دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ترشی کورک خوشمزه و جا افتاده

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

برای تهیه انواع ترشی های خانگی خوشمزه می توانید در آرگا همراه ما باشید. در این بخش طرز تهیه ترشی کورک که یک ترشی خانگی خوشمزه است را مطالعه می کنید.

اگر می خواهید یک ترشی خانگی خوشمزه و عالی داشته باشید، ما به شما ترشی کورک را پیشنهاد می کنیم. این ترشی بسیار خوش عطر بوده و طعم فوق العاده ای دارد. در ادامه این بخش می توانید، آموزش و طرز تهیه ترشی کورک را مطالعه کنید.

دستور تهیه ترشی کورک

برای تهیه انواع ترشی های خانگی خوشمزه می توانید در آرگا همراه ما باشید. در این مجله آشپزی با طرز تهیه انواع ترشی ها آشنا شوید. علاوه بر تهیه ترشی کورک در این مطلب، در صورت علاقمندی به ترشی انار و ترشی شاتوت می توانید کلیک نمایید.

مواد لازم

  • نمک: به میزان لازم
  • آب: به میزان لازم
  • کورک: به میزان لازم

طرز تهیه ترشی کورک

طرز تهیه ترشی کورک

برای آماده کردن این ترشی خوش طعم و خوشمزه باید ابتدا کورک ها را به خوبی تمیز کنید. توجه داشته باشید، برای آماده کردن این ترشی باید سر و ته کورک ها را بزنید. در این مرحله باید توجه کنید که به کورک ها آسیبی وارد نشود. بعد از تمیز کردن کورک ها مواد را در آب جوشیده سرد بریزید.

مقداری نمک به مواد بزنید و به مدت ۵ تا ۶ روز ترشی را در مکانی قرار دهید تا به خوبی جا افتاده شود. در طی این چند روز بهتر است تا میزان شوری مواد را تست کنید. در صورتی که نمک کم است می توانید، مقداری نمک اضافه نمایید. اگر ترشی شما کمی شور شده است، می توانید مقداری از آب ترشی را دور ریخته و مجدد آب جوشیده سرد شده به آن اضافه کنید.

برای اینکه ترشی بهتری داشته باشید، باید روزی چند بار آب نمک این ترشی را عوض نمایید. بعد از عوض کردن آب نمک باید دو مرتبه کورک ها را بجوشانید و صاف کنید. در این حین باید توجه داشته باشید که کورک ها له نشوند. بعد از اینکه آب اضافی ترشی ها خارج شد و تلخی آن گرفته شد، می توانید ترشی را درون شیشه ای بریزید.

  •  آرون گروپس

مواد ترشی کورک

در این مرحله از طرز تهیه ترشی کورک قبل از اینکه ترشی ها را درون شیشه منتقل کنید، بهتر است ترشی سرد شود. بعد از اینکه ترشی های سرد شده را درون شیشه ریختید، روی آن مقداری نمک و سرکه بزنید. برای نگهداری این ترشی بهتر است یک جای خنک مانند یخچال را انتخاب کنید. نگهداری این ترشی در شیشه و در مکان خنک موجب نگهداری طولانی بیشتر آن می شود.

تهیه این ترشی های خانگی کار بسیار ساده ای است. شما می توانید این ترشی را به راحتی در خانه تهیه کنید. در پخت این ترشی باید به تعویض آب نمک ترشی و جوشاندن ان توجه کنید تا یک ترشی با طعم عالی داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *