دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تکنیک های خوشبو کردن کمد لباس و رفع دلایل ایجاد بوی نامطبوع لباس ها

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

به منظور این که لباس ها داخل کمد بوی خوبی داشته باشند در وهله اول باید شستشوی آن ها به درستی انجام شده باشد و همینطور کاملا نسبت به خشک شدن آن ها اطمینان داشته باشید وگرنه در هنگام قرار دادن داخل کمد بوی بدی می گیرند که در این صورت لازم است با بکارگیری راه های خوشبو کردن کمد لباس مشکل به وجود آمده را رفع نمایید.

یکی از اتفاقات ناخوشایندی که امکان دارد برای هر فردی پیش بیاید بد بو شدن لباس ها و کمد لباسشان می باشد که دلایل مختلفی در ایجاد این بوی نامطبوع تاثیر دارد و با توجه به این که یکی از ملاک های اصلی در ظاهر و شخصیت افراد عطر و بوی خوب بدن و لباسشان می باشد در نتیجه این قضیه بسیار اهمیت داشته و در صورت رو به رو شدن با چنین مشکلی باید هر چه سریعتر رفع گردد. در همین راستا سعی داریم به بررسی راه های خانگی خوشبو کردن کمد لباس برای بهره مندی و آگاهی شما عزیزان بپردازیم.

بهترین روش های خوشبو کردن کمد لباس

امکان دارد پس از شستشو و قرار دادن لباس ها داخل کمد بوی بدی از آن ها استشمام شود که به همین خاطر نیاز دارید با بهره مندی از روش های خوشبو کردن کمد لباس این مشکل را برطرف کنید. به طور کلی باید گفت خوشبو بودن از جمله ضروریات خوش استایل بودن و آراستگی می باشد چرا که هر چقدر شخصی تمیز و مرتب باشد ولی لباس هایش پس از چند مرتبه استفاده احتیاج به شستن و نظافت دارد تا آلودگی های لباس حذف شده و بوی خوبی به خود بگیرد.
روش های حذف بوی نامطبوع از کمد لباس
عطر و بوی خوب در ظاهر افراد نقشی مهم دارد و بوی دلپذیری که از لباس فرد به مشام طرف مقابل می رسد تصویری ماندگار در ذهن و یاد او باقی می گذارد. بوی خوش لباس مخاطب را به وجد آورده و نوعی زبان ارتباطی به حساب آمده که نباید از اهمیت آن غافل شد.

گذاشتن لباسی که بوی بدن شما را گرفته است درون کمد موجب به وجود آمدن بوی ناخوشایند در کل لباس ها می شود. همینطور برخی مواقع شما وقت کافی برای شستن لباس ها را ندارید و همچنین نیز نمی توانید آن ها را با بوی عرق در کنار لباس های دیگر یا درون کیف خود بگذارید. به همین خاطر احتیاج به ترفندهایی دارید که با استفاده از آن بتوانید بوی ناخوشایند لباس را رفع نموده و همواره لباس هایی خوشبو داشته باشید.

روش های خوشبو کردن کمد لباس

عوامل موثر و دلایل ایجاد بوی نامطبوع لباس

علل گوناگونی وجود داشته که موجب بروز این امر می شوند که در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم.

وجود ترشحات و عرق

منتقل شدن بوی بدن از پوست به لباس موجب بد بو شدن لباس ها می شود. در حقیقت عرق تازه بو نمی دهد ولی دارای مولکول هایی بوده که به وسیله آنزیم ها و باکتری ها تجزیه شده و بوی ناخوشایندی تولید می کند.

باکتری های موجود بر روی پوست

باکتری هایی که بر روی پوست قرار دارند نیز با مبدل ساختن ترکیباتی همچون ترشحات پوستی، مواد آرایشی، غذا، سلول های مرده پوست و … به انرژی امکان دارد موجب به وجود آمدن بوی نامطبوع گردند. این روند ترکیبات بدبو را به عنوان ماده اضافی تولید کرده و به لباس ها انتقال می دهد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

باکتری های موجود بر روی لباس

آلودگی های روی لباس نیز سبب بد بو شدن آن ها می شود. عواملی همچون تعریق می توانند بوها و باکتری ها را به لباس ها انتقال دهند. بهتر است که بدانید لباس های کثیف آلودگی ها را به یقه لباس ها انتقال داده و به همین خاطر پیشنهاد می شود آن ها را به شکل جدا از هم شستشو دهید.

راه های خوش بو کردن کمد لباس

راهکارهای طبیعی و خانگی خوشبو کردن کمد

با توجه به این که بوی نامطبوع تاثیری منفی در پی دارد بنابراین افراد همواره به دنبال ترفندهایی برای خوش عطر و بو کردن لباس ها و کمد لباس هستند که در ادامه مواردی رایج از آن را شرح داده ایم.

قرار دادن توپ های پنبه ای معطر

برای این کار بر روی توپ های پنبه ای بزرگ مقداری از عطر مورد پسندتان را اسپری کرده یا بر روی هر توپ پنبه ای نزدیک به ۵ قطره از روغن اسانس بریزید. آن ها را داخل کاسه ای گذاشته و درون کمد خود قرار دهید یا توپ های پنبه ای را در کشو لباس های خود پخش نمایید.

استفاده از دانه قهوه خشک شده

قهوه به خاطر دارا بودن خاصیت خنثی سازی بو و رایحه های قوی کاملا شناخته شده است. برای این کار مقداری از قهوه دم شده را تهیه کرده و آن را بر روی سینی پخت پخش کنید. صبر کنید تا کاملا خشک شده و بعد آن را درون کاسه ای بگذارید. کاسه را در محلی درون کمد گذاشته تا بو را جذب خود کند.

راه های از بین بردن بوی نامطبوع کمد لباس

اسپری کردن سرکه یا ودکا بر روی لباس

بوها را با پر کردن یک بطری اسپری با سرکه سفید یا ودکا ارزان قیمت رفع نمایید. بعد بر روی لباس هایی که احتیاج به گندزدایی دارند اسپری نمایید. در طول فرآیند خشک شدن سرکه یا ودکا بو از بین رفته و حذف می شود.

بهره مندی از جوش شیرین

جوش شیرین یک نوع جذب کننده طبیعی بوده که می توانید از آن به منظور این کار بهره مند شوید. یک جعبه تازه از جوش شیرین را باز کنید و آن را درون قفسه یا کف کمد بگذارید. در صورتی که فرش موجود در کمدتان بو می دهد جوش شیرین را بر روی فرش پاشیده و صبر کنید تا حدود ۲۴ ساعت پیش از جارو کشیدن بر روی فرش بماند. جعبه جوش شیرین را هر یک الی دو ماه تعویض نمایید.

راه های خوشبو کردن کمد لباس

استفاده از سدر

برای خوشبو کردن کمد لباس، چوب لباسی هایی از چوب سدر، جا لباسی از جنس چوب سدر یا کیسه هایی پر شده از سدر خشک شده خریداری نموده و آن ها را درون کمد لباس بگذارید. سدر به شکل طبیعی بید را از لباس ها دور کرده و رطوبت موجود را از مکان های مرطوب جذب خود می کند.

طریقه از بین بردن بوی بد کمد لباس

بکار بردن نمک دریایی

برای خوشبو کردن لباس ها و از بین بردن بوی نامطبوع از کمد لباس کمی نمک دریایی را درون دستمال نخی بریزید و داخل کمد لباس بگذارید. نمک دارای ویژگی ضد رطوبت و ضد باکتری بوده و بوی بد کمد لباس را جذب می کند.

استفاده از دارچین

راه حلی ساده و راحت برای خوشبو نگه داشتن لباس ها داخل کمد این است که پس از جوشاندن تعدادی چوب دارچین درون آب، آن را داخل کمد لباس بگذارید تا هوای کمد را معطر نماید.

گذاشتن قالب صابون نو داخل کمد لباس

صابون های معطر رایحه ای عالی دارند و وقتی لباس ها چنین بویی را بدهند بسیار دلپذیر خواهد بود. به منظور این که لباس هایتان رایحه خوب و خوشایند صابون را به خود بگیرد بایستی یک قالب صابون را بدون این که از بسته بندی خارج نمایید درون کمد لباس تان بگذارید. البته بسته بندی آن را از چند جا بخراشید تا رایحه خوش آن پخش گردد. پس از گذشت مدت زمانی خواهید دید که لباس هایتان عطر خوب صابون را می دهند.

راه های از بین بردن بوی بد کمد لباس

خشک کردن گیاهان طبیعی و خوشبو

گیاهان طبیعی و خوش بو را خشک کرده و درون یک شیشه بریزید و در محلی از کمدتان بگذارید. این شیوه در مقایسه با راهکار های دیگر بسیار راحت و کم هزینه بوده و تنها احتیاج است که گیاه خوش عطر مورد پسند خود را پیدا کرده و خشک نمایید.

استفاده از وانیل

کمی عصاره وانیل را بر روی تکه پنبه ریخته و آن را درون کمد لباس ها بگذارید تا عطر خوش آن در هوا پخش گردد.

راه های خوش عطر و بو کردن کمد لباس

در مطلب ارائه شده انواع ترفندها و راهکارهای خوشبو کردن کمد لباس را شرح دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت بهره را از آن برده باشید. برای از بین بردن بوی نم لباس و رفع رطوبت کم دیواری می توانید کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *