دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روش های ساده برای جمع کردن موی حیوانات خانگی

  • منصوره رمضان زاده
  • ۶ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

نگه داری از حیوانات در خانه با وجود این که لذت بخش می باشد ولی سختی ها و مشکلات مختص به خود را دارد که جمع کردن موی حیوانات خانگی از جمله این دردسر ها می باشد و نیاز است که برای رهایی از این معظل با راهکارهای موثری که در این زمینه وجود دارد تا جای امکان آشنا باشید.

یکی از دغدغه های مهم افرادی که در منزل از حیوانات خانگی سرپرستی می کنند ریزش موی حیوان بر روی وسایل منزل و فرش و نحوه پاک کردن آن است که تمامی علاقمندان به نگه داری از این حیوانات با آن مواجه بوده و به دنبال راهکارهایی برای رفع این مشکل هستند. در همین راستا سعی داریم در این مطلب برای راهنمایی شما عزیزان روش های جمع کردن موی حیوانات خانگی را مورد بررسی قرار دهیم.

راهکارهای جمع کردن موی حیوانات خانگی

به طور کلی باید گفت ریزش مو در حیوانات خانگی امری طبیعی و عادی می باشد و کسانی که در منزل خود حیوان خانگی دارند همواره شاهد این قضیه بوده و این مسئله برایشان ناخوشایند است ولی می توان با بکارگیری راه های جمع کردن موی حیوانات خانگی تا حدودی این مشکل را حل نمود.

روش های برداشتن موی حیوان خانگی

بهتر است بدانید که در صورت داشتن سگ و گربه و حیوانات خانگی در منزل خود با چالش هایی زیادی رو به رو خواهید شد که بارزترین آن ریختن موی حیوان در قسمت های مختلف خانه و چسبیدن آن به لباس ها می باشد البته متناسب با نژاد حیوان و سلامتی آن میزان ریزش مو متغیر بوده و در فصول مختلف سال کمک و زیاد می گردد. در صورتی که نسبت به این موضوع حساسیت دارید بهتر است حیوان مورد علاقه خود را از نژادهایی انتخاب نمایید که ریزش مو در آن ها کمتر می باشد. در ادامه راه حل هایی برای رفع این مشکل را شرح داده ایم.

نحوه برداشتن موی حیوان خانگی از روی لباس

استفاده از دستکش

برای این کار یک دستکش لاتکس همچون دستکش ظرفشویی به دست کنید و در حالتی که رطوبت دارد دست خود را بر روی سطح مبلمان و لوازم پارچه ای بکشید. این عمل موجب شده موی ریخته شده جذب دستکش گردد. وقتی که سطح دستکش پر از مو شد آن را آبکشی نمایید و اگر لازم بود مجددا کار را تکرار کنید. در صورت تمایل می توانید به جای دستکش از اسفنج مرطوب نیز بهره ببرید.

روش های کاربردی برداشتن موی حیوان خانگی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بکار بردن نوار چسب

در این روش با کمک نوار چسب مو و پرزهای ریخته شده بر روی مبلمان را جمع کنید. قطعه ای از نوار چسب را برش زده و با دستان خود دو سمت آن را بگیرید. سپس چسب را بر روی پارچه مبل بچسبانید و خیلی سریع بکنید. این عمل را چندین بار تکرار نمایید تا کل موها به آن بچسبد. وقتی که احساس کردید سطح نوار چسب پر از مو شده و یا اثر چسبندگی آن از بین رفته بهتر است قطعه دیگری از نوار چسب را جدا کنید و استفاده نمایید.

بکار بردن بادکنک

برای این کار یک بادکنک را باد کنید و آن را بر روی سطح لباس و یا روی سر خود بمالید. اکنون که بادکنک موردنظر دارای الکتریسیته می باشد می توان با کمک آن موهای اضافه را جذب و جمع آوری نمود.

راه های جمع کردن موی حیوانات خانگی

نحوه برداشتن مو از روی لباس

در صورتی که میزان زیادی مو به لباس هایتان چسبیده است می توانید لباس را با یک ورقه خشک کن داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. حالت چرخش لگن دستگاه لباسشویی و همینطور مایع نرم کننده لباس موجب جمع شدن و حذف موها از روی پارچه لباس می شود.

استفاده از جاروبرقی مخصوص موی حیوانات

به منظور تمیز کردن فرش و جمع کردن موی حیوانات خانگی بهترین و راحت ترین شیوه بکار بردن جاروبرقی می باشد. در طی جاروبرقی کشیدن بخش هایی که تردید دارید را دو مرتبه و در جهت های مختلف جارو بکشید. سعی کنید در هنگام خرید مدلی را انتخاب نمایید که قدرت مکش بالایی داشته باشد.

روش های جمع آوری موی حیوان خانگی

بکارگیری نرم کننده لباس

ترکیبی از آب و نرم کننده لباس درست کنید و محلول را بر روی سطح مبل اسپری نمایید و بعد با دستمال پاک کنید. به منظور این که موی بدن حیوان خانگی خود را از روی لوازم چوبی پاکسازی نمایید می توانید از دستمال نرم و پولیش ویژه خود چوب یا اسپری ضد الکتریسیته بهره مند شوید. محلول موردنظر الکتریسیته موجود را از بین برده و با این عمل موها آسان تر تمیز می شوند و به قسمت های مختلف نمی چسبند.

استفاده از مبلمان چرمی

بکار بردن مبلمان چرمی از بهترین راهکار های مقابله با این مشکل می باشد. گرچه قیمت بالایی دارد اما به راحتی با کمک دستمال مرطوب یا رولی می توان مو و پرز ریخته شده را جمع آوری نمود.

روش های جمع کردن موی حیوانات خانگی

استفاده از پرزگیر موی حیوانات

برای این کار بهتر است از پرزگیر یا رولی بهره ببرید و همواره یکی از آن ها در دسترس خود نگه دارید. رولی همان ورقه های چسبناکی می باشد که به منظور از بین بردن پرز و کرک روی لباس مورد استفاده قرار گرفته می شود. برای حذف موهای روی مبل و سایر وسایل استفاده از رولی بسیار کاربرد دارد.

روش های برداشتن موی حیوان خانگی از روی وسایل

پیشگیری از ریختن موی حیوان خانگی

حیوان خود را تا حد امکان در طول هفته دو مرتبه شانه بزنید تا موهای اضافی به برس بچسبد. در این صورت با خوابیدن و غلت زدن حیوان روی لوازم خانه موی اضافه ای را به آن ها نمی چسباند. کل حیواناتی که دارای موهای زیادی می باشند دچار ریزش مو می شوند بدین ترتیب به منظور کاهش ریزش موهای آن ها در طول روز یک بار موهای آن ها را شانه بزنید زیرا این عمل موجب تقویت پیاز موی آن ها می گردد. ضمن انجام این کار بهتر است سعی کنید حیوان را به حمام ببرید و آن را بشویید چرا که این عمل نیز موجب تقویت و بهبودی پیاز موی آن ها شده و هم این که موی اضافی و گره خوردن از بدن حیوان جدا می گردد.

روش های جمع آوری موی حیوان خانگی

به منظور پاکسازی سطوح سخت همچون لمینیت، سنگ و سایر بخش های خالی از فرش و قالی از تی خشک میکروفایبر یا ضد الکتریسیته استفاده نمایید. در صورتی که روی کفپوش خانه نیز جاروبرقی بکشید امکان دارد موها در مناطق مختلف و به ویژه در گوشه های خانه انباشته شوند.

راه حل دیگری که می توانید بکار گیرید این است که یک سنگ پا برداشته و آن را بر روی سطح فرش بکشید. در صورتی که روی فرش موی حیوان وجود داشته باشد به سطح سنگ پا چسبیده می شود. باید به این نکته دقت نمایید که در صورتی که محکم سنگ پا را بر روی سطح فرش بمالید امکان دارد سبب صدمه دیدن تار و پودر فرش شوید.

نحوه برداشتن موی حیوان خانگی

در مطلب ارائه شده با انواع روش های کاربردی جمع کردن موی حیوانات خانگی به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. ضمن اینکه شما برای اطلاع از نحوه جمع کردن مو از روی فرش و جمع کردن خرده شیشه می توانید کلیک نمایید .

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *