دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت خرید روغن موتور مینرال گتکس در بازار های داخلی

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

متداولترین و رایج ترین روغن موتوری که در بین مردم مورد استفاده قرار می گیرد و محبوب شناخته می شود، روغن موتور مینرال است.

از این روغن موتور خودرو معمولا برای آب بندی خودروهای صفر نیز استفاده می شود و مناسب ترین نوع است.معمولا روغن موتورها را بر اساس فصلها نیز دسته بندی می کنند که هر کدام در یک فصل خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

روغن سینگل گرید: این روغن فقط مخصوص یک فصل از سال می باشد و کاربرد دارد و در مشخصات آن یک عدد به کار برده شده است و متوجه این خواهید شد که برای چه فصلی و در چه زمانی مناسب است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

قیمت خرید روغن موتور مینرال گتکس در بازار های داخلی

یکی از بارز ترین ویژگی های روغن موتور گتکس این می باشد که از اصطکاک بیش از اندازه خودرو شما جلوگیری میکند و باعث می شود تا موتور ماشین شما حالت روان تری را داشته باشد که از بارز ترین آن نوع ۴ لیتری می باشد که در همه مراکز موجود است.

همچنین علاوه بر جلوگیری از اصطکاک از زنگ زدگی موتوریت هم جلو گیری می کند همچنین استفاده آن در فصل سرما باعث جلوگیری از یخ زدگی موتوریت می شود.

خرید روغن موتور مینرال

از آنجایی که برای هر نوع خودرویی باید از یک مدل روغن موتور و روغن هیدرولیک استفاده نمود بنابراین برای خرید روغن موتور باید به دفترچه خودرو مراجعه کرده و نوع روغن موتوری که مناسب خودرو می باشد را خریداری کرد که در اصل روغن موتور مینرال برای خودروهای معمولی و قدیمی مناسب تر می باشند پس با توجه به مطلب بالا هنگام خرید روغن موتور مینرال حتما به دفترچه راهنمای خودرو خود مراجعه کنید.

قیمت خرید روغن موتور مینرال گتکس در بازار های داخلی

همانطور که مستحضر هستید، در روغنهای موتور مینرال قدرت پاک کنندگی و رسوب زدایی در مقایسه با روغن موتورهای فول سنتتیک و نیمه سنتتیک کمتر است.

همین قدرت کم پاک کنندگی باعث می شود تا از این روغن موتورها برای خودروهای مدرن استفاده نشود.

از آنجایی که به جز روغن موتور از روغنهای دیگری نیز مانند روغن ترمز و روغن گیربکس و انواع دیگر استفاده می شود و برای اینکه دچار اشتباه نشوید بر روی هر کدام از روغن موتورها علامت اختصاری خاصی نوشته می شود تا بهتر بتوانید انواع روغنهای مورد استفاده در خودرو را تشخیص دهید.

در میان انواع روغن موتورها، روغن موتور مینرال بدون علائم اختصاری می باشد و آن هم به جهت اینکه قدیمی است و اغلب به عنوان روغن موتور معمولی از آن یاد می شود.

قیمت روغن موتور گتکس

سعی ما در این مقاله این است که تمام اطلاعت لازم را در خصوص انواع روغن موتورهای گتکس بدهیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه این مقاله با ما همرا باشید.

روغن موتور های ساده و معمولی: دارای قیمتی ارزان، احتیاج به تعویض در کوتاه ترین زمان ممکن، مناسب برای موتورهای کارکرده و قدیمی، عدم کاهش حرارت از موتوریت خودرو است.

خصوصیت های روغن موتور های تمام سنتتیک: باعث عدم از بین رفتن قطعات ماشین می شود، مرغوبیت بهتر نسبت به دیگر روغن موتور ها، تحمل بالا در برابر حرارت، پایین آمدن میزان سوخت خودرو و بالا رفتن عمر موتوریت ماشین می شود.

لازم است بدانید هر خودرو میزان قابل توجهی از روغن موتور های گتکس را می تواند مصرف کند اگر خودرو شما مصرف متوسطی را دارد بهتر است از نوع ۶ لیتری آن استفاده کنید و اگر کمتر میزان کمتری را تهیه کنید و قیمت روغن موتور گتکس با توجه به انواع و حجم آن متفاوت می باشد پس هنگام خرید به این نکته توجه کنید.
قیمت خرید روغن موتور مینرال گتکس در بازار های داخلی

پیشنهاد می کنیم به نسبت مدل و حجم مصرفی خودرو خودتان از روغن موتور های ۷، ۸ و ۹ لیتری گتکس استفاده کنید. هر چه مدل ماشین شما جدید تر باشد میزان مصرف آن هم کمتر است اما هر چه خودرو شما فرسوده تر باشد میزان مصرف این محصول هم بالاتر می رود.

برای تعویض بهتر است از دستکش های مناسب جهت این کار استفاده کنید، محل مورد نظر را از هر گونه آلودگی تمیز کنید، از قیف مناسب برای ریختن روغن استفاده کنید تا از ریختن آن در اطراف موتور جلوگیری شود. به این نکته دقت داشته باشید هنگام تعویض ماشین را خاموش کنید و اجازه دهید تا موتور به حد کافی خنک شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *