دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیوگرافی زهرا قنبری بازیکن پرتلاش و موفق تیم ملی فوتبال زنان ایران

  • محدثه خاکشور
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب از شما دعوت می کنیم تا با بیوگرافی زهرا قنبری همراه ما باشید. خانم قنبری در دو فصل پی در پی خانم گل شناخته شد و همچنین وی نخستین لژیونر زن ایرانی نیز شناخته می شود.

زهرا قنبری بانوی فوتبالیست ایرانی در چهاردهم اسفند سال ۱۳۷۰ در کنگاور به دنیا آمد. او از اعضای تیم ملی فوتبال زنان کشورمان می باشد که در پست هافبک وسط به زمین می رود. البته هافبک بودن پست اصلی اوست؛ ولی سابقه بازی در سایر پست های مهاجمی و دفاع را نیز در تیم ملی ایران دارد. گفتنی است که وی بعنوان اولین لژیونر فوتبال کشورمان معرفی می گردد. در این مطلب شما عزیزان را با بیوگرافی زهرا قنبری بیشتر آشنا می کنیم.

آشنایی با زندگینامه زهرا قنبری و تیم هایی که بازی کرده

بیوگرافی زهرا قنبری

زهرا قنبری در ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ در شهر کنگاور استان کرمانشاه در این استان به دنیا آمد. زهرا عضو تیم ملی فوتبال ایران می باشد که در پست های هافبک وسط، مهاجم و دفاع بازی می کند. وی در سال ۱۳۸۵ به تیم ملی پیوست و در آخر فصل ۱۳۹۳-۱۳۹۴ بعنوان بهترین بازیکن لیگ برتر فوتبال زنان برگزیده گردید. وی نیز بعنوان اولین لژیونر فوتبال کشورمان معرفی می گردد. از دیگر حضورهای او می توان به بازی برای لیگ عراق و تیم گاز شمال کرکوک عراق اشاره داشت. زهرا قنبری در فصل ۱۳۹۷-۱۳۹۸ با زدن ۵۱ گل، به عنوان خانم گل فوتبال کشورمان انتخاب گردید که با این تعداد گل رکورددار در تاریخ فوتبال چه بانوان و چه آقایان می باشد. زهرا قنبری با ۱۷۱ سانتی متر قد و پیراهن شماره ۹ در فوتبال بازی می کند.

آشنایی با زندگینامه زهرا قنبری بازیکن شناخته شده و جوان

بیوگرافی زهرا قنبری و بازی او در فوتسال و فوتبال

تیم ملی فوتبال جوانان

زهرا قنبری در ۱۳۸۴ از سوی سرمربی تیم ملی جوانان خانم وقاری برای بازی در تیم ملی دعوت گردید, وی در سالهای ۱۳۸۹-۱۳۹۰ به عنوان کاپیتان تیم ملی جوانان منتخب شد.

  •  آرون گروپس

آشنایی با زندگینامه زهرا قنبری و تیم هایی که بازی کرده

تیم ملی فوتبال بزرگسالان

در سال ۱۳۸۵ و پس از موفقیت های بسیار در بازی تیم ملی جوانان کشورمان در برابر آلمان، به تیم ملی بزرگسالان دعوت گردید.

آشنایی با زندگینامه زهرا قنبری فوتبالیست جوان و پرتلاش

شناخته شدن به عنوان بهترین بازیکن لیگ زنان

در آخر فصل ۱۳۹۳-۱۳۹۴ این بانوی فوتبالیست بعنوان بازیکن لیگ برتر فوتبال زنان در فصل ۱۳۹۳-۱۳۹۴ برگزیده گردید. او همچنین از سوی معاون رییس جمهور وقت در قسمت زنان و خانواده موفق به دریافت جایزه برترین بازیکن فوتبال زنان شد. وی در آن فصل تعداد ۲۰ گل به نفع تیم شهرداری بم زد و پس از خانم سارا قمی بهترین گلزن لیگ بانوان در آن فصل شناخته گردید.

آشنایی با زندگینامه زهرا قنبری و بازیکن مورد علاقه اش کریستین رونالدو

بهترین گلزن فصل ۱۳۹۶-۱۳۹۷

خانم قنبری بهترین مهاجم فصل ۱۳۹۵-۱۳۹۶ با زدن ۴۱ گل موفق شد بعنوان برترین گلزن شناخته شود. او مدرک تحصیلی خود را در رشته ی روان شناسی ورزشی است که ورزش حرفه ای را با فوتسال شروع نمود و بعد وارد دنیای فوتبال گردید.

زندگینامه زهرا قنبری و افتخارات او

شروع به فعالیت در فوتبال

زهرا قنبری از همان اوان کودکی به بازی فوتبال بسیار علاقه داشت که از سن ده سالگی با برادرهای خود فوتبال بازی می کرده است. او به عنوان پیش زمینه در تست فوتبال انجام شده در محله شان شرکت کرده و به باشگاهی که جواد نکونام نیز در آن برای تمرین می رفت، جهت انجام تمرینات رفت. او ابتدا پیش از فوتبال در فوتسال فعالیت می کرد. نخست در رقابت های بین مدرسه ها و سپس کم کم در مسابقات استانی، کشوری و لیگ برتر شرکت نمود.

نخستین سابقه حضور او در تیم باشگاهی در لیگ برتر اسلام شهر بود که توسط سرمربی مریم حسن زاده برگزیده شد. بعد از آن به تیم پیکان و سپس به تیم دانشگاه آزاد ملحق گردید.

بیوگرافی زهرا قنبری و نگاهی به شروع فعالیت و شهرت رسیدن

شروع فوتبال به صورت حرفه ای

فوتبال حرفه ای خود را با تیم پیکان تهران شروع نمود و بعد توانست توجه مربی های دانشگاه آزاد را به خود جلب کند و در حال حاضر در تیم خاتون بازی می کند. پیش از این در سایر تیم های اسپاد شیراز، دلوار کشتی بوشهر، اونج نصر شیراز و وچان کردستان بازی نموده است.

وی با تیم خاتون بم توانست تجربه ی ۳ قهرمانی در لیگ برتر را کسب نماید. نیز در فصل ۱۳۹۲-۱۳۹۳ با درخشش های بینظیرش در آن بهترین بازیکن لیگ برتر زنان برگزیده گردد.

آشنایی با بیوگرافی زهرا قنبری بازیکن فوتبال ایران

لژیونر شدن

نخستین زن لژیونر ایرانی است که جهت حضور در لیگ برتر عراق که به طور تمرکز یافته انجام شد به تیم گاز شمالی عراق ملحق گردید و با آن به قهرمانی لیگ عراق دست پیدا نمود.

مروری بر زندگینامه زهرا قنبری اولین لژیونر زن ایرانی

آشنایی با بیوگرافی زهرا قنبری بازیکن فوتبال ایران

مصدوم شدن در سال ۱۳۸۸

در این سال زهرا قنبری به شدت آسیب دید و رباط و مینیسک خود را عمل نمود. آن موقع علاوه بر فوتسال در فوتبال هم بازی می کرد. به خاطر آسیبی که در ناحیه زانوی پای خود دیده بود؛ نمی توانست بازی کند، در نتیجه تصمیم گرفت ادامه تحصیل بدهد و پیش دانشگاهی خود را در این ۱ سال تمام کند. همچنین در همین زمان بود که انتخابم را برای ترک کردن فوتسال و ادامه فوتبال نمودم.

بیوگرافی زهرا قنبری و خانم گل شدن برای دو بار

زندگینامه زهرا قنبری و خانم گل شدن برای دو بار

محروم شدن از بازی در تیم های اروپایی برای حجاب

زهرا قنبری که از چهره های مطرح و فعال دنیای فوتبال می باشد؛ در مورد علاقه اش به حضور در تیم های اروپایی چنین بیان می کند:

«از الجزایر، پرتغال، ایتالیا و فرانسه پیشنهاد داشتم, ولی به خاطر قبول ممنوع بودن حجاب در این لیگ ها انتقالم به این کشورها صورت نگرفت. خیلی دوست دارم به فوتبال اروپا بروم ولی آنها اجازه بازی با حجاب را به من نمی دهند و به همین خاطر تا به حال به اروپا نرفتم. رویایم بازی در پاری سن ژرمن است»

آشنایی با زندگینامه زهرا قنبری و بازیکن مورد علاقه اش کریستین رونالدو

مروری بر زندگینامه زهرا قنبری اولین لژیونر زن ایرانی

رقابت از نظر زهرا قنبری

تلاش برای بهترین بودن و انتخاب شدن در رقابت ها همیشه از اصلی ترین چالش های هر ورزشکاری است. زهرا قنبری نیز در مورد رقابت چنین می گوید:

«در پستی که من بازی می کنم، رقابت همیشه تنگاتنگ است و همه کسانی که در پست فوروارد هستند و دوست دارند بهترین باشند و خودشان را نشان بدهند. ولی من همیشه سعی کردم با زهرا قنبری یعنی خودم رقابت کنم و بهترین بازی هایم را نشان بدهم.»

بیوگرافی زهرا قنبری و بازی او در فوتسال و فوتبال

زندگینامه زهرا قنبری و افتخارات او

بازیکنان مورد علاقه وی

علی دایی، علی کریمی، فرهاد مجیدی، مهدی مهدوی کیا، امید ابراهیمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش در میان بازیکنان داخلی و کریستین رونالدو، لیونل مسی، مودریچ و کانته در میان بازیکنان خارجی مورد علاقه وی می باشند. ایشان به کریستین رونالدو بسیار علاقه مند هستند که در مورد این ارادت چنین بیان می کنند:

«من کریس رونالدو را چه سبک بازیش و چه نوع ضربه زدنش و نوع زندگیش را خیلی دوست دارم. خیلی آدم متفاوتی است. همه هم می دانند که واقعا بهترین بازیکن دنیاست و خیلی دوست داشتم از ایشان الگو بگیرم و خیلی وقت ها که تایم بیکاری داشتم, شاید بالغ بر ۵-۶ بار فقط مستندش را دیدم و چون خیلی به ایشان علاقه دارم سعی کردم در زمینه نوع گل زنیم و ضربه زدنم از او الگوبرداری کنم و فکر می کنم تا حدودی موفق بوده ام و الگوی ورزشی من هم ایشان هستند و هر تیمی که بازی کند طرفدار آن تیم هستم.»

زندگینامه زهرا قنبری و افتخارات او

آشنایی با بیوگرافی زهرا قنبری بازیکن فوتبال ایران

خانم گل شدن

وی در فصل های ۹۶-۹۷  با زدن ۴۱ گل و در ۹۷-۹۸ با زدن ۵۱ گل بعنوان خانم گل لیگ برتر کشورمان برگزیده گردد.

مروری بر زندگینامه زهرا قنبری اولین لژیونر خانم ایرانی

آشنایی با زندگینامه زهرا قنبری و بازیکن مورد علاقه اش کریستین رونالدو

بیوگرافی زهرا قنبری و مرور بازیکنان مورد علاقه وی

زندگینامه زهرا قنبری و خانم گل شدن برای دو بار

در این مطلب شما را با بیوگرافی زهرا قنبری از بازیکنان موفق و جوان دنیای فوتبال ایران و همچنین افتخارات او آشنا کردیم. امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *