دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی روش های درمان التهاب زبان در خانه

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

درمان التهاب زبان در خانه به سادگی و با چند ماده امکان پذیر می باشد از این رو می توانید با خواندن این مطلب اطلاعاتی در این زمینه بدست آورید و در منزل التهاب زبان خود را از بین ببرید.

التهاب ها ممکن است در همه جای بدن فرد ایجاد شود و زبان یکی از آسیب پذیرترین عضوها می باشد از این طریق بهتر است راه معالجعه آن را بدانید. التهاب زبان می تواند نشانه ای از یک عفونت و یا یک بیماری در بدن باشد  و یا نوشیدن نوشیدنی های داغ نیز می تواند این التهاب ها را ایجاد نماید. برای درمان التهاب زبان در خانه می توانید از روش های ساده و مواد در دسترس استفاده کنید. این درمانها را در ادامه برای شما بررسی می کنیم.

روش های درمان خانگی برای تاول زبان

درمان التهاب زبان با روش های خانگی

التهاب زبان یکی از مسائل بسیار آزار دهنده می باشید و می تواند لذت خوردن غذا و نوشیدن چای و سایر نوشیدنی ها را از شما بگیرد از این رو بهتر است اگر التهابی دارد آن را سریعا رفع کنید تا بتوانید زندگی بسیار بهتری را داشته باشید. در ادامه روش های ساده و خانگی را براینتان بررسی می کنیم و شما می توانید در خانه و با کم ترین هزینه این بیماری ها را درمان نمایید.

ماست

ماست یکی از بهترین گونه لبنیات ها می باشد و دارای پروبیوتیک های طبیعی بوده و می تواند التهابات را در بدن به شدت کاهش دهد از این رو برای کاهش التهاب زبان خود می توانید از ماست استفاده کرده و روزانه یک فنجان از آن را میل نمایید. ماست نیز می تواند با خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی که دارد به مداوای عفونت ها و تاول ها کمک کند و درد ناشی از آن ها را به شدت کاهش خواهد داد.

جوش شیرین

جوش شیرین خواص درمانی بسیار زیادی دارد و می تواند به کاهش التهاب های زبان و دهان کمک نماید از این رو اگر بتوانید از محلول جوش شیرین و آب استفاده کنید التهاب زبان شما در کم ترین زمان ممکن رفع می شود و می توانید زندگی بهتری داشته باشید. برای استفاده از این روش و تنظیم کردن ph دهان می توانید یک قاشق چای خوری از این ماده را با یک فنجان آب گرم ترکیب کرده و از این محلول به عنوان دهان شویه استفاده نمایید. البته یک راه دیگر برای این کمار وجود دارد و آن هم این است که شما از جوش شیرین به همراه آب یک خمیر درست کرده و آن را روی بخش ملتهب زبان خود بگذارید. این کار را سه الی چهار بار در روز انجام داده تا با استفاده از خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی این ماده بتوانید التهابات را از بین برده و از بروز تاول های جدید روی زبان پیشگیری خواهد کرد.

جوش شیرین بریا زبان ملتهب بسیار مفید می باشد.

  •  آرون گروپس

نمک

از دیگر مواد مفید در زمینه درمان التهاب زبان می توان به نمک اشاره کرد. در واقع نمک با سدیمی که دارد می تواند میزان التهابات بدن را کاهش دهد و اگر بتوانید بر روی التهابات زبان خود مقداری نمک بریزید و یا محلول آب و نمک را قرقره کنید می توانید التهابات و درد ناشی از عفونت های زبان را از بین برده و اثرات تاول ها را کاهش دهید.

یخ

یکی دیگر از ساده ترین روش ها برای کاهش التهاب زبان و بهبود آن استفاده از یخ می باشد. این کار را باید چند بار در روز انجام دهید تا بتوانید با استفاده از خواص بی حس کنندگی و ضد التهابی که یخ دارد این مشکل خود را تا حدودی از بین برده و به درمانش کمک نمایید.

ویتامین B

التهابات زبان و تاول هایی که روی زبان ایجاد می شود می تواند بر اساس کمبود ویتامین B در بدن باشد از این رو بهتر است از غذاهایی مانند تخم مرغ، حبوبات، ماهی قزل آلا، جو، پنیر و شیر را استفاده نمایید. حال که با کمبود ویتامین B  در بدن آشنا شدید و دانستید که این ویتامین اگر در بدن کم باشد می تواند منجر به ایجاد التهابات زبانی گردد اگر بتوانید این ویتامین را به اندازه لازم به بدن برسانید می توانید این التهاب ها را در زمان بسیار کوتاه تر معالجعه نمایید.  البته اگر می خواهید از مکمل های این ویتامین برای مداوای التهابات استفاده کنید بهتر است از پزشک در این مورد سوال نمایید.

ویتامین بی برای درمان التهاب زبان

گشنیز

برگ گشنیز یا دانه آن می تواند برای مداوای التهاب زبان کاربرد داشته باشد از این رو باید مقداری از آنها را برای مداوا استفاده کنید. برای استفاده از این ماده نیاز است تا دانه آن را در یک لیوان آب بجوشانید و بعد از این که این محلول خنک شد دهان خود را با آن شستشو دهید. برای این که این درمان سریع تر شود نیاز است تا در روز دو الی سه بار از آن استفاده کنید تا بتوانید نتیجه خوبی دریافت کنید.

زنجبیل و سیر

این ترکیب دارای خواص ضد درد می باشد و خاصیتی ضد التهابی دارند و می توانند در مداوای التهاب زبان نیز موثر باشند. اگر می خواهید در خانه و با کم ترین هزینه این التهابات را مداوا کنید و راحت تر غذا خورده و نوشیدنی میل نمایید باید سعی کنید از این ترکیب در روز دو الی سه بار استفاده کنید. اگر نمی توانید به صورت تنها این دو ماده را میل کنید می توانید آن را با غذاها و نوشیدنی ها ترکیب کرده و به راحتی میل کنید تا التهاب زبانتان مداوا گردد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز یکی از موادی می باشد که شما می توانید برای بهبود التهابات بدن خود از آن استفاده کنید و التهاب زبان نیز یکی از این موارد می باشد. برای استفاده از این روغن کافی است از یک پنبه استفاده کرده و مقداری روغن روی آن ریخته و پنبه را به التهاب زبان خود بزنید. برای این که نتیجه ای خوب دریافت کنید این کمار را سه بار در روز تکرار کنید و اجازه دهید این ماده خاصیت خود را برای مداوا اعمال نماید.

درمان التهاب زبان

شیر

اگر بتوانید روزانه یک الی دو لیوان شیر بنوشید می توانید التهاب زبان خود را کاهش دهید زیرا شیر یکی از لبنیاتی می باشد که دارای ترکیبات زیستی فعال بوده و برای سلامت دهان بسیار مفید می باشد. البته که این ماده دارای فواید ضد التهابی نیز می باشد و می تواند به سرعت التهابات را مداوا نماید.

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا نیز یکی از موادی می باشد مکه می تواند برای مداوای التهابات و درد ناشی از آن بسیار مفید باشد از این رو بهتر است روزانه دو بار مقداری از ژل این گیاه را بر روی زبان قرار دهید تا التهاب آن کاهش یابد و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آن را با آب بشویید. البته برخی از افراد نسبت به این گیاه حساسیت دارند از این رو به شما توصیه می کنیم قبل از این که از این روش استفاده کنید مقداری از ژل این گیاه را بر روی پوست قرار دهید و اگر بعد از دو ساعت مشکل حساسیتی برای شما ایجاد نشد می توانید به راحتی از این روش کمک بگیرید.

درمان التهاب زبان

استفاده از روش های خانگی می تواند برای درمان مسائل جزئی بسیار مفید باشد از این رو اگر احساس می کنید که مشکل خاصی دارید بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا علت دقیق التهاب زبان شما مشخص گردد.

در انتهای این مطلب تیز شما می توانید با کلیک بر روی لینک های مقابل درمان التهاب لثه و درمان آفت دهان را مطالعه نمایید و اطلاعات خود را در این زمینه ها افزایش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *