دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تشخیص قابلمه گرانیتی اصل و مزایای استفاده از این قابلمه ها

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

کیفیت خوب قابلمه گرانیتی اصل و تنوع بالای رنگ و مدل آن سبب شده خریداران این محصول رو به افزایش باشد. برای آشنایی با روش های تشخیص قابلمه گرانیتی اصل با آرگا همراه باشید.

اگر قصد خرید قابلمه گرانیتی اصل را دارید پیشنهاد می کنیم با این مطلب همراه ما باشید تا با اطمینان بیشتری خرید نمایید. در این مطلب با روش های تشخیص قابلمه گرانیتی اصل از تقلبی آشنا می شوید.

روش های تشخیص قابلمه گرانیتی اصل

یکی از دغدغه های بیشتر خریداران قابلمه گرانیتی اصل، تشخیص این محصول از نمونه تقلبی آن است. از این رو به علت محصولات تقلبی و مشابه زیاد در بازار انتخاب و خرید برای این افراد سخت می شود. در ضمن قیمت زیاد قابلمه های گرانیتی نیز دلیل دیگری است که امر خرید را با حساسیت بیشتری همراه می کند.

از سویی کیفیت خوب قابلمه گرانیتی اصل و تنوع زیاد رنگ و مدل آن سبب شده روز بروز بر خریداران این محصول؛ اضافه شود. جهت پخت غذاهای سالم یکی از اصلی ترین کارهایی که باید انجام دهید، انتخاب ظروف مناسب است زیرا ظرف هایی که برای پخت غذاها استفاده می شود، در اکثر موارد با مواد غذایی واکنش نشان می دهند.

در میان انواع قابلمه هایی که در بازار به فروش می رسد، قابلمه های گرانیتی یکی از رایج ترین محصولاتی هستند که در حال حاضر افراد زیادی آن را برای طبخ غذای خود به کار می گیرند. این قابلمه ها از لایه های مختلفی تشکیل شده اند. لایه اول آن مانند قابلمه های تفلون بوده و از نوعی آلیاژ آلومینیومی درست شده است. برای ساخت لایه دوم هم به طور معمول از تفلون استفاده می شود و در لایه سطحی این قابلمه ها، پودر گرانیت به کار می رود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

جهت تشخیص قابلمه گرانیتی اصل باید به بررسی این لایه بپردازید. به این ترتیب یقینا اگر بتوانید با روش های ساده ای قابلمه گرانیتی اصل را تشخیص دهید، با اطمینان و اشتیاق فراوانی به فروشگاه مدنظر مراجعه خواهید کرد. از این رو در ادامه شما را با مزایا و روش های تشخیص قابلمه گرانیتی اصل آشنا می کنیم.

مزایای قابلمه های گرانیتی

با توجه به اهمیت ظروف نچسب در آشپزی و البته تاثیر زیاد آن ها در طبخ غذاهای فاقد مواد مضر، خرید نمونه های تقلبی پخت و پز را با چالش همراه می کنند از این رو تشخیص محصولات اصل از نمونه تقلبی ضرورت محسوب می شود. یکی از ظروف نچسب بازار که در حال حاضر سهم بالایی از فروش بازار را در دست دارد، قابلمه های گرانیتی می باشند که در سایز و مدل های متنوعی ارائه می شوند.

قابلمه های گرانیتی را می توان یکی از بهترین جایگزین های محصولات تفلون تلقی کرد. زیرا تحقیقات زیادی روی آن ها صورت گرفته که نتیجه آن ها نشان داده این قابلمه ها به مراتب سالم تر از قابلمه های تفلون هستند. قابلمه گرانیتی در بین قابلمه های نچسب جزو بهترین ها محسوب می شود. چرا که برای پخت غذاها به روغن زیادی نیاز نبوده و همین موضوع سبب می شود غذاها در نهایت سلامت طبخ گردند.

در صورتی که بتوانید قابلمه گرانیتی اصل را تشخیص دهید، قطعا در خرید این محصول تجربه خوبی به دست می آورید. می توانید اطمینان یابید که پخت هر نوع غذا در این محصول مشکلی به وجود نمی آورد و غذاها با سطح گرانیتی واکنش ایجاد نمی کنند. مزیت دیگر این قابلمه ها، پخش مناسب حرارت به تمام قسمت های آن است. این ویژگی سبب می شود تا غذا به شکل یکدست سرخ یا پخته شوند و بخش هایی از غذاها ته نگیرد.

از سایر مزایای قابلمه گرانیتی اصل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شستشوی راحتتری دارد.
  • درصد ضد خش بودن آن بیشتر است.
  • طعم و بوی غذا را تغییر نمی دهد.
  • می توان از آن داخل فر یا مایکروفر استفاده نمود.

چگونه قابلمه گرانیتی اصل را از نمونه تقلبی تشخیص بدهیم؟

تشخیص قابلمه گرانیتی اصل کار زیاد سختی نیست ولی افرادی که تجربه کافی ندارند ممکن است هنگام خرید به راحتی به اصل یا تقلبی بودن قابلمه پی نبرند. در ادامه با روش های تشخیص این کار آشنا می شوید.

۱. توجه به قیمت

هیچگونه دلیل منطقی وجود ندارد که فروشنده ای بخواهد کالای مرغوب خود را با قیمتی خیلی کمتر از عرف بازار ارائه دهد. مگر این که به تقلبی بودن آن واقف بوده و به بهانه سود پایین، قیمت خیلی ارزانتری را معرفی نماید. از این رو اطمینان یابید که ظروف گرانیتی اصل هیچ گاه با قیمت خیلی پایین ارائه نمی شوند. این قابلمه ها از نوع تقلبی گرانتر هستند. به هیچ وجه نمی توان قابلمه گرانیتی اصل را با قیمت پایین پیدا کرد.

از این رو فریب تبلیغاتی از این دست را نخورده و باید بدانید برای خرید قابلمه گرانیتی اصل که بتواند چندین سال همراه شما بوده و زود خراشیده نشود، باید هزینه تقریبا بالایی را بپردازید. البته قیمت ها بسته به این که چه برندی و چند پارچه است، متفاوت خواهد بود. به این ترتیب واضح ترین روش برای شناسایی قابلمه اصل از تقلبی قیمت محصول است.

البته به این نکته نیز توجه کنید که همواره قیمت بالای یک محصول دلیل بر اصل بودن آن نیست و در کنار آن باید موارد دیگری را نیز مورد بررسی قرار دهید. از این رو علاوه بر قیمت، به فاکتورهای دیگر نیز برای خرید قابلمه گرانیتی اصل توجه نمایید.

۲. توجه به معتبر بودن برند

 وقتی قصد خرید لوازم منزل را دارید سعی می کنید برندهای شناخته شده را انتخاب نمایید. قطعا همه شما برندهای معتبری را در ذهن برای خرید لوازم منزل به ویژه برقی آن دارید. و ترجیح می دهید از برند شناخته شده ای خرید کنید تا دل نگرانی خود را از اصل و باکیفیت بودن کالا کاهش دهید. به این ترتیب خرید قابلمه نیز از این موضوع جدا نبوده چرا که در این زمینه نیز برندهای معتبری مشغول به کار هستند.

لازم به ذکر است برندهای معتبر برای این که محصولات شان از دست سودجویان در امان باشد، تنها در چند فروشگاه محدود و مشخص به ارائه آن اقدام می کنند. مراجعه به این فروشگاه ها و پیدا کردن برند مدنظر کمک بزرگی برای دور ماندن از تقلب های موجود در این بازار می باشد.

۳. قطعات جانبی مرغوب

دقت کنید که محصولات باکیفیت هیچگاه برای تجهیز محصولات خود از قطعات جانبی نامرغوب استفاده نمی کنند و به این ترتیب اعتبار برند خود را زیر سوال نمی برند. اگر محصولی با برند شناخته شده یافتید که درب، دسته، یراق آلات و … بی کیفیتی در ساخت آن به کار رفته بود، به اصل بودن آن شک کنید.

۴. برچسب برند

روش دیگری برای شناسایی قابلمه گرانیتی اصل، توجه به حک شدن برند یا برچسب روی محصول می باشد. به این ترتیب به نحوه نگارش اسم برند روی محصول دقت کنید. اغلب اسم و نشان برند روی قابلمه حک شده و دارای فرورفتگی و برجستگی هایی است. ولی برچسب و رنگ های بی کیفیت برای اشاره به  اسم و نشان شرکت ها در اغلب مواقع ، عدم اصل بودن محصول را نشان می دهد.

۵. وزن قابلمه

همانطور که اشاره شد اغلب ظروف گرانیتی، دارای جنس چدن با روکش گرانیت هستند. این ظروف نسبت به ظروف دیگر وزن بیشتری دارند. در صورتی که قابلمه خریداری شده شما چنین ویژگی دارد، به احتمال قوی انتخاب درستی انجام داده اید.

۶. توجه به بدنه و کف قابلمه

وقتی صحبت از پرداخت هزینه بالا برای خرید قابلمه گرانیتی اصل است با آرامش کف و بدنه محصول را چک کنید. با دست کف قابلمه را لمس نموده و به بدنه و دسته های آن دقت کنید. اصولا سطح قابلمه گرانیتی اصل صاف و یکدست بوده و فاقد برجستگی و خراش است. از ویژگی های بدنه قابلمه گرانیتی اصل، محکم بودن، یکدست بودن و عدم وجود فرورفتگی است. عموما روی بدنه قابلمه های تقلبی نقص و خطاهایی در رنگ دیده می شود.

۷. توجه به درب و یراق آلات

به درب قابلمه گرانیتی اصل دقت کنید. اگر درب شیشه ای دارد بهتر است خوب چک کنید که حتما پیرکس باشد. زیرا شیشه های پیرکس در مقابل حرارت مقاوم و آنتی شوک هستند. در ضمن شیشه های پیرکس عموما از شیشه های معمولی سنگین تر می باشند.

ضمنا به خوبی همه یراق آلات قابلمه مانند دسته آن را دقت نمایید. در محصولات تقلبی از یراق آلات بی کیفیت استفاده می شود و همچنین اسم هیچ برند معتبری روی آن مشاهده نیم شود. عمدتا به جای حک شدن برند روی محصول از برچسب یا رنگ بی کیفیت استفاده شده است.

۸. استفاده در مایکروویو

این امکان وجود دارد که همه ظروف گرانیتی را داخل فر یا مایکروویو قرار دهید. در صورتی که فروشنده در این زمینه به شما اطمینان نمی دهد، به اصل بودن محصول شک کنید. در ضمن باید بدانید که قابلمه های گرانیتی گرما را تا تایم زیادی در خود حفظ نموده و شستشوی ساده ای دارند.

۹. استفاده از آهنربا

روش ساده دیگر برای اطمینان از خرید قابلمه گرانیتی اصل این است که آهنربایی را به قابلمه نزدیک کنید، در صورتی که آهنربا را به خود جذب کرد یعنی قابلمه اصل است.

۱۱. دقت به مهر بهداشت و ضمانت نامه

در هنگام خرید قابلمه گرانیتی اصل به این مورد دقت کنید که حتما دارای نشان استاندارد بوده و مهر تاییدیه وزارت بهداشت روی آن درج شده باشد. در مورد گارانتی محصول نیز به دنبال سرویسی باشید که دارای ضمانت نامه های چند ماهه تا چند ساله است. شرکتی که از کیفیت محصولش اطمینان داشته باشد، عموما بیش از هر چیزی به دنبال جلب رضایت مشتری بوده و به همراه محصول خود ضمانت نامه ارائه می دهد.

در ضمن می توانید از این موضوع اطمینان خاطر یافته که محصول خریداری شده توسط برند خاصی تولید شد و هر زمان که مشکلی روی دهد می توان با پشتیبانی آن تماس گرفت.

۱۲. نمایندگی معتبر

توصیه می شود برای خرید هر کالایی چه لوازم برقی و چه ظروف و قابلمه حتما از فروشگاه ها یا نمایندگی های معتبر فروش کالا آن را خریداری نمایید. به نوعی فروشگاه هایی که شناخته شده تر بوده و اعتبار بیشتری دارند یا از همه مهمتر کالا در نمایندگی فروش محصول مورد نظر ارائه می شود. این فروشگاه ها عمدتا کالای تقلبی به فروش نرسانده و اصل یا فرع بودن را اطلاع می دهند.

عمر قابلمه گرانیتی

اگر قابلمه گرانیتی اصل را خریداری کنید، باید اشاره کرد که عمر این کالا طولانی بوده و تا سال ها دچار ترک و خوردگی نمی شود. قابلمه های گرانیتی اصل تا ۵ سال به خوبی خواص نچسبیدن غذا را حفظ کرده ولی به طور کلی در صورت مراقبت صحیح می توان انتظار داشت تا ۱۰ سال نیز عمر کنند.

قابل ذکر است در میان پوشش های نچسب موجود، گرانیت به عنوان سخت ترین و بادوام ترین پوشش انتخاب شده است. گرانیت یا سنگ خارا یکی از مستحکم ترین و سخت ترین سنگ های موجود بوده که سختی زیادی دارد. عموما گرما را در خود حفظ کرده و پخش می کند. از این رو غذا در قابلمه های گرانیتی نسبت به دیگر قابلمه ها دیرتر می سوزد. همچنین پیشتر نیز اشاره شد که شستشوی ساده و راحتی داشته و به استفاده از سیم ظرفشویی نیاز نیست.

دو نکته مهم جهت مراقبت از قابلمه گرانیتی

پس از این که قابلمه گرانیتی اصل را خریداری نمودید، مهمترین کار آشنایی با نکات مراقبت از آن است. در این راستا تصمیم گرفتیم شما را با دو نکته مهم مراقبت و نگهداری از قابلمه گرانیتی اصل آشنا نماییم. نکته اول این که برای همزدن غذا درون قابلمه از قاشق های چوبی یا پلاستیکی استفاده کنید زیرا این قاشق ها مانع از ایجاد خراش های ریز و ساییده شدن کف قابلمه می شوند.

نکته دوم هم این است که برای شستن قابلمه گرانیتی اصل بهترین کار استفاده از ابر یا اسکاچ نرم می باشد. از سیم کشیدن قابلمه و استفاده از طرف زبر اسکاچ به طور اکید خودداری نمایید. در ضمن صبر کنید قابلمه سرد شده بعد آن را بشویید. زیرا به تغییرات دمایی حساس بوده و در صورت عدم رعایت این نکته با ترک و شکستگی روبرو می شود.

در این مطلب با روش های برای تشخیص قابلمه گرانیتی اصل و نکاتی برای مراقبت از آن آشنا شدید. از  همراهی شما بسیار سپاسگزاریم و امیدواریم این مطلب مفید واقع شده باشد. همچنین پیشنهاد می شود در صورت علاقمندی به آشنایی با ویژگی آب سالم و تفاوت سنگ تراورتن و گرانیت روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *