دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سوغات بروجرد از خوراکی های خوشمزه تا صنایع دستی زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

سوغات شهر بروجرد شامل صنایع دستی نفیس و خوراکی محلی و خوشمزه است. گیوه دوزی و ورشوسازی بخش مهمی از صنایع دستی مردمان این منطقه را شکل می دهد. حلوا ارده نیز یک سوغات عالی برای مسافران این شهر است.

بروجرد یکی از شهرهای زیبا و دیدنی استان لرستان می باشد. این شهر به واسطه جاذبه های فرهنگی و تاریخی خود در میان گردشگران شناخته شده است. در سفر به این شهر تجربه های جذابی خواهید داشت که یکی از این تجربه ها خرید سوغات شهر بروجرد می باشد.

معرفی سوغات بروجرد

بروجرد شهری با آب و هوای کوهستانی بوده که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. قدمت این شهر به ۲۰۰۰ سال پیش نیز باز می گردد. این شهر به واسطه جذب توریستان در رونق اقتصادی نیز فعالیت های خوبی داشته است. هر ساله گردشگران زیادی سوغاتی های نفیس و ارزشمند این شهر را خریداری می کنند.

سوغات شهر بروجرد

صنایع دستی بروجرد:

ایران سرزمین فرهنگ است. بخش مهمی از ارزش های فرهنگی این شهر را صنایع دستی آن شکل می دهد. این مجموعه آثار دستی بخش مهمی از هویت این شهر را به تصویر می کشند. ابن صنایع در سطح جهانی نیز می توانید، ارزش های فرهنگی را به خوبی معرفی کنند. صنایع دستی این شهر شامل ورشور سازی و گیوه دوزی می شود.

خرید تهفه بروجردی

یکی از ناب ترین صنایع دستی در این شهر ورشو سازی است. زیبایی این هنر بسیار باشکوه بوده و با ظرافت زیبایی طراحی می شود. نقش و نگاره های بسیار زیبا بر روی این صنایع توجه توریستان را جلب می کند. گیوه دوزی نیز هنری دیرینه در این شهر بوده و می توانید در شهر آن را تهیه کنید. روسری گلونی لری که ویژه زنان بوده شامل طرح های سنتی و زیبایی هستند و با زمینه های گل های ظریف دوخته می شوند.

گیوه بروجردی

  •  آرون گروپس

حلوا ارده:

یکی از سوغاتی های خوراکی و بسیار خوشمزه بروجردی حلوا ارده مرغوب است. شیره مخصوص این حلوا بسیار خوشمزه و خوش عطر بوده و می توانید در فروشگاه های این شهر خریداری کنید.

حلوای بروجردی

سمنو:

سمنوی اعلا و مرغوب بروجردی نیز یک محصول نفیس دیگر بوده که شما می توانید، تهیه کنید. سمنو یک دسر بسیار عالی و خوشمزه بوده و از سویی دارای خواص درمانی بسیار بالایی است. شما می توانید این سوغاتی مرغوب را از مراکز خرید معروف خریداری کنید.

سمنوی بروجردی

عسل بروجردی:

این شهر به دلیل تنوع گیاهی و شرایط آب و هوایی مناسب خود مکان خوبی برای تکثیر زنبورهای عسل و نگهداری از آن ها است. شما می توانید در این شهر طعم مرغوب و عالی از یک عسل طبیعی را بچشید.

عسل بروجردی

محصولات نفیس و مرغوب دیگری نیز در این شهر وجود دارند که شما می توانید، تهیه کرده و نوش جان کنید. این شهر دارای صنایع دستی نفیسی نیز می باشد. شما می توانید محصولات زیادی از این شهر خریداری کنید.

در پایان این مطلب چنانچه علاقمندید با سوغات کرمنشاه و سوغات شهر کرد به طور کامل آشنا شوید از این مطالب دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *