دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اگر قصد خرید بلیط پرواز اربعین دارید، بخوانید!

  • فرهاد هاشمی
  • ۷ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

عزاداری در حرم امام حسین در روز اربعین برای افرادی که مذهبی هستند، قطعا لذت و حال و هوای متفاوت تری در مقایسه با عزاداری در کشور خودمان دارد. اگر شما نیز می‌خواهید در روز اربعین، در حرم امام حسین عزاداری کنید و از حال‌وهوای معنوی و مذهبی این حرم در این روز خاص، در کنار شیعیان مختلفی که از جاهای متفاوتی به عراق آمده‌اند، نهایت استفاده را ببرید می‌توانید از راه‌های مختلفی اقدام به سفر کردن به کشور عراق بکنید.

اگر قصد خرید بلیط پرواز اربعین دارید، بخوانید!

یکی از روش‌ها، خرید تور کربلا به‌صورت هوایی یا زمینی است. راه دیگر آن خرید بلیط هواپیمای نجف و سفر مستقیم به این شهر است. ازآنجاکه شهر کربلا فرودگاه ندارد، شما ابتدا باید به شهر نجف بروید و از آن‌جا با استفاده از اتوبوس‌های مسافربری یا تاکسی خودتان را به شهر کربلا برسانید.

چگونه بلیت پروازهای اربعین ارزان‌قیمت را پیدا کنیم؟

برای آنکه بتوانید ارزان‌ترین بلیط هواپیمای نجف را خریداری کنید و در روز اربعین در حرم امام حسین عزاداری کنید،  باید از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت نهایی بلیط هواپیما آگاه شوید. در ادامه این عوامل را بررسی می‌کنیم.

شرکت هواپیمایی

شرکت‌های هواپیمایی مختلفی اقدام به برگزاری پرواز از شهر تهران به شهر نجف می‌کنند.این شرکت ها را می‌تواند به دو دسته شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی تقسیم بندی کنیم.

در ادامه نام شرکت های هواپیمایی داخلی این مسیر را مشاهده می‌کنید:

  • ایران‌ایر
  • شرکت هواپیمایی کاسپین
  • شرکت هواپیمایی معراج
  • شرکت هواپیمایی تابان
  • شرکت هواپیمایی قشم‌ایر

شرکت‌های هواپیمایی خارجی که در مسیر تهران به نجف پرواز انجام می‌دهند:

  • شرکت هواپیمایی امارات
  • شرکت هواپیمایی فلای دبی
  • شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین
  • شرکت هواپیمایی عربیا
  • شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز

نکته۱: قیمت بلیط هواپیما شرکت‌های هواپیمایی خارجی در مقایسه با شرکت‌های داخلی بیشتر است.

نکته۲: مدت‌زمان سفر با شرکت‌های هواپیمایی خارجی بیشتر از شرکت‌های داخلی است. چراکه در ابتدا باید ازتهران  به یک کشور دیگر نظیر قطر یا استانبول سفر کنید (بسته به شرکت هواپیمایی که بلیط آن را می‌خرید کشور میانی متفاوت می‌شود) و از آن‌جا به شهر نجف بروید.

نکته ۳: مدن زمان سفر از تهران به نجف با هواپیمای داخلی یک ساعت و نیم و با هوایپماهای خارجی بین ۴ تا ۶ ساعت و نیم طول می‌کشد.

نکته۴: به طور معمول کلاس پروازی شرکت های هواپیمایی خارجی از نوع بیزنس یا اکونومی است. در حالی که صندلی های شرکت های داخلی معمولا از نوع اکونومی است.

اگر قصد خرید بلیط پرواز اربعین دارید، بخوانید!

نکته ۵: هر چه به تاریخ ۲۶ شهریور ماه(روز اربعین) نزدیک می‌شویم، بلیط شرکت های داخلی که به مست نجف پرواز می‌کنند، کمتر و بلیط شرکت های هواپیمایی خارجی بیشتر می‌شود.

 

سیستمی یا چارتری بودن بلیط

بلیط‌های چارتری توسط آژانس‌های گردشگری از چند ماه قبل خریداری می‌شوند. این آژانس‌ها صندلی‌های یک پرواز را به‌طور کامل خریداری می‌کنند و سپس بلیط هر صندلی را به مسافران عرضه می‌کنند. این دسته از بلیط‌های هواپیمایی را نمی‌توانید استرداد کنید و هر چه به زمان شروع پرواز نزدیک می‌شویم، قیمت نهایی آن‌ها کمتر می‌شود و می‌توانید با تخفیف بیشتری آن‌ها را خریداری کنید. اما قیمت نهایی آن کاملاً به سیاست‌های آژانس گردشگری مربوطه ربط دارد و ممکن است بلیت‌های چارتری روز اربعین به خاطره میزان تقاضا برای سفر به این کشور کاهش پیدا نکند و حتی از بلیط‌های سیستمی گران تر شود.

بلیط‌های سیستمی توسط شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین‌ها) به مسافران فروخته می‌شود. شما می‌توانید این دسته از بلیط‌ها را قبل‌از شروع پرواز استرداد کنید و هزینه خود را پس بگیرید. هرچه به تاریخ شروع پرواز سیستمی نزدیک می‌شویم، امکان گرفتن تخفیف کمتر می‌شود و قیمت نهایی بلیط افزایش پیدا می‌کند.

 

تاریخ خرید بلیت

اگر قصد زیارت حرم امام حسین را دارید و زمان سفر برایتان اهمیتی ندارد، پیشنهاد ما به شما این است که در روزهای معمولی سال (یعنی به‌غیراز ماه محرم) به کربلا سفر کنید. چراکه در این مدت تعداد زائرین بسیار کمتر است و قیمت نهایی بلیط و هتل در این کشور، در مقایسه با ماه محرم، کاهش پیدا می‌کند. اما اگر قصد دارید در روز اربعین، بلیط کربلا را بخرید باید انتظار قیمت بالاتری را داشته باشید.

 

کلاس پروازی

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت نهایی بلیط‌های هواپیمایی این مسیر، کلاس پروازی است. کلاس‌های پروازی را می‌توان به ۳ دسته اکونومی، بیزینس و فرست تقسیم‌بندی کرد. معمولاً در پروازهای داخلی کلاس فرست را به‌ندرت مشاهده می‌کنید. قیمت بلیط‌های اکونومی در مقایسه با بلیط کلاس بیزینس کمتر است. اگر قصد خرید بلیط ارزان‌قیمت اربعین را دارید، باید بلیط‌هایی را انتخاب کنید که در کلاس پروازی اکونومی به فروش می‌رسند.

 

نکته: همانطور که در بخش های پیشین نیز توضیح دادیم، صندلی‌های پرواز شرکت‌های هواپیمایی داخلی که از فرودگاه امام‌خمینی به سمت نجف حرکت می‌کنند معمولاً در کلاس پروازی اکونومی فروخته می‌شود و تنها شرکت‌های هواپیمایی خارجی نظیر شرکت فلای دبی یا ایرلاین امارات کلاس پروازی بیزینس را ارائه می‌کنند.

در ادامه قیمت پرواز تهران نجف را در دو تاریخ ۱۵ شهریور ماه و  ۲۶ شهریور ماه (روز اربعین) را به‌عنوان مثال آورده‌ایم تا درک بهتری نسبت‌به قیمت بلیط هواپیمای اربعین داشته باشید.

۱۵ شهریور ماه:

  • قیمت بلیط هواپیمای تهران_نجف که توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر به صورت چارتری برگزار می‌شود، به ازای هر بزرگسال برابر با ۵,۷۷۱,۰۰۰ تومان است.
  • قیمت بلیط هواپیمای این مسیر که توسط شرکت هواپیمایی آتا به صورت چارتری اجرا می‌شود، به ازای هر بزرگسال برابر با ۵,۲۹۰,۰۰۰ تومان است.
  • قیمت بلیط هواپیمای تهران به نجف که توسط شرکت هواپیمایی کاسپین به شکل چارتری انجام می‌شود، به ازای هر بزرگسال برابر با ۵,۴۸۲,۰۰۰ تومان است.

۲۶ شهریور ماه:

  • قیمت بلیط پرواز تهران_دبی_نجف که توسط شرکت هوایپمایی فلای دبی به صورت سیستمی، در کلاس پروازی اکونومی انجام می‌شود، به ازای هر بزرگسال برابر با ۱۰,۵۱۲,۰۰۰ است.
  • قیمت بلیط مسیر تهران_استانبول_نجف که توسط شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین به صورت سیستمی و در کلاس پروازی اکونومی اجرا می‌شود، به ازای هر بزرگسال، برابر با ۱۹,۷۰۰,۰۰۰ تومان است.
  • قیمت بلیط پرواز تهران_دوحه_نجف که توسط شرکت هوایپمایی قطر ایرویز به صورت سیستمی و در کلاس پروازی اکونومی اجرا می‌شود، به ازای هر بزرگسال برابر با ۲۶,۲۰۰,۰۰۰ تومان است.

 

نکته: بهتر است که از چندین روز قبل‌از اربعین، اقدام به رزرو هتل نجف کنید. چرا که هتل و پروازهای اربعین ظرفیتشان به سرعت پر می‌شود.

مزایای خرید پرواز اربعین از سایت سفرمارکت

سفرمارکت یک موتور جستجوی هوشمند برای پیدا کردن اقلام سفر نظیر بلیط هواپیما است. در این وب‌سایت می‌توانید انواعی از  پروازهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی را که به سمت نجف می‌روند را مشاهده کنید.

به‌جای آن که ساعت‌ها مشغول جست‌وجو  برای پیدا کردن بلیط هواپیمای نجف در وب سایت‌های مختلف شوید، می‌توانید به وب‌سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید و  از میان چندین وب‌سایت فروش بلیط هواپیما،  ارزان‌ترین بلیت نجف را برای خود خریداری کنید.

در سفر مارکت فیلترهای مختلفی تعبیه  شده‌است تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن علاقه و سلیقه خود را به موتور جستجوی هوشمند سفر مارکت اطلاع دهید، تا نتایج جستجو براساس بودجه، نیاز و علاقه‌تان به شما نمایش داده شود.

با نصب اپلیکیشن سفر مارکت بر روی گوشی هوشمند خود می‌توانید در هر کجا که هستید، تنها با اتصال به اینترنت و چند کلیک، از قیمت پروازهای نجف آگاه شوید و ارزان‌ترین را برای خود خریداری کنید.

 

نحوه خرید پرواز اربعین از سایت سفرمارکت

برای خرید ارزان‌ترین پرواز اربعین (بلیط هواپیمای نجف) در سفرمارکت می‌توانید از ۲ راه اقدام کنید: ۱. وب‌سایت سفرمارکت ۲. اپلیکیشن سفرمارکت.

برای ورود به وب‌سایت سفرمارکت باید در نوار ابزار بالای مرورگر خود آدرس اینترنتی سفرمارکت را تایپ کنید یا در موتور جستجوی گوگل عبارت  سفرمارکت را بنویسید.

اپلیکیشن سفر مارکت را نیز می‌توانید از گوگل پلی یا کافه بازار دانلود کنید و  بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

مراحلی که در ادامه توضیح می‌دهیم، هم برای وب‌سایت  و هم اپلیکیشن سفر مارکت کاربرد دارد.

  1. بعد از ورود به وب‌سایت سفرمارکت از سمت راست ‌بر روی گزینه بلیط هواپیما کلیک کنید.
  2. در صفحه جدیدی که به شما نمایش داده می‌شود، شهر مبدا را تهران و شهر مقصد را نجف قرار دهید و تاریخ پرواز رفت و برگشت تان را مشخص کنید. کلاس پروازی را تعیین کنید و تعداد مسافرین را انتخاب کنید. در این صفحه می‌توانید بین ۲ گزینه بلیط یک‌طرفه یا بلیط رفت‌وبرگشت یکی را انتخاب کنید. در انتها بر روی گزینه جستجوی بلیط هواپیما کلیک کنید.
  3. در صفحه‌ی جدید، لیستی از بلیت پرواز نجف که توسط شرکت‌های هواپیمایی مختلف برگزار می‌شود را مشاهده می‌کنید. در سمت راست صفحه بخش فیلترها وجود دارد. با فعال و غیرفعال کردن گزینه‌های این بخش می‌توانید بر روی نتایج جستجو تاثیر گذار باشید و متناسب با محدودیت‌ها، علاقه و نیازتان نتایج جستجو را تغییر دهید.

 

بخش فیلترهای مربوط به خرید بلیط هواپیمای نجف شامل موارد زیر می‌شود:

  1. تعداد توقف
  2. شرکت‌های هواپیمایی: اگر به‌دنبال خرید بلیط شرکت هواپیمایی خاصی هستید، گزینه مربوط به آن شرکت را فعال کنید.
  3. محدود ساعت پرواز رفت و برگشت: اگر می‌خواهید ساعت شروع پرواز رفت یا برگشت تان در محدوده زمانی خاصی باشد، می‌توانید از این فیلتر استفاده کنید.
  4. بازه قیمت: اگر محدودیت مالی دارید و می‌خواهید تنها بلیط‌هایی را مشاهده کنید که در محدوده بودجه مورد نظرتان باشد، می‌توانید از این فیلتر استفاده کنید.
  5. نوع بلیط (سیستمی یا چارتری ): اگر به دنبال پروازهای سیستمی یا چارتری می‌گردید، گزینه های این بخش را فعال یا غیر فعال کنید.
  6. مدت‌زمان پرواز: اگر نمی‌خواهید مدت‌زمان پروازتان از حد خاصی بیشتر شود، از این فیلتر استفاده کنید.
  7. وب سایت‌های ارائه‌کننده بلیط: اگر وب‌سایت خاصی را مدنظر دارید و می‌خواهید بلیط تان را از آن وبسایت خریداری کنید، می‌توانید از این فیلتر استفاده کنید.
  8. کلاس پروازی: اگر می‌خواهید بلیط هواپیمای تان در کلاس پروازی اکونومی یا بیزینس باشد، می‌توانید گزینه‌های مربوط به این فیلتر را فعال یا غیرفعال کنید.

در بالای لیست بلیط‌های هواپیمای نجف ۴ گزینه به نام‌های قیمت، ساعت پرواز، تخفیف و مدت سفر وجود دارد. با کلیک بر روی هر یک از این ۴ گزینه می‌توانید لیست نمایش‌داده‌شده را به‌ترتیب خاصی مرتب کنید. به‌طور مثال با کلیک بر روی گزینه قیمت می‌توانید لیست را از ارزان‌ترین تا گران‌ترین بلیت مرتب کنید تا در کمترین زمان ممکن بتوانید ارزان‌ترین بلیط هواپیمای نجف را خریداری کنید.

در انتها می‌توانید بر روی گزینه خرید از «بین … وب‌سایت» کلیک کنید تا اگر این بلیط توسط وب‌سایت های مختلفی به فروش می‌رسد، لیستی این وب‌سایت ها را مشاهده کنید. از میان این لیست، می‌توانید ارزان‌ترین بلیط را تهیه کنید. در انتها بر روی گزینه مشاهده و خرید کلیک کنید تا به سایت ارائه ارائه‌دهنده بلیط انتقال پیدا کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *