دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی رویا حسینی و حضور او در چند فیلم موفق سینمایی

  • محدثه خاکشور
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قصد داریم بیوگرافی رویا حسینی بازیگر جوان و موفق ایرانی که در نقش میجان در سریال کلبه ای در مه در تلویزیون دیده شد را مرور می کنیم.

رویا حسینی هنرپیشه جوان اما باتجربه کشورمان است که موفق شد در فیلم هایی قوی همچون «روزهای نارنجی»، «جدایی نادر از سیمین» و سریال کلبه ای در مه به خوبی نقش آفرینی کرده و بدرخشد. این بازیگر بااستعداد هنوز مجرد است و تمرکزش بر کارش می باشد. در این مطلب می خواهیم شما را با بیوگرافی رویا حسینی یکی دیگر از بازیگران دهه هفتادی آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با زندگینامه سیده رویا حسینی بازیگر پرانرژی و هدفمند ایرانی

بیوگرافی رویا حسینی بازیگر نقش میجان در «کلبه ای در مه»

سیده رویا حسینی کارن مجد هنرپیشه و عکاس ایرانی متولد شده در مرداد ماه سال ۱۳۷۱ در تهران است. او در یک خانواده با جمعیت پایین تولد یافت که تنها دارای ۱ برادر می باشد. تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشته ی تئاتر به پایان رساند, فعالیت خود را پس از مدتی کوتاه فعالیت در تئاتر دانشجویی، به صورت حرفه ای در سینما و نیز تلویزیون در پیش گرفت. وی علاوه بر بازیگری در زمینه عکاسی نیز فعالیت می کند.

بیوگرافی رویا حسینی بازیگر نقش میجان در سریال کلبه ای در مه

بیوگرافی رویا حسینی با مدرک تحصیلی لیسانس رشته تئاتر

بیوگرافی رویا حسینی بازیگر نقش میجان در سریال کلبه ای در مه

از شاگرد اصغر فرهادی تا حضوری کوتاه در فیلم او

خانم حسینی در دوره های آموزش فیلمنامه نویسی اصغر فرهادی شرکت کرد و در نهایت در سال ۱۳۸۹ با بازی در فیلم سینمایی«خانه امن است» نقش آفرینی شد و بعد در یک فیلم کوتاه با کارگردانی آقای فرهادی موفق شد جلوی دوربین برود.

آشنایی با زندگینامه سیده رویا حسینی بازیگر جوان و هدفمند ایرانی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بیوگرافی رویا حسینی بازیگر نقش میجان در سریال کلبه ای در مه

کمی دوری از بازیگری و روی آوردن به عکاسی

رویا حسینی در مورد شرایط سختی که پس از فارغ التحصیلی و دوری از بازیگری و روی آوردن به عکاسی نوشت:

«بعد از فارغ التحصیلی ام سینما و مخصوصا بازیگری جزو اولویت های زندگی ام بود، اما وقتی وارد این فضا شدم یه ذره سرخورده شدم و فاصله گرفتم. برای اینکه با یک عشقی وارد این جریان شدم و جاهای مختلف برای تست رفتم اما اینکه می گفتند:با شما تماس می گیریم. برای من موقعیت سخت بود»

«مدتی از بازیگری فاصله گرفتم و رفتم سمت عکاسی ولی همیشه حواسم به بازیگری بود, چون حالمو خوب می کرد. حس و حال شهرت برایم در آن سن و سال جذاب بود. الان از سال ۱۳۹۶ به صورت خیلی حرفه ای دارم عکاسی می کنم. عکاسی جزو دومین اولیت زندگی ام است که باهاش دارم پول در می آورم»

زندگینامه رویا حسینی بازیگر جوان دهه هفتادی

حضور در سینما

رویا حسینی پس از چندین حضور پررنگ در تئاتر و همچنین بازی در فیلم کوتاه، سال ۹۴ در فیلم سینمایی عادت نمی کنیم همبازی اسوطره هایی مانند هدیه تهرانی و ساره بیات گردید.

رویا حسینی در ۱۴۰۰ پس از قریب به ۱ دهه حضور در عرصه ی هنرپیشگی، در سریالی به نام «کلبه ای در مه» به تلویزیون پیوست و همبازی بازیگرانی مانند رزیتا غفاری و سام قریبیان گردید. رویا در این اثر در نقش میجان ایفای نقش می کرد.

زندگینامه رویا حسینی بازیگر فیلم روزهای نارنجی

استرس بر روی صحنه

رویا حسینی به مراتب از علاقه اش به بازیگری گفته است؛ او همچنین در مورد استرس هنگام رفتن روی صحنه نوشت:

«توی تئاتر تو رابطه مستقیمی با تماشاگر داری که خیلی استرس به آدم وارد می کند و در حین حال خیلی هم لذت بخش است. من هربار که اجرایم تو تئاتر می خواد شروع بشه، می گم که این آخرین کارمه و دیگه واقعا تئاتر بازی نمی کنم, چون آن حجم استرس بر همه چیز غلبه می کرد. انگار مغزت خالی می شد و دوباره با یک دیالوگ گفتن همه چیز به سرجایش باز می گردد. قطعا من تئاتر را ادامه خواهم داد.»

زندگینامه رویا حسینی بازیگر و عکاس جوان ایرانی

حضور در روزهای نارنجی

در سال ۹۶ نیز با بازی در فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» که کارگردان آن آرش لاهوتی بود، نقش معتاد شیشه ای را در کنار صدف عسگری ایفا می نمود که بازی هر دوی آنها موفق و چشمگیر بود.

مروری بر زندگینامه رویا حسینی بازیگر مطرح و موفق

رویا حسینی در روزهای نارنجی

فیلم سینمایی روزهای نارنجی که ابتدا اسم آن «واسطه» بود؛ کارگردان آن آرش لاهوتی و نویسندگان آن آرش لاهوتی و جمیله دارالشفایی و تهیه کننده آن علیرضا قاسم خان هستند، این فیلم بعد از حضورهای بین المللی و کاندیدایی در قسمت برترین فیلم جشنواره های بین المللی «فیلم زوریخ و سائوپائولو» در ۴ مهر ۱۳۹۷ توانست ۳ جایزه برترین فیلم جوایز کلیسای جهانی، فیبرشی و سینماگر بزرگ تازه وارد را از فستیوال بین المللی فیلم مانهایم آلمان کسب کند. هدیه تهرانی نیز در این فیلم تقدیر ویژه هیئت داوران جشنواره را جلب نمود.

زندگینامه رویا حسینی و اطلاعاتی جذاب از وی

در فیلم سینمایی روزهای نارنجی رویا حسینی همبازی بازیگران مطرحی مانند علی مصفا، هدیه تهرانی، ژیلا شاهی، لیلی فرهادپور، اکرم علمدار، علیرضا استادی، مهران احمدی، صدف عسگری، سیامک ادیب و امین گلستانه بود.

رویا حسینی هنرپیشه این فیلم در نشست آن بیان داشته است:

« بازی در این کار برای من بسیار جذاب بود، چون یک سری کاراکتر معمولی اما جذاب داشت و من خیلی از آرش لاهوتی تشکر می کنم که این نقش را به من داد.»

آشنایی با بیوگرافی رویا حسینی

رویا حسینی در سریال «کلبه ای در مه»

این سریال ساخته شده در ژانر تاریخی و عاشقانه بازگو کننده ی شجاعت ها و مقاومت های گیلانی ها است که با کارگردانی حسن لفافیان و تهیه کنندگی سعید پروینی تهیه و پخش گردید. خانم حسنی در این سریال در نقش می جان مقابل دوربین می رود که برزو خان به او علاقه مند می شود ولی وی از دامون خوشش می آید.

در این اثر رزیتا غفاری، سام قریبیان، آشا محرابی، خشایار راد، فرخ نعمتی، شیوا ابراهیمی، سیاوش چراغی پور، فریده دریامج، حسام محمودی فرد و نیز سیده رویا حسینی ایفای نقش می کنند.

زندگینامه رویا حسینی و اطلاعاتی جذاب از وی

آشنایی با زندگینامه سیده رویا حسینی بازیگر جوان و هدفمند ایرانی

زندگی شخصی و ازدواج

رویا حسینی از هنرپیشگان بدون حاشیه سینما می باشد که طبق گفته ی خودش شخصیتی ایده آل گرا دارد. این خانم هنرمند مجرد بوده و ازدواج نکرده است. از علاقمندی ها او می توان به عکاسی، طبیعت و ایجاد اثرهای هنری اشاره داشت. وی به حیوانات علاقه زیادی داشته و حامی حقوق حیوانات است.

مروری بر زندگینامه رویا حسینی بازیگر موفق و محبوب

 

معرفی آثار رویا حسینی

وی سابقه فعالیت هایی در تئاتر، تلویزیون و سینما را دارد که البته حضورش در سینما و تلویزیون پررنگ تر نسبت به حضورش در تئاتر می باشد.

آشنایی با بیوگرافی رویا حسینی هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون

سینما

  • فیلم سینمایی روزهای نارنجی
  • فیلم سینمایی سهیلا شماره ۱۷
  • فیلم سینمایی عادت نمی کنیم
  • فیلم سینمایی یه گوشه دنج
  • فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین
  • فیلم سینمایی خانه امن است
  • فیلم سینمایی از صمیم قلب

تلویزیون

  • سریال کلبه ای در مه

زندگینامه رویا حسینی بازیگر فیلم روزهای نارنجی

مروری بر زندگینامه رویا حسینی بازیگر مطرح و محبوب

در این آرگا این مطلب را به بیوگرافی رویا حسینی بازیگر جوان و بااستعداد کشورمان اختصاص داده است که امیدواریم توانسته باشد توجه شما را به خود جلب نماید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *