیره مشاهده می‌شود. بهتر است گلدان این گل را در محیطی با نور متوسط قرار دهید و زمانی که خاک آن کاملا خشک شد، آبیاری را انجام دهید.

۲.       گل فیکوس

معمولا این گیاه را می‌توانید در ابعاد بزرگ مشاهده کنید. معمولا گل فیکوس در نقطه کانونی خانه قرار داده می‌شود. برگ‌های این گیاه حالت چرمی دارند و نگهداری از آن هم بسیار آسان است. قیمت گل فیکوس زیاد نبوده و می‌توانید با پرداخت مبلغی کم این گیاه زیبا را خریداری کنید. همان‌طور که گفته شد، نگهداری از این گیاه کار چندان سختی نبوده و به‌همین‌دلیل می‌توانید تکثیر آن را به‌راحتی انجام دهید. فیکوس را باید در محیطی با نور زیاد قرار دهید. همچنین وقتی که خاک آن تقریبا خشک شد به آن آب بدهید.

۳.       گل زاموفیلیا

این گیاه یکی از مقاوم‌ترین گل‌های آپارتمانی محسوب می‌شود. البته مدنظر داشته باشید که سرعت رشد زاموفیلیا بسیار کم بوده و ممکن است چند ماه طول بکشد تا کمی به تعداد برگ‌های آن اضافه شود. این گل هم در رنگ‌های ابلق، سبز روشن و سبز تیره فروخته می‌شود. زاموفیلیا نسبت به دیگر گیاهان آپارتمانی گران‌تر بوده و به‌همین‌دلیل گیاهی لوکس محسوب می‌شود. نگهداری از این گل زیبا می‌تواند محیط خانه شما را تا حد زیادی منحصربه‌فرد کند. برای این‌که زاموفیلیا رشد بهتری داشته باشد، باید آن را در محیطی قرار دهید که نور غیرمستقیم خورشید را دریافت کند و خاک آن هم زهکشی مناسب داشته باشد.

۴.       کاکتوس‌ها

کاکتوس و ساکولنت‌ها ازجمله گیاهانی ارزان و زیبا محسوب می‌شوند و افراد مبتدی هم می‌توانند از آن‌ها نگهداری کنند. نگهداری از این گیاه‌ها کار بسیار آسانی است و برای شروع نگهداری از گیاهان آپارتمانی بهترین پیشنهاد محسوب می‌شوند. کاکتوس و ساکولنت‌ها می‌توانند در مدت زمان کمی خودشان را با شرایط محیطی وقف داده و در همان محیط به رشد خود ادامه دهند. بهتر است این نوع گیاهان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار داده و خاکی با زهکشی مناسب در گلدان آن‌ها بریزید. یکی از ویژگی این نوع گیاهان برگ‌های گوشتی آن‌هاست. در این برگ‌ها آب ذخیره خواهد شد و به‌همین‌دلیل نیازی به آبیاری زیاد نیست.

۵.       گل اسپاتی فیلوم

یکی‌دیگر از بهترین گیاهان برای نگهداری در آپارتمان، گل اسپاتی فیلوم است. این گیاه می‌تواند تقریبا در همه شرایط نوری به رشد خود ادامه دهد. همچنین این گیاه به آبیاری متوسط نیاز دارد و باید رطوبت محیط آن همیشه حفظ شود. رنگ برگ‌های گل اسپاتی فیلوم سبز تیره بوده و گل‌های سفیدی روی آن قرار گرفته‌اند. این گیاه زیبا می‌تواند هوای محیط را به‌خوبی تصفیه کنند.

۶.       گل شمعدانی هلندی

این گل، گیاهی محبوب بوده و می‌توانید از آن در باغچه نگهداری کنید. البته با فراهم کردن شرایط رشد، می‌توانید آن را در گلدان هم بکارید. شمعدانی هلندی بومی آفریقای جنوبی بوده و گل‌هایی با رنگ قرمز، سفید، آبی و… دارد. بسیاری از افراد معتقدند رنگ این گل به نوع نگهداری شما بستگی دارد و در شرایط مختلف می‌توانید شمعدانی با رنگ‌های گوناگون داشته باشید. برای این‌که از قیمت گل شمعدانی هلندی مطلع شوید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی دمبرگ مراجعه کنید.

بهترین فروشگاه برای خرید اینترنتی گل و گیاه

تا کنون فروشگاه‌های زیادی برای خرید آنلاین گل و گیاه راه‌اندازی شده، اما نکته مهم این است که چطور باید معتبرترین آن‌ها را انتخاب کرد؟ دمبرگ یکی از همین فروشگاه‌هاست که با مراجعه به آن می‌توانید انواع بذر، کود، پیاز و تجهیزات کشاورزی را خریداری کنید. تمام محصولات این فروشگاه با ضمانت سلامت عرضه می‌شوند و می‌توانید با اطمینان کامل آن‌ها را خریداری کنید.

ما در این مطلب چند مورد از بهترین گیاهان برای نگهداری در آپارتمان و فروشگاهی برای خرید آنلاین وگل وگیاه را به شما معرفی کردیم. امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعاتی کامل درباره این موضوعات در اختیارتان قرار داده باشیم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *