دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تزیین دیوار با بوم نقاشی متناسب با طراحی داخلی منزل

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

تزیین دیوار با بوم نقاشی یکی از ایده های جالب و کاربردی برای روح بخشیدن به دیوار های منزل است که بهتر است قبل از انتخاب و نصب آن نکات و اصولی را که در این زمینه مهم می باشد را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید بهترین دیزاین را اجرا نمایید.

یکی از عناصر دکوراتیوی که برای زیباسازی دیوارها و فضای داخلی منزل می توانید از آن بهره مند شوید انواع تابلو بوده که در هر طرح و سبکی موجود می باشد و می توانید متناسب با چیدمان و سبک دکوراسیون منزلتان از این آثار هنری استفاده نمایید. در همین راستا سعی داریم در این مطلب برای ایده گرفتن و راهنمایی شما عزیزان مجموعه ای زیبا از انواع سبک های مختلف تزیین دیوار با بوم نقاشی را به نمایش بگذاریم.

ایده های جالب تزیین دیوار با بوم نقاشی

به طور کلی برای تزیینات و جان بخشیدن به فضای منزل از وسایل دکوری مختلفی می توان استفاده نمود که یکی از این موارد تزیین دیوار با بوم نقاشی بوده که با کمی سلیقه به خرج دادن و دقت در انتخاب می توانید بهترین نتیجه را بگیرید و در فضای موجود تغییرات مثبتی را به وجود آورید.

تابلو های نقاشی، عکس و چاپ چه به صورت قاب دار و چه به صورت بوم های نقاشی و یا آثار هنری دیواری از مهمترین و ارزشمندترین دارایی های مجموعه طراحی داخلی به حساب آمده که با اضافه نمودن رنگ و الگو و حتی موضوع و با شیوه ای خلاقانه به فضا و محیط منزل شما روح تازه ای می بخشد.

دو نکته اساسی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید انتخاب محصول مناسب و محتوای خاص آن می باشد. نوع محصول در درجه اول به سلیقه فردی شما بستگی دارد ولی بهتر است به دکور و دیزاین خانه توجه داشته و متناسب و مطابق با آن انتخاب خود را انجام دهید. به طور مثال تابلوهای بزرگ می توانند دیزاین کلاسیک را به بهترین شکل ممکن کامل نمایند. در واقع باید گفت حس و حال و فضای خانه بایستی نمایانگر هویت و ارزش های شما باشد.

بعد از این که تابلوی موردنظر را انتخاب نمودید باید اصول مهمی را در زمان نصب آن بکار گیرید تا به بهترین حالت دکور دیواری دست پیدا کنید. اولین نکته این است که بخش مرکزی تصویر یا مجموعه تصاویر را باید در سطح ارتفاع چشم یک فرد با قد معمولی تعیین نمایید. پیش از زدن میخ در انتخاب مکان نصب حساسیت و دقت زیادی صرف نمایید. می توانید ارتفاع نصب را با استفاده از مداد نشانه گذاری کنید.

  •  آرون گروپس

در صورتی که قصد دارید مجموعه تصاویری را بر روی دیوار نصب کنید بهتر است ابتدا یک الگوی کاغذی از هر یک درست کنید. می توانید از کاغذ یا روزنامه برای کشیدن الگو بهره ببرید سپس با چسب نواری ضعیف بر روی دیوار بچسبانید. مدل ها را تا حدی جا به جا نمایید که به چیدمان و دکور مطلوب دست پیدا کنید.

در آخر نقاط کوبیدن میخ ها را نشانه گذاری نمایید. دقت کنید که مکان گیره آویز پشت هر یک از قاب ها امکان دارد متغیر باشد. بهتر است زمانی که هنوز کاغذهای الگو بر روی دیوار قرار دارد میخ ها را بکوبید و نسبت به عمودی یا افقی بودن تابلو ها نیز دقت نمایید.

در تابلوهایی که در قسمت بالای مبل قرار می دهید نباید میزان عرض تابلو از عرض مبلمان بیشتر باشد به منظور نمای بهتر حتما به هماهنگی ابعاد با دیوار دقت نمایید. به عنوان مثال برای یک دیوار باریک تابلویی کوچک و یا مجموعه تصاویری کوچک تر انتخاب کنید. در دیوار های با ابعاد بزرگ نیز یک تابلوی خیلی بزرگ یا مجموعه گالری هماهنگ انتخاب کنید.

زمانی که تمایل دارید یک مجموعه دیواری به تصویر بکشید از نمونه الگویی مشترک بین تصاویر بهره ببرید. با وجود این که تابلوها متفاوت و جدا از هم می باشند ولی ایده یا الگوی مشترک موجب رابطه بهتر و جذابیت بیشتر مجموعه تصاویر می شود.

انواع چیدمان تابلوهای هنری

در زیباسازی دیوارها با تابلو می توانید چیدمان و دیزاین های مختلفی را بکار گیرید ولی در صورتی که نسبت به نتیجه کار مطمئن نیستید بهتر است از چیدمان تقارن بهره ببرید. به منظور ریسک کمتر همین سبک ساده را مورد انتخاب قرار دهید. در ادامه نمونه هایی شیک و زیبا از انواع تزیین دیوار با تابلو را برای الگوبرداری در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

تصاویری که مشاهده نمودید مدل هایی جذاب و خاص از انواع تزیین دیوار با بوم نقاشی بود که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت بهره را از آن برده باشید. ضمن اینکه شما برای چیدمان تابلو روی دیوار و دیگر انواع تزیین دیوار می توانید به این مطالب مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *