دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

جاهای دیدنی استانبول آسیایی

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

شهر استانبول در دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد که این شهر به پلی میان دو قاره نیز معروف است. هر یک از بخش‌های استانبول جاهای دیدنی زیادی دارد. با این حال برخی از توریست‌ها به دلیل طبیعت و فضای زیبا، گشت و گذار را در منطقه آسیایی استانبول ترجیح می‌دهند.

جاهای دیدنی استانبول آسیایی

بنابراین اگر بلیط استانبول به تهران (https://www.alibaba.ir/international/IST-IKA) را فراهم کردید و قصد سفر دارید، توصیه می‌کنیم به ادامه مقاله توجه کنید تا با جاهای دیدنی استانبول آسیایی بیشتر آشنا شوید.

جاهای دیدنی استانبول آسیایی

شهر استانبول موقعیت جغرافیایی جالبی در دنیا دارد که همین مسئله باعث شده تا هر سال گردشگران زیادی برای تماشا و بازدید از این شهر زیبا جذب شوند.

استانبول در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. برخی از توریست‌ها گردش را در بخش اروپایی و برخی دیگر گردش را در بخش آسیایی این شهر ترجیح می‌دهند. پل معروفی به نام بسفر در این شهر قرار دارد که دو قاره را به هم متصل می‌کند. با این حال اگر به گشت و گذار در بخش آسیایی این شهر علاقه دارید، توصیه می‌کنیم به ادامه مقاله توجه کنید.

بازدید از محله کادی کوی

محله کادی کوی، یکی از منطقه‌های مهم شهر استانبول در بخش آسیایی است. محله کادیکوی هتل‌های زیبا و خوبی دارد که برای اقامت در طول سفر مناسب خواهند بود. این منطقه به دریای مرمره نزدیک است، بنابراین اگر به گردش در کنار ساحل و ماهیگیری علاقه دارید، می‌توانید این مکان را تماشا کنید.

محله کادیکوی کافه و رستوران‌های متنوع و باکیفیتی نیز دارد. در این کافه و رستوران‌ها می‌توانید قهوه ترک اصیل، غذاهای محلی و غذاهای بین‌المللی میل کنید. همچنین اگر می‌خواهید در این سفر خرید کنید، مراکز خرید کادیکوی، فرصت مناسبی برای خرید لباس، وسایل خانه، وسایل تزئینی و… خواهند بود.

جاهای دیدنی استانبول آسیایی

خیابان پرطرفدار بغداد در استانبول

خیابان بغداد، یکی از پرطرفدارترین خیابان‌ها در بخش آسیایی استانبول است. بسیاری از توریست‌ها گشت و گذار را در خیابان بغداد نسبت به خیابان تکسیم ترجیح می‌دهند، چرا که فروشگاه‌ها، کافه و رستوران‌های بهتر و متنوع‌تری دارد.

همچنین هتل‌های خیابان بغداد امکانات بسیار خوبی دارند و انتخاب مناسبی برای اقامت در طول سفر خواهند بود. این خیابان معروف، در امتداد سواحل دریای مرمره قرار دارد. بنابراین شما می‌توانید در گشت و گذار و خرید، از منظره زیبایی نیز بهره‌مند شوید.

مجسمه گاو نر در محله کادی کوی

یکی از جاذبه‌های توریستی در محله کادی کوی، واقع در بخش آسیایی استانبول، مجسمه گاو نر است. این مجسمه در سال ۱۸۶۴ توسط یک هنرمند فرانسوی به نام ایزیدور بونهر ساخته شد. این مجسمه سرگردان، ابتدا در آلزاس لورن فرانسه قرار داشت، اما پس از آن که آلمان، فرانسه را در جنگ تصرف کرد، این مجسمه به دست آلمانی‌ها افتاد.

با این حال مجسمه گاو نر در آلمان نیز نماند و پس از اتحاد آلمان و حکومت عثمانی در جنگ جهانی اول، به نشانه قدردانی به فرمانده عثمانی یعنی اسماعیل انور پاشا، هدیه داده شد. سال‌ها بعد، یعنی سال ۱۹۵۵، مجسمه گاو نر در محوطه هتل هیلتون استانبول قرار گرفت. در سال ۱۹۹۰، جای مجسمه تغییر کرد و در جای کنونی، یعنی در آلتیول نصب شد.

بازدید از محله اسکودار استانبول آسیایی

محله اسکودار استانبول، قدمت زیادی از لحاظ تاریخی دارد. در واقع قدمت برخی از آثار باستانی این منطقه به دوران پیش از میلاد مسیح می‌رسد. اگر به بازدید از مکان‌های تاریخی، مساجد قدیمی و موزها‌ی خاص علاقه دارید، توصیه می‌کنیم گردش در مجله اسکودار را از دست ندهید. همچنین در این محله عمارت، خانه‌های زیبا و چشمه‌های خروشان قرار دارد که پیاده‌روی و گردش شما را به یادماندنی می‌کند.

موزه معصومیت برای علاقه‌مندان به ادبیات

اگر به ادبیات ترکیه علاقه دارید، احتمالا نام اورهان پاموک به گوشتان خورده است. این نویسنده ترک، نه تنها در ایران و ترکیه، بلکه در تمام دنیا معروف است و در سال ۲۰۰۶ نیز برنده جایزه نوبل ادبیات شد.

یکی از رمان‌های معروف اورهان پاموک، موزه معصومیت یا موزه بی‌گناهی نام دارد. توصیه می‌کنیم پیش از آنکه به جاهای دیدنی استانبول آسیایی بروید، این رمان معروف را بخوانید؛ چرا که موزه‌ای به همین نام در محله چوکور جومار قرار دارد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

جاهای دیدنی استانبول آسیایی

رمان موزه معصومیت، داستان یک عشق حزن‌انگیز است و تمام عکس‌ها، اشیاء و مناظری که در رمان توصیف می‌شود، در این موزه قرار دارد. این موزه پر از اشیاء عتیقه و قدیمی برای دوستداران وسایل نوستالژیک است.

برج خیمه در بخش آسیایی استانبول

اگر بلیط تهران استانبول https://www.alibaba.ir/international/IKA-IST  را تهیه کرده‌اید، شناخت جاهای دیدنی این شهر، به راحتی و لذت‌ بخش شدن سفر کمک بزرگی می‌کند. برج خیمه یکی از جاهای دیدنی استانبول آسیایی است. این برج معماری خاصی دارد و نمای آن به گونه‌ای طراحی شده که گویی این برج در انتهای تنگه بسفر قرار دارد. اگر به بازدید از مکان‌های تاریخی و معماری‌های شگفت‌انگیز علاقه دارید، توصیه می‌کنیم تماشای این برج را از دست ندهید.

کاخ عادلیه سلطان دختر سلطان محمود دوم

کاخ عادلیه سلطان یکی از جاهای دیدنی استانبول آسیایی است که در دوران حکومت عثمانی ساخته شده است. این کاخ در دامنه تنگه بسفر قرار دارد که سرسبزی آن نشان می‌دهد دختر سلطان محمود دوم، این کاخ را برای زندگی و گردش در تابستان انتخاب کرده بود. این کاخ معماری باشکوهی دارد و فضای مناسبی برای عکاسی و گردش خواهد بود.

این مطلب را هم بخوانید: محبوب ترین هتل های اصفهان

پارک ساحلی مودا برای تفریح و استراحت

محله مودا، یکی از محله‌های معروف استانبول آسیایی است که به دلیل آب و هوای خوب، معروف است. پارک ساحلی مودا در امتداد دریای مرمره قرار دارد که شما می‌توانید در محیطی خوش آب و هوا به گردش، استراحت، رستوران و کافه گردی، و تفریح بگذرانید. همچنین در محله مودا موزه باریش مانچو، خانه اپرای ثریا، باغ چای مودا و بازار محلی نیز وجود دارد

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *