دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فوت و فن های رفع خشکی دور ناخن در خانه

  • شقایق ایران دوست
  • ۶ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

برای داشتن ناخن های سالم نیاز است تا در زمان هایی که می خواهید با مواد شیمیایی کار کنید از دستکش استفاده کنید. در ادامه قرار است شما را با روش های رفع خشکی دور ناخن آشنا کنیم و نکات مراقبتی را به شما آموزش دهیم. برای دریافت اطلاعات بیش تر این مطلب را از دست ندهید.

پوسته پوسته شدن اطراف ناخن ها  یکی از مشکلاتی می باش که ممکن است برای خانم ها و آقایان ایجاد شود. این مشکل ظاهر دست های ما را زشت می کند و می تواند بر روی سلامتی اطراف ناخن های شما نیز تاثیر گذار باشد. برای از بین بردن این مورد بسیاری از افراد دست به قیچی می شوند و سعی می کنند پوست های اضافی را قیچی کنند با این حال باید بدانید که این مورد یکی از مشکلات کمبود آب در بدن می باشد و خشک شدن دور ناخن ها می تواند منجر به ایجاد پوسته پوسته شدن اطراف آن ها شود. رفع خشکی دور ناخن دارای ترفند های خاصی کمی باشد که در ادامه آن ها را برای شما بررسی می کنیم.

خشکی دور ناخن و ترمیم آن

رفع خشکی دور ناخن در خانه

خشکی دور ناخن ها می تواند به دلایل بسیار زیادی ایجاد شده باشد با این حال باید بدانید که این مورد معمولا در اثر کمبود آب بدن ایجاد می شود و اگر بتوانید میزان آب مورد نیاز بدن خود را تامین نمایید می توانید از این مشکل نیز پیشگیری کنید. البته که کمبود آب یکی از دلایل بوده و کمبود مواد مغذی، سرما و استفاده مداوم از الکل  و مواد شوینده نیز می تواند دلایل دیگر این مشکل باشد. قبل از این که به شما روش درمان این مشکل را بگوییم قصد داریم با کوتیکول ناخن شما را آشنا کنیم. در واقع کوتیکول ناخن بخش بسیار مهمی از ناخن می باشد و اگر آسیب ببیند مشکلات بی شماری برای ناخن هایتان ایجاد خواهد شد. ناخن دارای یک سری بافت هایی می باشد و هر کدام از این بافت ها دارای یک وظیفه خاصی می باشند از این جهت نیاز است تا یک سری از وظایف آن ها آشنا باشید. ناخن ها در واقع نوعی صفحه مقاوم می باشند و از جنس کراتین بوده و انگشت های دست و پا را می پوشاند. بافت ناخن در زیر یک چین پوستی به نام کوتیکول قرار دارد و وظیفه آن مراقبت از بافت ناخن می باشد و اگر آسیب ببیند ممکن است رشد ناخن مختل شده و سلامت و زیبایی ناخن ها از بین خواهد رفت.در واقع سالم بودن ناخن ها نشانه ای از این می باشد که بدن سالم می باشد و اگر ناخن ها تغییر شکل بدهند ممکن است نشانه ای از یک سری از بیماری ها در بدن باشند از این رو سعی کنید به مراقب ناخن های خود باشید تا آسیب نبینند.

رفع خشکی کوتیکول

کوتیکول ها بخشی از پوست می باشد که دور ناخن ها را گرفته است از این رو بهتر است مراقب آن باشید زیرا می تواند از بروز انواع بیماری ها و عفونت ها شما را مصون کند. در نظر داشته باشید که در مانیکور ها این بخش های ناخن برداشته می شود و اگر این کار به صورت مکرر انجام شود ممکن است آسیب های بسیاری به ناخن های تان وارد شده و دچار عفونت های شدید خواهید شد. در ادامه یک سری روش هایی را برایتان بیان می کنیم که با استفاده از انتها می توانید به رفع خشکی دور ناخن کمک کنید.

رفع خشکی دور ناخن

کمک گرفتن از مرطوب کننده ها

سعی کنید برای این که خشکی دور ناخن های خود را از بین ببرید از مرطوب کننده ها استفاده کنید. این کار منجر به این می شود که آب و مواد مغذی به ناخن ها و اطراف آن ها برسانید و در نتیجه از خشک شدنشان پیشگیری کنید. در واقع اگر ناخن های شما مرطوب باشد کم تر دچار شکستگی و شکاف دار شدن خواهد شد. این کار را باید بیش تر در ماه های سرد سال انجام دهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

دوری از عوامل خشک کننده

یک سری از عوامل هستند که منجر به خشک شدن ناخن ها می شوند از این جهت شما باید از این موارد دوری کرده و سعی کنید چند بار در روز ناخن های خود را مرطوب کنید. برای سالم ماندن ناخن ها و پیشگیری از خشک شدنشان نکاتی که در ادامه گفته می شود را رعایت کنید.

  • برای این که ظرف ها را بشویید سعی کنید از یک دستکش کمک بگیرید در غیر این صورت آسیب بسیار زیادی به پوست دست های شما و ناخن هایتان وارد خواهد شد زیرا مواد شوینده به اندازه کافی مضر هستند.
  • از پاک کننده های استونی استفاده نکنید و سعی کنید برای این که لاک های خود را پاک کنید از پاک کننده هایی استفاده کنید که غیر استونی باشند زیرا پاک کننده های استون دار منجر به خشک شدن دور ناخن خواهند شد و چربی موجود در آن را از بین خواهد برد.
  • در فصل زمستان حتما از دستکش استفاده کنید تا بتوانید سلامت پوست و ناخن های خود را تضمین نمایید.

چگونه دور ناخن را ترمیم کنیم؟

نکشیدن پوست های دور ناخن

پوست های آویزان اطراف ناخن خود را به هیچ عنوان نکشید زیرا این کار می تواند منجر به ایجاد شکاف شده و در نهایت میزان آسیب پذیری ناخن ها را بالا می برد و شرایط را برای عفونت زیاد می کند. برخی از افراد هستند که این کمار را به صورت ناخودآگاه و عصبی انجام می دهند و بهتر راست برای این مشکل نیز خود کنترلی را افزایش دهید تا بتوانید این عادت بد را از خود دور نمایید.

خارج کردن دست ها از دهان

یکی دیگر از عاداتی که بسیاری از افراد دارند این است که ناخن های خود را می جوند و یا دستشان مدام در دهانشان است. در واقع این کار منجر به ایجاد رطوبت بسیار زیاد در دست ها می شود و می تواند منجر به ایجاد خشک شدن دور ناخن ها شده و باکتری های زیادی را به دست ها انتقال می دهد و همین مورد می تواند باعث بیماری های عفونی شدید شود و مشکلات بد تر از خشک شدن دور ناخن را برای شما ایجاد نماید.

سوهان کشیدن ناخن ها

برای رفع خشکی دور ناخن بهتر است ناخن های خود را سوهان بکشید و سعی کنید آن ها را به اندازه ای نگه دارید حکه از شکستن آن ها پیشگیری کنید در غیر این صورت نمی توانید از خشک شدنشان پیشگیری کرده و در نهایت مشکلاتی برای ناخن  های شما ایجاد خواهد شد. برای سوهان زدن نیاز است تا در یک جهت ثابت این کار را انجام دهید و اگر سوهان را در دو جهت بر روی ناخن های خود بکشید شکاف شدیدی در روی ناخن های شما ایجاد می شود و فرم بدی خواهند گرفت.

رفع خشکی دور ناخن

نکات مراقبتی

یک سری از نکاتی هستند که اگر آن ها را رعایت کنید می توانید به بهترین شکل ممکن به رفع خشکی دور ناخن پرداخته و از بروز خشکی های مجدد نیز پیشگیری کنید.

  • اولین نکته این است که همیشه از دست های خود مراقبت نمایید. در واقع این مراقبت ها می تواند شامل استفاده از انواع وسایل مراقبتی پوست باشد که برای پوست دست شما مناسب می باشد.
  • سعی کنید در حین شستن ظرف ها و پختن غذا از دستکش های آشپزخانه استفاده کنید در غیر این صورت پوست دست ها با مواد غذایی و مواد شوینده قرار می گیرد و ناخن ها و دور آن ها نیز ممکن است آسیب های شدید ببیند. اگر می خواهید خشکی دور ناخن های خود را رفع کنید بهتر است استفاده از دستکش را از یاد نبرید.
  • برای سالم تر شدن پوست دور ناخن های خود از پوست موز استفاده کنید. پوست موز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد از این رو بهتر است برای ناخن های خود و نرم تر شدن پوست دور ناخن های خود از آن استفاده کنید. می توانید ماسکی با مخلوط کردن پوست موز و عسل و شیر تهیه کرده و ناخن های خود و به طور کلی دستان خود را به این ماسک آغشته کرده و بعد از چند دقیقه دست های خود را با آب ولرم بشویید تا تاثیر آن را ببینید.
  • سالم بودنم رژیم غذایی نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند از این رو اگر می توانید رژیم غذایی خوب برای خود داشته باشید از این کار دریغ نکنید. خوردن سبزیجات تازه، میوه ها و گوشت های بدون چربی برای سلامت بدن و به خصوص سلامت پوست و ناخن ها اهمیت بالایی دارد.
  • در طی روز به اندازه کافی آب بنوشید و اگر بتوانید آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنید دیگر نیازی به نگرانی در مورد خشک شدن پوست و خشک شدن پوست دور ناخن های خود باشید زیرا این مشکل دیگر برای شما ایجاد نخواهد شد.

از بین بردن خشکی دور ناخن

رفع خشکی دور ناخن بسیار ساده می باشد و کافی است چند نکته بسیار ساده را در زندگی روزانه خود رعایت کنید. در ادامه می توانید اطلاعاتی در این زمینه مانند ترمیم شکستگی ناخن و ترمیم ناخن جویده شده بدست آورید و برای این کار کافی است از لینک های داده شده کمک بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *