دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

باغ موزه نگارستان و طراحی باشکوه و تاریخی این باغ

  • سمیه نیک فرجام
  • ۴ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

باغ موزه نگارستان یکی از مهم ترین دیدنی های تاریخی در شهر تهران به شمار می آید. این باغ ویژگی های زیادی دارد. عمارتی که در این باغ مشاهده می کنید، دارای معماری بسیار باشکوهی از دوران قاجار است.

همانطور که می دانید در زمان قاجاریان باغ های متعددی بنا شده اند که بسیار تاریخی و باشکوه هستند. اگر می خواهید یکی از زیباترین این باغ ها را بشناسید، می توانید در این بخش با جاذبه های باغ موزه نگارستان نیز آشنا شوید.

باغ موزه نگارستان

معرفی باغ موزه نگارستان

این باغ یکی از جاذبه های دیدنی در اطراف تهران می باشد که با برخورداری از بکرترین جاذبه ها و شرایط آب و هوایی مناسب خود مورد توجه گردشگران است. فضای روح انگیز و آرامش بخش این نواحی موجب شده تا هر ساله گردشگران زیادی از چنین جاذبه هایی دیدن کنند. در ساعات شلوغی می توانید، برای دور ماندن از آلودگی ها باید به این باغ سری بزنید. این باغ امروزه از مکان های دیدنی تهران به شمار می آید.

معماری باغ نگارستان

این باغ بنایی است که از زمان فتحعلی شاه باقی مانده و از جمله باغ های باشکوه در تهران می باشد. از دیگر باغ های معروف در تهران می توان به باغ گلشن قصر فیروز اشاره نمود. جالب است بدانید، این باغ یکی از بزرگ ترین گلستان هایی بوده که از زمان قاجار باقی مانده است. این باغ وسعت زیادی داشته و حوادث تاریخی در آن به وقوع پیوسته است.

موزه دیدنی نگارستان

پیشینه تاریخی باغ:

امروزه وسعت این باغ کمتر شده اما در گذشته یکی از وسیع ترین باغ های دوران قاجار بوده است. این باغ با گسترش تهران در زمان ناصری جزو منطقه دارالخلافه بوده و این باغ را وارد محدوده شهری کرد. این باغ از نواحی اطراف به مناطقی از تهران متصل شده و نزدیک می باشد. علاوه بر حصار اصلی این باغ حصار دومی نیز وجود داشته که می توانید، دیدن کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بخش بیرونی باغ نگارستان

بناهای باغ:

با قدم زدن در بخش های مختلفی از این باغ می توانید، زیبایی های زیادی از آن را مشاهده نمایید. این باغ متاسفانه در طی تاریخ تخریب شده و از وسعت آن نیز کاسته شده است. سردر اصلی این باغ در قسمت غربی قرار دارد. این بنا دارای دو طبقه بوده و در طبقه بالای آن سه اتاق قرار گرفته است.

طبقه پایین این بنا نیز می توانید از دو اتاق بازدید کنید. این بنا شامل پچ بری های بسیار زیبایی بوده و آن را به یکی از مهم ترین عمارت ها تبدیل کرده است. حوض خانه ای که در این بنا مشاهده می کنید، همانند باغ دلگشا می باشد. تالار سلام پادشاهی که یکی از بخش های مهم این باغ است، دارای پرده هایی از نقاشی های باشکوه می باشد.

باغ نگارستان کجاست

تالارهای متعدد با معماری بسیار باشکوه نیز از دیگر بخش های این مجموعه هستند. تالارهای دلگشا، قلمدان و سلام از مهم ترین آن ها می باشند. دیواره های این تالارها مزین شده به انواعی از نقاشی ها و تصاویر شاهزادگان است. حمامی که در این عمارت مشاهده می کنید، در واقع همان حمامی است که میرزا قائم مقام فراهانی در آن کشته شده است.

در لینک به معرفی جاهای دیدنی تهران و دیدنی های تاریخی تهران پرداخته ایم که می توانید، مطالعه کنید. باغ موزه نگارستان نیز یکی از زیباترین جاذبه های تاریخی در این شهر بوده که بازدیدکنندگان زیادی دارد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *