دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی جک J7 با نما و طراحی زیبا و مطلوب

  • حکیمه فهیمی
  • ۷ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

جک J7 یکی از محصولات نسل سوم خودروساز چینی می باشد که ظاهر متمایزتری نسبت به نسل قبلی دارد. با بررسی J7 همراه این مطلب از آرگا باشید.

شرکت جی اس سی موتورز از سال ۲۰۱۹ سدان جک J7 را با ظاهری جذاب تر نسبت به نسل های قبلی روانه بازار کرد. این سدان با ظاهر متمایزتر و صندوق عقب جادار می تواند خودروی مناسب خانواده ها باشد. این مطلب به بررسی جک J7 می پردازد.

آشنایی و بررسی بررسی جک J7

شرکت جی اس سی موتور که در ایران به اسم جک شهرت یافته است در سال های ۲۰۰۸-۲۰۱۲ محصولی به اسم جک J7 را روی خط تولید داشت. ولی بعد از آن دیگر تولید این خودرو را ادامه نداد تا این که در سال ۲۰۱۹ سدان جدید لیفت بکی به اسم جیائو a5 را روانه بازار کرد.

البته این خودرو در کشورهای دیگر مانند روسیه، قراقستان، روسیه و … به عنوان نسل جدید جک J7 معرفی شده است و با این نام در اختیار مشتریان قرار گرفته است. در ادامه در سال ۲۰۲۱ نیز نسخه فیس لیفت جک J7 به عنوان سهول a5 به بازار چین وارد شد.

به این ترتیب جک J7 محصول نسل سومی خودروساز چینی محسوب می شود که ظاهری متفاوت تر از نسل قبل دارد. از محصولات این شرکت که به کشورمان وارد شده است می توان به کراس اوور جک k7 اشاره کرد. جک J7 با ظاهر متمایز و صندوق عقب جادار می تواند برای خانواده ها خودروی مناسبی باشد.

شرکت جک از سال ۱۳۸۸ محصولات خود را توسط کرمان موتور به بازار ایران روانه کرد. در همین سال جک j4 و جک j5 روی خط مونتاژ کرمان موتور جای گرفتند و در ادامه شاسی بلند جک s5 عرضه ارائه شد و توانست فروش خوبی را تجربه کند. کرمان موتور پس از تولید وانت kmc t8 و کراس اوور kmc k7 بر آن شد تا جک J7 را به بازار ایران روانه کند. از این رو تصمیم گرفتیم در این مطلب جک J7 را مورد بررسی قرار دهیم.

  •  آرون گروپس

طراحی ظاهری

همانطور که پیشتر اشاره شد جک J7 محصول نسل سوم شرکت جک است که تفاوت های زیادی با نسل قبل دارد. بررسی ظاهر خودرو نیز تایید کننده این موضوع می باشد. طراحی جک J7 توسط طراحان ایتالیایی صورت گرفته است. شایان ذکر است این طراحی نسبت به مدل قبلی پختگی بیشتری داشته و در عین حال از خطوط با زوایای تیزتر بهره می برد تا حس تهاجمی و جسورانه تر بیشتری در چهره خودرو القا گردد.

به طوری که مشتریان جوان با دیدن خودرو حس یک سدان اسپرت را پیدا می کنند. رینگ های ۱۸ اینچی مشکی رنگ هم در القای حس اسپرت به بیننده موثر می باشد. از طرفی بخش عقب خودرو با استفاده از چراغ های به هم پیوسته و طراحی جذاب دیگر المان ها می تواند نمایی دلچسب و گیرا در معرض نمایش قرار دهد.

فرم بدنه این سدان به سبک سدان های لیفت بک طراحی شده و شیب ملایم شیشه عقب به همراه طول کوتاه درب صندوق جلوه تقریبا زیبا و تاحدودی کوپه مانند به خودرو بخشیده است. در پروفیل های بدنه هم تا حد ممکن حجم پردازی صورت گرفته تا جک J7 نمایی عضلانی تر پیدا کند. همانطور که اشاره شد جک J7 مورد فیس لیفت قرار گرفته به این ترتیب نمایی تقریبا سیال و اسپرت به نمایش می گذارد.

بررسی ها حاکی از آن است طراحی نمای جلو جک J7 الهام گرفته از نسل دوم کیا کادنزا می باشد. البته این کار نه تنها ذوق زننده نیست، بلکه ظاهر جذابی به خودرو بخشیده است. چراغ های کشیده جلو در کنار جلوپنجره نسبتا بزرگ کرومی رنگ و طرح تهاجمی سپر به همراه قاب های مه شکن از اصلی ترین شاخصه های نمای جلوی این سدان چینی محسوب می شوند.

در بررسی نمای جانبی جک J7 ، شاهد خط منحنی سقفی به شکل جذاب و دلنشینی هستیم که از اول ستون های جلو تا انتهای درب صندوق امتداد یافته که در کنار طول کوتاه درب صندوق عقب، لیفت بک بودن این محصول شرکت جک را نمایان می کند. یک خط شانه ای به صورت جذاب از انتهای چراغ عقب تا حوالی گلگیر جلو امتداد یافته که در مجاورت دیگر حجم پردازی های نمای کناری، چهره ای کاملا عضلانی و خوش تراش برای جک J7 ایجاد کرده است.

نمای عقب جک J7 نیز طراحی جذابی داشته و چراغ های به هم پیوسته نمای دلنشینی را در این بخش ایجاد کرده است. البته جانمایی چراغ های مه شکن در سپر عقب زیاد مناسب به نظر نمی رسد ولی با این حال، المان های نمای عقب جک J7 شامل چراغ های پیوسته به همراه دیفیوزر زیر سپر و سر اگزوزهای کروم رنگ دایره ای شکل به طور کلی فرم اسپرتی به این نما بخشیده اند.


در مجموع و با توجه به بررسی ها می توان گفت با این که حداقل چند سالی از طراحی بدنه جک J7 می گذرد ولی همچنان این سدان چهره ای جذاب و گیرا دارد. البته شباهت هایی با برخی محصولات کیا و حتی مازراتی در نمای جلو دیده می شود. شایان ذکر است شرکت جک نسخه پلاس جک J7 را نیز با طراحی بسیار گیرا و جوان پسند تر در سال ۲۰۲۱ به بازار معرفی نموده است. در صورتی که کرمان موتور نسخه جدیدتر این خودرو به بازار ارائه دهد، قطعا میزان استقبال بالایی از خودرو صورت می گیرد.

طراحی داخلی

در بررسی ها مشخص شد طراحان ایتالیایی طراحی داخلی جک J7 را مطابق المان های روز دنیا انجام داده اند. فضای داخلی دارای طراحی مینیمالیستی بوده و بیشتر کلیدها لمسی هستند. در وسط داشبورد نمایشگر ۱۰.۴ اینچی به طور عمودی نصب شده تا اطلاعات و سرگرمی را در اختیار قرار دهد. ضمنا دریچه های کوچک تهویه در دو سمت آن مشاهده می شود.

کیفیت متریال استفاده شده در کابین بسیار مدرن جک J7 در نوع خود مطلوب به نظر می رسد. و به دلیل فاصله محوری ۲۷۶۰ میلی متری، فضای خودرو مناسب به نظر می رسد و صندلی های ردیف عقب، فضای کافی جهت حضور سه سرنشین بزرگسال را فراهم می نماید. البته شیب زیاد سقف در بخش عقب ممکن است برای سرنشینان با قد بیش از ۱۸۵ سانتی متر محدودیتی از ناحیه سر ایجاد کند.

باید اشاره کرد کاربرد هوشمندانه چرم، پارچه و قطعات پلاستیکی با چهره فلزی به همراه صندلی های جلو یکپارچه فضای داخلی جک J7 را اسپرت و متمایز جلوه می دهند. ضمنا پنل کیلومتر شمار ۷ اینچی، دیجیتالی بوده و پشت فرمان دی کات حضور دارد. بکارگیری این نوع فرمان ؛ ظاهری اسپرت تر به کابین بخشیده است تا با شکل و شمایل بدنه هماهنگ تر باشد.

ظرفیت صندوق عقب این سدان حدود ۵۴۰ لیتر می باشد که خبر از محفظه ای جادار برای کاربردهای خانوادگی دارد. همچنین در صورت تا شدن صندلی های ردیف عقب، این ظرفیت به ۱۶۵۰ لیتر نیز ارتقا پیدا می کند.

در مجموع طراحی کابین جک J7 نسبت به خودروهای هم رده موجود در بازار داخلی سطح بالا به نظر می رسد و فرم بدنه هم بخصوص با توجه به لیفت بک بودن سدان، می تواند در مقایسه با رقبا جذاب تر دیده شود.

پیشرانه توربوشارژ

زیر کاپوت سدان جک J7 یک پیشرانه توربوشارژ با قدرت ۱۵۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته و گیربکس اتومات سی وی تی آن را همراهی می کند. در برخی کشورها این سدان با گیربکس دستی ۶ سرعته برای انتقال نیرو به چرخ های جلو به فروش می رسد.

شایان ذکر است جک J7 یک نسخه برقی نیز دارد که به پیشرانه ای با قدرت ۱۹۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر مجهز است. ضمن با یک بار شارژ ۵۳۰ کیلومتر حرکت خواهد داشت. جک J7 اتومات با وزن ۱۴۴۰ کیلوگرم گمان می رود شتاب صفر تا صد حدود ۱۱-۱۲ ثانیه داشته باشد. همچنین متوسط مصرف سوخت این نسخه به طور ترکیبی حدود ۶.۵-۷ لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده می شود.

امکانات رفاهی و ایمنی

نمایشگر ۱۰.۴ اینچی عمودی داشبورد، چهار عدد ایربگ، پنل آمپر ۷ اینچی پشت فرمانبا سه گرافیک، تنظیمات برقی صندلی های جلو همراه با گرمکن صندلی، سقف شیشه ای پانوراما با سانروف برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم تهویه مطبوع لمسی دو کاناله، سیستم پایش فشار لاستیک ها، روکش چرمی صندلی ها، سنسور پارک جلو عقب، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم تثبیت کننده سرعت یا کروز کنترل، ترمز پارک برقی یا اتوهلد، شارژ وایرلس، فرمان دی کات، دریچه تهویه مخصوص سرنشینان عقب، کول باکس، اهرم تعویض دنده الکتریکی، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار خروج از خط، آینه های تاشونده برقی با گرمکن، شیفتر پشت فرمان، نورپردازی آپشنال داخلی و … از جمله امکانات رفاهی و ایمنی به کار رفته در جک J7 می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *