دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مسجد آبی استانبول سازه تاریخی ارزشمند با معماری خیره کننده

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

مسجد آبی استانبول یک مسجد باشکوه در طول تاریخ بوده این بنا قدمتی بالا داشته و به دلیل برخورداری از معماری بی نظیر شهرت دارد. این مسجد دارای کاشی های فیروزه ای با تزئینات قرآنی است.

همانطور که می دانید، استانبول یکی از پر بازدیدترین شهرهای دنیا بوده و جالب است بدانید، دارای جاذبه های تاریخی و مدرن است. یکی از زیباترین جاذبه های این شهر مسجد آبی استانبول بوده که قدمت آن به زمان بیزانسی باز می گردد.

معرفی مسجد آبی

مسجد آبی استانبول

اگر از تماشای ساختمان های تاریخی در هر نقطه از دنیا لذت می برید، می توانید سری به این مسجد زیبا بزنید. گشت و گزار در بخش های مختلفی از این بنا می تواند برای شما بسیار لذت بخش باشد. از این ساختمان می توانید، نمایی خیره کننده را مشاهده کنید. معماری این بنا بسیار فوق العاده بوده و یکی از بزرگ ترین ساختمان های دنیا است.

سازه مسجد آبی

درباره این مسجد چه می دانید؟

قرارگیری این مسجد در نزدیکی ایاصوفیه نیز یکی دیگر از امتیازات مهم آن برای گردشگران می باشد. این مسجد بسیار ارزشمند بوده و یک به دستور شاه سلطان اول بنا شده است. یکی از واقعیت های بزرگی که می توانید، درباره این بنا بدانید، ثبت این بنا به عنوان یکی از سازه های میراث جهانی یونسکو است. این مسجد در نزدیکی مسجد ایاصوفیه بوده و از این حیث اهمیت بیشتری دارد.

مسجد آبی استانبول

این مسجد در واقع مسجد سلطان احمد بوده و یک سازه تاریخی بسیار ارزشمند می باشد. این مسجد هر ساله میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا بوده است. در طول روز این مسجد به مت ۹۰ دقیقه مراسم نماز و عبادت را برگزار می کند. همیشه بازدیدکنندگان زیادی در هنگام نماز به این مسجد می روند. در زمان برگزاری نماز عکاسی کردن از فضا ممنوع بوده و باید از این کار خودداری کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

زیبایی مسجد آبی

یکی دیگر از واقعیت های جذاب درباره این بنا وجود پنجره های متعدد در معماری آن است. این مسجد دارای ۲۶۰ پنجره بوده و دارای لوسترهای زینتی بسیار بزرگی می باشد. نمای این لوسترها بسیار خیره کننده بوده و جالب توجه گردشگران است. شیشه های این پنجره بزرگ و رنگی بوده و به همین دلیل دارای زیبایی های بسیار زیادی خواهد بود. تابش نور از این پنجره های رنگی نمای زیبایی دارد.

معماری مسجد آبی

بیست هزار کاشی آبی رنگ با تزئینات قرآنی در این مسجد استفاده شده است. این کاشی ها در ایزنیک تولید شده و سید قاسم غباری آن را آیه های قرآنی تزئین کرده است. این آیه ها با خطوط عثمانی نوشته شده اند. بخش مهمی از زیبایی های این مسجد به دلیل وجود کاشی های آبی رنگ می باشد. نمای بیرونی این مسجد آبی نبوده و به همین دلیل ممکن است برای شما سوال ایجاد کند.

این مسجد امروزه از مکان های دیدنی استانبول بوده و می تواند، جذابیت های بسیار زیادی برای شما علاقه مندان داشته باشد. استانبول شهری با جاذبه های دیدنی بسیار متنوع بوده که شما می توانید از آن دیدن کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *