دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های پیرانشهر و بازید از این شهر توریستی زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

پیرانشهر یکی از دیدنی های استان آذربایجان غربی بوده و از جذابیت های تاریخی و طبیعی زیادی برخوردار است. این شهر دارای تپه های باستانی بوده و از آبشارهای مرتفع جنگلی نیز برخوردار می باشد.

پیرانشهر یک شهر زیبای توریستی در آذربایجان غربی است. جاذبه های این شهر برای گردشگران بسیار زیاد بوده و از شگفتی های زیادی برخوردار می باشد. این شهر موقعیت تجاری و اقتصادی مناسبی دارد. شرایط آب و هوایی این شهر نیز برای توریستان مناسب می باشد. در ادامه این بخش با دیدنی های پیرانشهر آشنا می شوید.

معرفی دیدنی های پیرانشهر

پیرانشهر مکانی پر از جاذبه های گردشگری و توریستی است که در این بخش می توانید، جاذبه های آن را بشناسید. مناطق محافظت شده با تنوع زیستی و جانوری خود در این شهر اهمیت زیادی دارند. منطقه محافظت شده میرآباد که در این ناحیه قرار دارد از نظر گردشگران بسیار جذاب می باشد.

مکان های پیرانشهر

این شهر امروزه از دیدنی های آذربایجان غربی است جذابیت های زیادی دارد. این شهر یکی از جاذبه های آذربایجان غربی بوده و شما می توانید در لینک با مکان های دیدنی آذربایجان غربی بیشتر آشنا شوید. در ادامه با دیدنی های بیشتری از این شهر آشنا می شوید.

طبیعت پیرانشهر

تپه باستانی سیلوه:

این شهر دارای مجموعه آثار باستانی زیادی است از جمله آن ها می توان به این تپه های باستانی اشاره کرد. بیشترین قدمت این تپه ها به عصر مفرغ باز می گردد. این محوطه باستانی از ویژگی های تاریخی و فرهنگی مهم برخوردار بوده و بخش مهمی از تمدن این شهر را در خود حفظ کرده است.

صخره های پیرانشهر

  •  آرون گروپس

روستای خورنج:

این روستا یکی دیگر از نواحی بکر و دیدنی در روستای خورنج می باشد. این روستا هدف گردشگرانی زیادی است و در فاصله ۲۵ کیلومتری از شهر قرار دارد. در نزدیکی این روستا نیز منطقه ای پوشیده از سنگ های عظیم با طبیعت سرسبز است. شما می توانید در این روستا معماری دستانی توانا را نظاره گر باشید.

چشم انداز پیرانشهر

بازارچه مرزی پیرانشهر:

این بازارچه نیز یکی دیگر از دیدنی های پیرانشهر می باشد. در واقع این بازارچه یکی از بزرگترین بازارچه های مرزی بوده و در نزدیکی مرز عراق قرار دارد. مبادلات اقتصادی و فرهنگی در این نواحی اهمیت زیادی دارند و موجب رونق زیادی شده اند. در این بازارچه می توانید، کالاهای خارجی را در پاساژهای آن خریداری نمایید.

دیدنی های پیرانشهر

آبشار خرپاپ:

این آبشار دیدنی از ارتفاع کوه ها جاری شده و در ناحیه جنگلی شهر سرازیر می شود. چشم اندازهای این ناحیه بسیار سرسبز بوده و از ویژگی های زیادی برای گردشگران برخوردار است. طبیعت این ناحیه منحصر به فرد بوده و آبی خنک و جاری دارد.

آبشار پیرانشهر

دریاچه گنج آذربایجان غربی نیز یکی از جاذبه های زیبای این استان بوده و شگفتی های زیادی برای گردشگران دارد. این شهر دارای جاذبه های تاریخی بسیاری بوده و امروزه یکی از مقاصد گردشگری مهم برای علاقمندان است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *