دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طراحی مدرن تی وی وال در کنار گچبری پیش ساخته

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

یکی از سبک های جدید طراحی دکوراسیون داخلی طراحی تی وی وال می باشد. منظور از تی وی وال همان دیواره پشت تلویزیون می باشد که به تازگی برای زیباتر شدن خانه آن را در طرح ها و مدل های مختلف دیزاین می کنند. یکی از طرح هایی که میتوان برای تی وی وال مورد استفاده قرار داد گچبری میباشد. علاوه بر گچبری سقف می توانید از گچبری دیوار ها برای زیباتر شدن آن ها استفاده کنید.
طراحی مدرن تی وی وال در کنار گچبری پیش ساخته

ابزار گچبری پیش ساخته پلی یورتان

یکی از مواردی که می تواند انرژی و انگیزه ی بیشتری برای زندگی کردن بدهد، تغییر و ایجاد تنوع در زندگی می باشد. تغییر و همین طور دوری از تکرار و روز مرگی هر چقدر ام کوچک باشد انرژی های محیط را افزایش می دهد. از جمله این تغییرات می تواند تغییر در دکوراسیون و لوازم خانه و یا شاید کمی بزرگ تر، بازسازی خانه باشد. و اما گچبری پیش ساخته چیست و چه کاربردی دارد.

باید بگویم که امروزه با توجه به پیشرفت در صنعت و ایجاد تغییر در عملکرد سازندگان مسکن از روش های سنتی به روش های مدرن و صنعتی و همین طور به کارگیری از تکنولوژی های جدید، این بازسازی ها دیگر کار سخت و دشوار و پر هزینه نمی باشند. استفاده از این تکنولوژی های جدید موجب شده است که سرعت اجرا افزایش پیدا کند. علاوه بر این مورد موجب افزایش کیفیت، اقتصادی بودن، سبک سازی، طراحی مدرن، استفاده بهینه از منابع و همین طور افزایش عمر مفید ساختمان می شود.

 

ابزار پیش ساخته پلی یورتان نیز جزو این تکنولوژی جدید که در پاراگراف بالا عرض کردیم، می باشد که کاربرد های بسیار زیادی در معماری داخلی و خارجی ساختمان ها دارد و به راحتی می تواند جایگزین بسیار خوبی برای قطعات گچبری دکوراتیو داخلی سیاختمان و یا سیمانکاری های تزیینی در نمای ساختمان می باشند.

ابزار پلی یورتان در انواع مختلفی مثل ابزار نور مخفی، ابزار گلویی، قرنیز، طاقچه ها، پروفیل های قاب، گل ها و گنبد های زیبای سقفی ، ستون و سر ستون، قابهای پیرامونی درب و پنجره، قطعات تزینی،چراغ دانهای دیواری و … قابل استفاده می باشند. استفاده از ابزار پیش ساخته پلی یورتان و یا گچبری پیش ساخته موجب شده است که ایجاد هر طرح و جلوه های زیبایی دکوراتیو کاملا طبیعی و مدرن با هر سلیقه ی برای طراحان و معماران فراهم شود.

 

ویژگی های استفاده از گچبری پیش ساخته پلی یورتان

استفاده از ابزار پلی یورتان یکسری ویژگی به همراه دارد که عبارتند از:

  1. ماندگاری ابزار پلی یورتان
  2. مزایای زیباشناختی
  3. چسبندگی رنگ
  4. سهولت نصب

 

تی وی وال مدرن و گچبری سقف

طراحی مدرن تی وی وال در کنار گچبری پیش ساخته

یکی از پرطرفدارترین سبک هایی که برای تی وی وال امروزه بسیار استفاده می شود، تی وی وال نئوکلاسیک میباشد. این سبک طراحی مانند گچبری سقف و دیوار بسیار طرفدار دارد. برای درک بهتر این نوع سبک طراحی می توان تعریفی ساده بیان کرد. به این صورت که نئوکلاسیک تغییری محسوس در طراحی اما در عین حال ساده و دلنشین و در آخر انعطاف پذیر می باشد.

با توجه به اینکه در سبک های کلاسیک از مدلهای مختلف گل ها و موتیو عکس های پر زرق و برق استفاده می شود، در سبک نئوکلاسیک این مدل گل ها پر زرق و برق حذف شده و از گل های گوشی ساده تر استفاده می شود.

 

نصب طراحی برای تی وی وال از نظر اقتصادی به صرفه تر از طرح های کلاسیک و گچبری سقف و دیوار می باشد و همینطور در عین حال سادگی و زیبایی را خواهد داشت. با در نظر گرفتن مزایای ابزار پیش ساخته پلی یورتان، با کمترین هزینه و زمان میتوان تغییری اساسی در تی وی وال به وجود آورد.

 

تی وی وال کلاسیک

همانطور که گفتیم یکی از سبکهای طراحی تی وی وال سبک کلاسیک می باشد. از گذشته تا به حال برای انواع فضاها این سبک طراحی مرسوم بوده است. در این مدل طراحی با در نظر گرفتن وضعیت محیط تیوال، انتخاب پهنای مناسب ابزار، المان های دکوراتیو و در آخر انتخاب رنگ مناسب توصیه می شود. معمولاً در سبک های کلاسیک از المان های دکوراتیو بیشتر استفاده می شود.

طراحی مدرن تی وی وال در کنار گچبری پیش ساخته

اما  سبک های نئوکلاسیک و گچبری سقف یا دیوار بیشتر به سمت طرح های ساده تر و در عین حال مدرن و شیک رفتند. که همین امر موجب شده است که امروزه طرفداران بیشتری را به خود جذب کند. شما میتوانید با در نظر گرفتن دکوراسیون داخلی خود برای طراحی تی وی وال سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بهتر است برای طراحی این سبک ها عجله نکنید و با چند طراح دکوراسیون و متخصص این کار در این باره مشورت کنید زیرا ممکن است شما با سبک ها و طرح هایی که وجود دارد به طور کامل آشنایی نداشته باشید. همچنین شما می‌توانید زمانی که از گچبری سقف برای طراحی استفاده کردید موردی که با آن همخوانی دارد را برای گچبری دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید و به آن زیبایی بیشتری ببخشید.

در نظر داشته باشید که یکی از مناسبت ترین و به صرفه ترین انتخاب در بین متریال های موجود برای طراحی تی وی وال منحصر به فرد و زیبا، استفاده از ابزار پلی یورتان یا استفاده از گچبری سقف و دیوار می باشد. شما می توانید با استفاده از ابزار پلی یورتان و گچبری، بر روی دیوار پشت تلولیزیون و یا هر دیوار دیگری، قاب بسیار زیبا بندازید و تلویزیون را در قسمت میانی آن قرار دهید.

 

امروزه بیشتر طراحان دکوراسیون داخلی به صاحبان خانه برای زیباتر شدن آن، طراحی تی وی وال را پیشنهاد می دهند. زیرا این کار موجب می شود که زیبایی داخلی خانه دو چندان شود. طراحان معاری داخلیبه شدت به گچبری سقف و طراحی تی وی وال علاقه مند هستند. بنابراین اگر دیوار پشت تلویزیون شما طرحی ندارد، حتما برای زیبا تر شدن آن دست به کار شوید.

ابزار پلی یورتان چیست؟

 

سوالی که ممکن است برای شما به وجود آید، این است که ابزار پلی یورتان چیست؟ ما در این مطلب قصد داریم شما را با پاسخ به این سوال که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد، آشنا کنیم؛ پس اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

طراحی مدرن تی وی وال در کنار گچبری پیش ساخته

پلی یورتان چیست؟

ابتدا بهتر است بدانید که اصلا خود ماده ی پلی یورتان چیست، سپس با ابزار پلی یورتان بیشتر آشنا شوید. پلی یورتان ها در واقع در یکی از دسته های مواد شیمایی می باشند که به وسیله ی واکنش پلی ال ها به همره ابزوسیانات ها، به عنوان مواد اصلی تشکیل دهنده ساخته می شوند.

پلی یورتان یک ماده فوم متراکم می باشد که همه ی ویژگی های چوب را بدون هیچ گونه عیب و نقص موجود در آن را، دارد. منظور از عیب و نقص چوب همان پوسیدگی و ورقه ورقه شدن و ترک خوردی می باشد، که هیچ کدام را ندارد.

 

انواع فوم پلی یورتان

پلی یورتان ها در واقع به شکل های متفاوت از جمله موارد زیر در دنیا کاربرد دارند.

فوم های سخت

فوم های نرم

الاستومرها

رزین

ترموپلاستیک الاستومر ها

پوشش و …

یکی از مهمترین کاربرد های پلی یورتان ها، استفاده به عنوان ابزار پلی یورتان دکوراتیو (گچیری پیش ساخته) می باشد. ابزار پلی یورتان با هدف ایجاد طرح ها و همین طور جلوه های زیبای دکوراتیو در محیط های داخلی و نمای خارجی ساختمان ها استفاده می شود. بنابراین تا اینجا متوجه شدید که ابزار پلی یورتان چیست و به طور کلی چه کاربرد هایی دارد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *