دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان هموفیلوس آنفولانزا و امراض ناشی از این بیماری

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

درمان هموفیلوس آنفولانزا را در این مطلب برایتان خواهیم گفت و اگر می خواهید اطلاعاتی در این زمینه بدست اورید بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

درمان هموفیلوس آنفولانزا یکی از مهم ترین بحث هایی می باشد که باید اطلاعاتی در موردش داشته باشید زیرا این بیماری ممکن است برای هر فردی ایجاد شود از این جهت می توان گفت اطلاع داشتن از این بیماری و روش درمانی اش می تواند به هر فردی کمک کند تا بتواند در درمان بهتر عمل کرده و با شناخت نشانه های بیماری سریع تر آن را درمان نماید.

درمان هموفیلوس آنفولانزا

روش درمان هموفیلوس آنفولانزا

هموفیلوس آنفولانزا یکی از بیماری هایی می باشد که در اثر باکتری ها ایجاد می شود و می توان گفت که این مورد از انواع آنفولانزا با نوع b می باشد. این نوع آنفولانزا ها را با عنوان Hib می شناسند و باکتری های ایجاد کننده بیماری می توانند این بیماری را در کودکان به ویژه خردسالان ایجاد نمایند. اگرچه این بیماری به ندرت رخ می دهد با این حال به صورت کامل ریشه کن نشده است و باید حواستان را جمع کنید تا به آن دچار نشوید در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی شدید برایتان به وجود بیاید. این بیماری به خودی خود خطرناک می باشد با این حال می تواند یک سری بیماری های جدی را نیز در بدن فرد مبتلا ایجاد کند. این بیماری در گذشته های نه چندان دور در بریتانیا به یک عفونت جدی دچار شد با این حال به سرعت کنترل و درمان شد و اکنون جزئی از عفونت های نادر شناخته می شود و بیش تر کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری برخلاف نامی که دارد هیچ ارتباطی با ویروس های آنفولانزا ندارد و یکی از بیماری های باکتریایی می باشد.

بیماری های مرتبط

به صورت کلی  می توان گفت واکسن ها بسیار مناسب می باشند و می توانند از وخیم شدن وضعیت فرد در این بیماری پیشگیری نمایند. این باکتری می تواند منجر به ایجاد یک سری دیگر از بیماری ها شود و این بیماری ها عبارتند از :

  • مننژیت
  • ذات الریه
  • عفونت شدید پوست
  • عفونت مفاصل
  • عفونت اپی گلوت

نکته : این مورد اگر درمان نشود ممکن است مشکلات تهاجمی تری برای شما ایجاد نماید از این جهت نیاز است تا برای درمان این بیماری سریع تر اقدام نمایید.

بیماری هموفیلوس آنفولانزا

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

درمان

درمان این بیماری باید از طریق دارو های شیمیایی صورت بگیرد در غیر این صورت شما نمی توانید در خانه و با روش های خانگی این کار را انجام دهید و ممکن است بیماری بسیار پیشرفت کرده و مشکلاتی برایتان ایجاد نماید. معمولا زمانی که به علت این بیماری به پزشک مراجعه می کنید از دارو های آنتی بیوتیک به شما داده می شود و این درمان ها تا حدودی موثر خواهند بود و در برخی از افراد این داروها مقاومت از خود نشان می دهند و فرد بیمار برای دریافت آنتی بیوتیک های قوی تر و دقیق تر باید در بیمارستان بستری شود.

عوارض بیماری

طیف این نوع بیماری از ذات الریه تا مننژیت متفاوت نمی باشد می تواند عارضه های بسیار زیادی را برای فرد ایجاد کند. در واقع این عارضه ها بیش تر خود را به صورت مشکلات شدید عصبی، مانند نابینایی، ناشنوایی و عقب ماندگی خود را نشان می دهند و ممکن است حتی خطر مرگ برای بیمار نیز وجود داشته باشد. همانطور که عارضه های این بیماری متفاوت می باشد خطر مرگ نیز می تواند در این میان متفاوت باشد. در شایع ترین نوع این بیماری و شدید ترین نوع آن حدودا ۲ الی ۵ درصد مرگ و میر وجود دارد.

عوارض بیماری هموفیلوس آنفولانزا

این بیماری قبل از این که واکسیناسیون به صورت کلی انجام شود حدودا ۲۰۰۰ کودک را در سر تا سر جهان مبتلا می کرد و عارضه های بسیاری برای آن ها ایجاد می نمود و حدودا ۱۰۰۰ نفر از آن ها بر اثر همین بیماری و پیشرفت آن جان خود را از دست می دادند. اما در سال ۲۰۰۶ این تعداد به ۲۹ نفر در سال رسید و هنوز هم در بسیاری از کشور های توسعه نیافته که این واکسن وجود ندارد این باکتری ها جان  بسیاری از انسان ها و کودکان را می گیرند بنابراین می توان گفت که واکسیناسیون یکی از مهم ترین عوامل در پیشگیری و بروز نوع شدید هموفیلوس آنفولانزا می باشد.

در پایان می توانید سایر مطالبی که در این زمینه نوشته شده است را مانند درمان بیماری شیگلوز و درمان بیماری چشم صورتی  مشاهده کرده و اطلاعات خود را در این زمینه ها افزایش دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *