دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

کاردستی سنجاقک با طرح های دوست داشتنی کودکانه

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

کاردستی سنجاقک از انواع کاردستی حیوانات بوده که با توجه به این که کودکان به این حشره زیبا علاقه مند می باشند در نتیجه می توان با ساخت یک مدل از آن همراه با مشارکت کودکتان در منزل با وسایل ساده ای که در دسترس دارید کاردستی زیبایی بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید.

کاردستی یکی از سرگرمی های جالب برای کودکان می باشد که ضمن افزایش قوه تخیل و خلاقیت آن ها موجب یادگیری یک سری مهارت های ضروری نیز می شود. در واقع می توان با ساخت انواع کاردستی های مختلف مطالب و موضوعات گوناگونی را به کودکان آموزش داد. در همین راستا سعی داریم در این مطلب مجموعه ای زیبا از انواع مدل های جذاب کاردستی سنجاقک را به نمایش بگذاریم.

کارهنری جالب به شکل سنجاقک

ایده های مختلف ساخت کاردستی سنجاقک

از جمله کاردستی های جالب و زیبایی که می توان همراه با کودکان با استفاده از ساده ترین ابزار درست کرد کاردستی کفشدوزک، کاردستی پروانه و کاردستی سنجاقک بوده که ساخت این حشرات دوست داشتنی برای کودکان بسیار هیجان انگیز می باشد و می توان خیلی راحت هر مدلی از آن ها را که می خواهید به سادگی در منزل با صرف کمی خلاقیت و حوصله درست کنید و لذت ببرید.

با توجه به این که اغلب کودکان به حیوانات و حشرات علاقمند هستند در نتیجه ساخت یک کاردستی جذاب به شکل حیوان یا حشره مورد علاقه آن ها قطعا باعث خوشحالی و هیجان زدگی آن ها خواهد شد. ساخت کاردستی مهارت های جسمی و فکری را در کودکان تقویت نموده و قدرت تمرکز و یادگیری آن ها را افزایش می دهد.

این نوع کاردستی را می توانید با ساده ترین وسایل همچون شانه تخم مرغ، کاغذ، مقوا، چوب، انواع وسایل دور ریختنی و یکبار مصرف به راحتی با الگوبرداری از روشی آسان مطابق با سلیقه خود به شکل منحصر به فردی بسازید. همچنین اگر کودکتان کم سن و سال است و نسبت به این حشره اطلاع زیادی ندارد می توانید همراه با او این کاردستی را بسازید تا از این طریق فرزندتان با این حشره زیبا آشنا شود و آگاهی پیدا کند.

انواع کارهنری به شکل سنجاقک

آموزش درست کردن طرح سنجاقک

برای درست کردن کاردستی این حشره دوست داشتنی به وسایل مختلفی از جمله چوب بستنی، کاغذ رنگی، چسب، چشم متحرک، قیچی، ماژیک، یک عدد مستطیل نارنجی ۱.۵ در ۲۰ سانتی متر، یک عدد دایره با قطر ۲ سانتی متر، یک عدد مستطیل صورتی با ابعاد ۶ در ۸ سانتی متر، ۳ عدد مستطیل سبز باریک و ۲ عدد مستطیل نارنجی باریک به طول ۵ سانتی متر احتیاج دارید.

  •  آرون گروپس

در ابتدای کار دایره را به عنوان صورت سنجاقک بر روی چوب بستنی بچسبانید. سپس مستطیل نارنجی را از دو سمت به طرف میانی تا بزنید و بعد آن را چسب زده و به محل بال سنجاقک بچسبانید. مستطیل صورتی را نیز از قسمت وسط تا بزنید و بال های دیگر حشره را برش زده و بچسبانید.

در گام بعدی چشم های سنجاقک را باید بچسبانید. سپس مستطیل های نارنجی را در محل شاخک های حشره چسبانده و با استفاده از قیچی به آن حالت بدهید. بعد از آن با کمک ماژیک مشکی خط های روی بدن و بال سنجاقک را رسم کنید و سپس مستطیل های سبز باریک را در محل بال ها بچسبانید. در اینجا مراحل ساخت سنجاقک به پایان رسیده است و هنردستی زیبای شما آماده شده است.

هنردستی زیبا به شکل سنجاقک

انواع خلاقانه ساخت سنجاقک

در ادامه مدل های جالب و زیبایی از این نوع کاردستی را برای ایده گرفتن و مشاهده شما عزیزان به نمایش گذاشته ایم.

کارهنری کودکانه به شکل سنجاقکهنردستی خلاقانه به شکل سنجاقککاردستی سنجاقک با مقواهنردستی جذاب به شکل سنجاقکانواع کارهنری جذاب به شکل سنجاقککارهنری خلاقانه به شکل سنجاقکایده های جدید ساخت سنجاقک با کاغذانواع هنردستی جدید به شکل سنجاقکایده های متفاوت کاردستی سنجاقککارهنری جذاب با طرح سنجاقککارهنری خاص به شکل سنجاقکایده های خلاقانه ساخت هنردستی به شکل سنجاقکمدل های جذاب هنردستی به شکل سنجاقکسبک های جالب کارهنری به شکل سنجاقکمدل های جذاب کاردستی سنجاقکهنردستی خلاقانه به شکل سنجاقکسازه کاغذی به شکل سنجاقککارهنری جالب به شکل سنجاقککارهنری ساده به شکل سنجاقکمدل های متنوع کاردستی سنجاقککارهنری کودکانه به شکل سنجاقکایده های متنوع ساخت هنردستی به شکل سنجاقکسبک های زیبا کارهنری به شکل سنجاقکهنردستی به شکل سنجاقک با ایده های مختلفمدل های جالب کاردستی سنجاقک

تصاویری که ملاحظه نمودید نمونه های جذابی از انواع کاردستی سنجاقک بود که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده و لذت را از آن ها برده باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *