دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش بافتنی با دو میل تصویری و مرحله به مرحله

  • یلدا محمدی
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۹
  • ۱

آموزش بافتنی با دو میل را به صورت کامل و مرحله به مرحله در این مطلب ارائه می دهیم که با استفاده از این آموزش تصویری می توانید به راحتی اقدام به بافت دستکش یک انگشتی با دو میل نمایید.

بافتنی هنری زیبا و ماندگار است که کاربردهای زیادی دارد و با یادگیری اصول اولیه آن می توان اقدام به بافت انواع مدل ها نمود. در این میان بافت با دو میل طرفداران زیادی دارد و اغلب افراد هنرمند و با ذوق سعی دارند این نوع بافتنی را یاد گرفته و از آن استفاده نمایند. اگر شما نیز جز این دسته افراد هستید، این مقاله را از دست ندهید و با استفاده از آن اقدام با انجام بافتنی های مختلف با دو میل نمایید.

آموزش بافتنی با دو میل که در این مطلب در نظر گرفته و ارائه می دهیم مربوط به بافت دستکش تک انگشتی است که می توان آن را برای افراد با سنین مختلف نیز تهیه نمود. این مدل دستکش به راحتی بافته می شود و مطمئنا یادگیری نوع بافت آن برای شما نیز جذاب خواهد بود.

آموزش بافتنی با دو میل برای بافت دستکش یک انگشتی :

همانطور که گفتیم بافتنی با دو میل که امروز قصد ارائه آن را داریم، مربوط به بافت دستکش می باشد، که البته با یادگیری آن می توانید به راحتی اقدام به بافت کلاه، بافت شال گردن و… نمایید. برای شروع به میل شماره سه، کاموا در دو رنگ دلخواه، سنجاق و سوزن خیاطی نیاز داریم که با فراهم نمودن آنها بافت را شروع می نماییم.

میل شماره سه برای بافتنی

ابتدا دو میل را کنار هم قرار دهید و سپس به اندازه پنجاه سانتی متر از نخ را دور میل ها گره بزنید بعد دولای نخ را باز کنید و مطابق شکل زیر دور انگشت ها تاب دهید.

آموزش بافتنی با دو میل

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

حال از بین دو نخی که بین انگشتان است با استفاده از میل های بافتنی، یک دانه درست کنید. (مطابق تصاویر زیر )

آموزش مرحله به مرحله بافتنی بافتنی آسان با دو میل

با روش صحیح سر انداختن آشنا شدید، حال برای بافت دستکش زنانه ۳۷ دانه با روش بالا سر بیندازید. البته این مقدار به اندازه مچ دست شما بستگی دارد. بعد از آخرین دانه با استفاده از دو تا نخ دو گره معمولی به کار بزنید.

مراحل بافت با دو میل

در این مرحله از بافت دستکش، یکی از میل ها را خارج نموده و شروع به بافت کشباف می نماییم به این صورت که دو تا زیر و دو تا رو می بافیم. توجه داشته باشید که در ابتدای هر ردیف دانه اول را بدون بافت درآورده و به میل دیگر منتقل می نماییم.

بافت ساق دست با دو میل

برای بافت زیر، میل راست را در پشت دانه برده و نخ را گرفته و از دانه بیرون می آوریم. برای بافت رو هم باید میل را از روی دانه وارد می کنیم و نخ را گرفته و بیرون می کشیم.

آموزش بافت دستکش یک انگشتی

به صورت ذکر شده یعنی دو تا رو و دو تا زیر بافت را ادامه می دهیم تا به اندازه دلخواه برسد و سپس نخ را ببرید.

آموزش بافت دستکش کاموایی

حال کاموای دیگر را برداشته و سر کاموا را به کاموای بریده شده گره بزنید و بافت را با آن شروع نمایید.

آموزش بافت دستکش

برای ردیف اول همه دانه ها را به رو ببافید.

آموزش بافت تصویری

در این مرحله از بافت دستکش باید یک دانه کور کنید که مطابق شکل زیر انجام می گیرد، دو تا دانه اول را یکی نمایید که در این صورت شما تنها ۳۶ دانه دارید.

تصاویر بافت دستکش

حالا پنج یا شش ردیف ساده ببافید، بدین صورت که یک ردیف رو و یک ردیف زیر باشد. نکته مهم در این مرحله این است که آخرین ردیفی که می بافید باید زیر باشد تا شروع مرحله بعدی رو ببافید.

آموزش بافتنی در منزل

در این مرحله بافت پیچ را شروع می نماییم. البته شما می توانید کشباف را ادامه دهید و از این پیچ ها استفاده نکنید. برای بافت پیچ با توجه به اینکه این دستکش برای دست چپ بافته می شود باید زمانی که به یازده دانه انتهایی رسیدید، شش تا دانه اول را زیر بافته و پنج دانه بعدی را رو ببافید. ردیف دوم را ابتدا از زیر بافته ولی آن شش دانه ایی که در ردیف قبل زیر بافتید را رو ببافید. در ردیف سوم همه را از رو ببافید تا برسید به شش دانه اصلی. حال با استفاده از سنجاق قفلی دو تا دانه اول را گرفته و بدون بافت از میل خارج نمایید.

آموزش بافتنی ساده و آسان

حال دو دانه بعدی را از زیر ببافید و سپس آن دو دانه ایی را که با سنجاق نگه داشته اید را به میل برگردانده و از زیر ببافید. سپس دو دانه بعدی را با سنجاق گرفته و دانه های بعد را زیر ببافید. حالا دانه های روی سوزن را به میل چپ منتقل نموده و از زیر ببافید. تا پیچ های شما تشکیل شوند. با همین روش بافت را تا زیر انگشت شصت ادامه دهید. توجه داشته باشید که این مدل دستکش شش پیچ دارد.

آموزش بافتنی با دو میلآموزش بافتنی جدید و ساده

در این مرحله از آموزش بافتنی با دو میل باید برای بافت جای انگشت شصت اقدام نمایید. بدین منظور بافت را ادامه داده تا به وسط دانه ها یعنی ۱۸ تا برسید.برای اضافه کردن دانه نخ را روی میل راست پیچ دهید و سپس دانه بعدی را ببافید. توجه داشته باشید که در بافتنی با دو میل همیشه بافتی که دانه اضافه می شود بافت به رو است و در ردیف بعدش بافت به زیر بافته می شود.

چگوتگی بافت با دو میل بافتین ساده و آسان با دو میل

در ردیف بعدی که رو  است، وقتی به دانه بافته شده رسیدید یک دانه قبل و یک دانه بعدش را اضافه نمایید.  توجه داشته باشید که دانه های اضافه شده باید به ۱۱ تا ۱۵ تا برسد که البته بستگی به سایز انگشت خود شما دارد. حالا دانه های اضافه شده را با روشی که گفتیم کور نمایید.

بافت دستکش ساده

بعد از کور کردن کاموا را بریده و سر آن را به کاموا اول گره می زنیم. و سپس در صورتی که روی کارتان بود همه را به رو ببافید و یا برعکس.

بافتنی با دو میل

بافت را با کشبافت (یکی زیر و یکی رو ) ادامه دهید تا به اندازه دلخواه برسد و سپس برای کور نمودن آن اقدام کنید. برای این کار دو دانه اول را یکی کنید و نخی را که از بین دو دانه در آورده اید را به میل چپ برگردانید و مجددا دو دانه را یکی کنید و تا انتها این کار را انجام دهید و دانه آخر را از میله در آورده و نخ را با فاصله ببرید و از حلقه ایجاد شده خارج نمایید و گره بزنید.

بافتنی آسان و ساده با دو میلآموزش بافتنی با دو میل

آموزش بافتنی با دو میل و بافت دستکش به پایان رسید، حال دستکش را به رو تا بزنید و روی هم بیندازید و سپس با استفاده از دوخت دندان موشی دو طرف را به هم متصل نمایید.

بافتنی های ساده و آسانآموزش تصویری بافتنی با دو میل

تصویر زیر نمونه تکمیل شده دستکش بافتین را نشان می دهد که شما می توانید آن را به رنگ دلخواه ببافید. همچنین با استفاده از این آموزش کامل و جامع می توانید اقدام به بافت انواع مدل بافتنی نمایید.

مدل دستکش بافتنی تک انگشتی

مدلهای زیبایی از بافت دستکش یک انگشتی

بافتنی یکی از هنر های زیبا است که دارای تنوع زیادی بوده و نیز از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است، رنگ بندی های زیبا و استفاده از کاموا های متضاد در بافت لباس ها زیبایی و جذابیت خاصی در استایل شما ایجاد خواهد کرد. در ادامه مطلب آموزش بافت دستکش تک انگشتی با دو میل، قصد داریم مدلهای متنوع و زیبایی از این نوع دستکش ها در اختیارتان قرار دهیم، بنابراین برای مشاهده انواع مدل دستکش های بافتنی تک انگشتی دخترانه و زنانه پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما شوید.

انواع دستکش بافتنی با دو میل

به طور کلی دستکش های بافت انواع مختلفی دارند که محبوب ترین آنها، دستکش تک انگشتی می باشد، استفاده از این نوع دستکش می تواند انتخابی عالی برای دختران جوانی باشد که در روز های سرد زمستانی به استایل و تیپ خود اهمیت زیادی می دهند.

مدلهای بافتنی دستکش با دو میل

مزیت دیگر این مدل دستکش های بافتنی، آن است که تمام انگشتان دست را درگیر نمی کنند و در نتیجه راحت تر می توانید با انگشتان خود کار کنید، همچنین همانطور که گفتیم پوشیدن آن زیبایی خاصی در تیپ شما ایجاد خواهد کرد. دستکش های تک انگشتی را می توان در انواع ساق بلند و ساق کوتاه و با طرح های متنوع و جذاب متناسب با سلیقه تان ببافید. در اینجا مدلهای متنوعی از انواع دستکش بافتنی یک انگشتی را ملاحظه می کنید.

مدل دستکش بافتنی با دو میل

 دستکش بافتنی با دو میل  روشی از بافتنی با دو میل

آموزشی از بافتنی با دو میل

آموزش بافتنی شیک با دو میل

روش بافت دستکش با دو میل

آموزش بافت دستکش با دو میل

آموزش بافتنی دستکش با دو میل

آموزش بافت شیک با دو میل

آموزش بافت زیبا با دو میل

آموزش بافتنی با 2 میل

آموزش بافتن با دو میل

آموزش بافتنی زیبا با دو میل

امیدواریم نحوه بافت با دو میل که در این مقاله به ارائه آن پرداختیم برای شما دوستان نیز مفید بوده باشد. در صورت تمایل به آشنایی با دیگر مدل های متنوع در زمینه بافت کلاه، دستکش و … به بخش آموزش بافتنی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *