دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اینترنت نامحدود خانگی از کجا بگیریم؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۶ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

خرید حجم اضافه، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مشترکین پرمصرف اینترنت محسوب می‌شود؛ زیرا بابت هر گیگابایت اضافه‌، باید مبلغ مازادی بپردازند. در چنین حالتی خرید اینترنت نامحدود چاره کار مشترکین پرمصرف خواهد بود؛ بااین‌حال یکی از پرتکرار‌ترین سؤالات کاربران این است که «اینترنت نامحدود خانگی از کجا بگیریم»؟ زیرا در ایران شرکت‌های معدودی خدمات اینترنت نامحدود عرضه می‌کنند؛ همچنین برخی شرکت‌ها اینترنت مصرف منصفانه را به‌عنوان اینترنت نامحدود می‌فروشند که پس از تمام شدن حجم مشخص‌شده، سرعت اینترنت به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

اینترنت نامحدود خانگی از کجا بگیریم؟

در این مطلب قصد داریم شما را با انواع اینترنت نامحدود خانگی و مهم‌ترین ویژگی‌های آن آشنا کنیم؛ در نهایت با استناد به موارد ذکرشده، بهترین شرکت ارائه‌دهنده سرویس اینترنت پرسرعت در ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

سرویس اینترنت نامحدود چیست؟ استفاده از اینترنت بدون محدودیت حجمی

به‌طورمعمول همه اینترنت‌ها سرعت و حجم محدود و مشخصی دارند. با پایان یافتن حجم، دسترسی به اینترنت قطع می‌شود و مشترکین برای استفاده مجدد از سرویس، نیاز به خرید حجم یا دوره زمانی خواهند داشت. دراین‌بین تعداد معدودی از شرکت‌ها در کنار انواع مختلف سرویس‌های حجمی، اینترنت نامحدود نیز به فروش می‌رسانند. منظور از اینترنت نامحدود، سرویسی است که هیچ محدودیتی برای مصرف حجم نداشته باشد؛ یعنی کاربر تا پایان دوره می‌تواند بدون محدودیت از اینترنت استفاده کند. البته سرعت اینترنت نامحدود از سرویس‌های معمولی کمی پایین‌تر است.

برخی شرکت‌ها، اینترنت با حجم مصرف منصفانه را با نام اینترنت نامحدود به فروش می‌رسانند. در سرویس‌های مصرف منصفانه پس از اتمام حجم، سرویس قطع نمی‌شود، بلکه سرعت آن به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. در چنین حالتی سرعت اینترنت به حدی کم می‌شود که نمی‌توان به‌خوبی از سرویس موردنظر استفاده کرد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اینترنت نامحدود adsl را از شرکتی معتبر خریداری کنید.

اینترنت نامحدود خانگی از کجا بگیریم؟

آشنایی با انواع اینترنت نامحدود خانگی

اینترنت نامحدود خانگی باتوجه‌به نیاز کاربران و خدمات موردانتظار آن‌ها به دودسته اینترنت نامحدود adsl و اینترنت نامحدود tdlte تقسیم می‌شود. به‌طورمعمول سرعت اینترنت adsl از tdlte کمتر است و این موضوع در سرویس اینترنت نامحدود بیش‌ازپیش خود را نشان می‌دهد؛ بنابراین اگر قصد استفاده از اینترنت نامحدود خانگی را دارید، خرید اینترنت td lte را به شما پیشنهاد می‌دهیم. مودم اینترنت TD-LTE با سیم‌کارت و از طریق اتصال به دکل‌های مخابراتی کار می‌کند؛ یعنی این سرویس در هر نقطه‌ای از کشور که آنتن‌دهی مناسب داشته باشد، قابل‌استفاده خواهد بود.

اینترنت ADSL برای برقراری ارتباط و استفاده از اینترنت به کابل مخابرات نیاز دارد؛ بنابراین فقط به یک نقطه خاص محدود می‌شود. در نتیجه باتوجه‌به مزایای بالاتر اینترنت ‌TD-LTE نسبت به سرویس ADSL، پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده از اینترنت نامحدود از tdlte استفاده کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌های اینترنت نامحدود خانگی

حتماً پیش از خرید اینترنت نامحدود خانگی، ویژگی‌های این سرویس مانند سرعت دانلود، سرعت آپلود و پینگ تایم را به‌خوبی بررسی کنید. در صورت نامناسب بودن این موارد کاربران سرویس نامحدود خانگی با مشکل مواجه خواهند شد. در این بخش هر یک از این ویژگی‌ها را با دقت بررسی می‌کنیم تا هنگام خرید اینترنت نامحدود بهترین انتخاب را داشته باشید.

اینترنت نامحدود خانگی از کجا بگیریم؟ از شرکتی که تضمین سرعت دانلود داشته باشد

اکثر نیاز کاربران سرویس اینترنت، به دانلود محدود می‌شود. بخش عمده‌ای از فرایند باز کردن صفحات، تماشای فیلم، گوش‌دادن به موسیقی و بازی‌کردن به سرعت دانلود وابسته است. به‌عنوان‌مثال وقتی شما در فضای وب مشغول گوش‌دادن به آهنگی هستید، سیستم شما در حال دانلود فایل موسیقی است. این فرایند برای اجرای بازی، تماشای فیلم در سایت‌ و مرور صفحات وب نیز صدق می‌کند؛ باتوجه‌به این توضیحات هرچه سرعت دانلود اینترنت بالاتر باشد، به‌اصطلاح کیفیت و سرعت لود داده‌ها نیز بالاتر می‌رود.

از عمده معایب سرویس اینترنت نامحدود خانگی، سرعت دانلود پایین آن است. برخی شرکت‌ها سرعت دریافت اطلاعات اینترنت نامحدود را تا حدی پایین می‌آورند که نمی‌توان به‌راحتی از اینترنت استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال هنگام فروش اینترنت، سرعت ۸ مگابیت بر ثانیه را اعلام می‌کنند، اما کاربر هنگام استفاده از اینترنت به سرعتی بالا‌تر از ۲ مگابیت بر‌ ثانیه دست پیدا نمی‌کند؛ باتوجه‌به این توضیحات پیشنهاد می‌کنیم حتماً از شرکتی اینترنت بخرید که برای سرعت دانلود اینترنت نامحدود خانگی ضمانت دهد؛ یعنی وقتی می‌گوید سرویسی ۸ مگابیت بر ثانیه یا یک مگابایت بر ثانیه سرعت دانلود دارد، کاربر بتواند دقیقاً با همان سرعت از اینترنت استفاده کند.

اینترنت نامحدود خانگی از کجا بگیریم؟

سرعت آپلود بالا، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اینترنت نامحدود خانگی

سرعت آپلود مخصوص کاربران خاصی است؛ معمولاً افرادی که همواره در حال ارسال اطلاعات هستند، به سرعت آپلود بالا احتیاج خواهند داشت. به‌عنوان‌مثال، کاربرانی که تماس تصویری یا جلسات آنلاین برگزار می‌کنند، به سرعت ارسال اطلاعات بالا احتیاج دارند. چنانچه جزو افرادی هستید که به سرعت آپلود بالا نیاز دارید، حتماً پیش از خرید اینترنت نامحدود، توجه ویژه‌ای به سرعت انتقال داده‌های سرویس داشته باشید. اینترنت‌های بیسیم را می‌توان به‌عنوان سرویس‌های با سرعت آپلود بالا معرفی کرد؛ بنابراین با خرید اینترنت بیسیم می‌توانید از سرعت بالا برای انتقال اطلاعات بهره‌مند شوید.

در خرید اینترنت نامحدود، پینگ تایم آن را بررسی کنید

معمولاً گیمر‌ها به‌دلیل دانلود بازی‌های پرحجم، تولید محتوا و بارگذاری فایل‌ها در فضای وب، بیشتر از سایر کاربران به اینترنت نامحدود خانگی احتیاج دارند؛ بااین‌حال حجم تنها دغدغه گیمر‌ها محسوب نمی‌شود. پینگ یکی از اصلی‌ترین چالش‌های این افراد است. هرچه پینگ هنگام بازی بالاتر باشد، عکس‌العمل بازیکنان به همان اندازه کاهش پیدا می‌کند؛ با‌توجه‌به این توضیحات، اینترنت نامحدود خانگی را از شرکتی خریداری کنید که علاوه بر سرعت دانلود و آپلود بالا، پینگ مناسب بازی نیز ارائه دهد.

ماهان نت؛ بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌دهنده اینترنت نامحدود خانگی در ایران

در این مطلب به‌طورکامل به سؤال «اینترنت نامحدود خانگی از کجا بگیریم؟» پاسخ دادیم. باتوجه‌به این نکات پیش از خرید اینترنت نامحدود قطعاً بهترین اینترنت را خریداری خواهید کرد؛ با‌این‌حال اگر به‌دنبال شرکتی مطمئن برای خرید اینترنت نامحدود خانگی هستید، پیشنهاد ما شرکت معتبر ماهان نت است. ماهان نت با سال‌ها تجربه در زمینه خدمات اینترنتی توانسته است خود را به‌عنوان بهترین ارائه‌دهنده سرویس اینترنت نامحدود ایران معرفی کند.

اینترنت نامحدود ماهان نت با تضمین سرعت، به فروش می‌رسد؛ یعنی اگر پس از خرید اینترنت با مشکل سرعت مواجه شدید، هزینه سرویس به شما عودت داده می‌شود. چنانچه قصد خرید اینترنت نامحدود را دارید، همین حالا با ماهان نت تماس بگیرید. شماره‌تلفن ۱۵۱۴ پل ارتباطی شما با کارشناسان ماهان نت است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *