دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خواص پنیر پیتزا و ممنوعیت های مصرف آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۱ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب شما را با خواص پنیر پیتزا آشنا می کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه به شما خواهیم داد تا بتوانید به راحتی از این پنیر در غذاهای خود استفاده کنید.

خواص پنیر پیتزا بسیار زیاد نمی باشد و گاها برای بدن بسیار مضر واقع می شود. در واقع پنیری که بر روی پیتزا می ریزید معمولا موزارلا با رطوبت بسیار کم می باشد و به راحتی ذوب می شود و شما می توانید به راحتی آن را بجوید. در ادامه شما را با خواص پنیر پیتزا آشنا می کنیم.

خواص پنیر پیتزا

خواص پنیر پیتزا برای بدن

پنیر پیتزا از مهم ترین موادی می باشد که برای تهیه انواع غذاهای ایتالیایی مورد نیاز می باشد و مهم ترین آن که اصلی ترین پنیرها به حساب می آید از شیر بوفالو تهیه می شود ولی اکنون بر اساس تکنولوژی هایی که وجود دارد این پنیر را از شیر گاو تهیه می کنند و تمامی پنیر های موجود در بازار از شیر گاو تهیه شده اند. این پنیر دارای رنگ سفید می باشد ولی اگر خوراک دام متفاوت باشد شما می توانید آن را به رنگ زرد نیز ببینید.

این پنیر از نظر بافت یک بافت نرم و جامد دارد و با حرارت می توانید آن را تا حدودی ذوب کرده و مورد استفاده قرار بدهید. دو نوع کلی پنیر پیتزا وجود دارد که می از آن ها گیاهی است و دیگری برای افراد گیاه خوار مناسب نمی باشد زیرا از لبنیات تهیه شده است. در نوع گیاهی این پنیرها منشاء چربی به کار رفته در آن گیاهی بوده و تنها منشاء پروتئین آن لبنی می باشد و این در حالی است که در نوع دیگر منشاء چربی و پروتئین آن به صورت کلی لبنی می باشد.

انرژی موجود در پنیر پیتزا

پنیر پیتزا بسیار پر کالری می باشد و در ۱۰۰ گرم از این پنیر حدودا ۳۰۰ کالری وجود دارد و اگر رژیم دارید بهتر است از خوردن این نوع پنیر به صورت کلی خودداری نمایید زیرا حتی مقداری از آن نیز می تواند کالری بسیار زیادی را به بدن برساند.

کربوهیدرات

کربوهیدرات ها یکی از مهم ترین موادی می باشند که در رژیم غذایی خود باید به آن اهمیت بدهید. استفاده بیش از حد از آن ها می تواند منجر به بالا رفتن وزن شود. این پنیر در هر ۱۰۰ گرم دارای ۲.۲ گرم کربوهیدرات می باشد.

  •  آرون گروپس

قند ساده

قندهای ساده برای افرادی که دچار دیابت می باشند اصلا خوب نمی باشد. با این حال باید بدانید که این پنیر در هر ۱۰۰ گرم دارای ۱ گرم قند ساده می باشد. اگر دیابت دارید بهتر است با احتیاط بیش تری از این پنیرها استفاده نمایید.

پنیر پیتزا و فیبر های رژیمی موجود در آن

فیبر رژیمی

از مهمترین خواص پنیر پیتزا می توان به دارا بودن فیبر رژیمی آن اشاره کرد ولی باید بدانید که این پنیر در هر ۱۰۰ گرم دارای مقادیر بسیار کمی از این فیبر می باشد. میزان فیبر رژیمی در این پنیر حدودا ۱ گرم در هر ۱۰۰ گرم می باشد.

چربی

از دیگر مواردی که نیاز است در مورد خواص پنیر پیتزا بدانید میزان چربی آن می باشد. باید بدانید که هر ۱۰۰ گرم از پنیر پیتزاها معمولا دارای ۲۲ گرم چربی می باشد و این میزان چربی می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر کالری های وارد شده به بدن داشته باشد بنابراین در حین خوردن پنیر پیتزا بهتر است حواستان به این مورد نیز باشد.

مواد معدنی

پنیر پیتزا از شیر گاو تهیه می شود از این رو دارای یک سری مواد معدنی نیز می باشد که بهتر است اطلاعاتی در این مورد نیز داشته باشید. در هر ۱۰۰ گرم از پنیر پیتزایی که استفاده می کنید حدودا ۵۰۰ میلی گرم کلسیم، ۳۵۰ میلی گرم فسفر، ۸۰ میلی گرم پتاسیم، ۶۳۰ میلی گرم سدیم و مقادیر بسیار کم تری از منیزیم، مس و روی وجود دارد.

خواص پنیر پیتزا

ویتامین ها

باید بدانید که در این پنیرها مقداری ویتامین نیز وجود دارد. در واقع در هر ۱۰۰ گرم از پنیر پیتزاها حدودا ۵ میلی گرم ریبوفلاوین، ۴ میلی گرم تیامین، ۴.۳ میلی گرم نیاسین، ۲۵ میکرو گرم سلنیوم و ۹۶ میکروگرم فولات یافت می شود. البته در این پنیر ها می توانید به مقدار بسیار کم تری از ویتامین های دیگری مانند ویتامین B6, B12, A, E, K نیز بیابید. استفاده از پنیر پیتزا طبق نظر کارشناسان بسیار خوب نمی باشد و می تواند مشکلات بسیار شدید قلبی و عروقی را ایجاد نماید از این رو نیاز است تا با احتیاط بیش تری از این مواد استفاده نمایید.

استفاده از سبزیجات با پنیر پیتزا

اگر می خواهید اثرات مخرب این پنیرها را به حداقل برسانید باید آن را با سبزیجات مورد استفاده قرار دهید. در واقع سبزیجات باعث می شود تا مواد ناسالم در این پنیر کم تر جذب بدن شما شوند. در واقع این پنیر به این دلیل برای بدن بد می باشد که دارای چربی های بد و اشباع شده و دارای ترانس است. اسید چرب ترانس به کش دار شدن پنیر کمک می کند و کیفیت آن را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد. این اسید در پنیر پیتزا می تواند منجر به گرفتگی رگ ها شده و میزان عبور خون از رگ ها را به شدت کاهش می دهد از این رو بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که اگر قبلا دچار گرفتگی رگ ها شده اسد و یا در حال حاضر دارای بیماری های قلبی هستید از این پنیر ها تا حدالامکان استفاده نکنید.

چاقی با پنیر پیتزا

یکی دیگر از مواردی که در حین استفاده از این پنیر باید آن را به یاد داشته باشید میزان کالری دریافتی از این پنیر می باشد. باید بدانید که پنیر پیتزا دارای کالری بسیار زیادی می باشد از این جهت اگر به صورت بی رویه از آن ها استفاده کنید امکان این که به چاقی مفرط مبتلا شوید بسیار زیاد خواهد بود. جالب است بدانید که مرگ و میر در افراد چاق سه برابر بیش تر از افرادی می باشد که گرسنگی می کشند. بهترین حالت این است که کودکان خود را به خوردن این پنیر ها عادت ندهید و بهتر است جوان ها نیز از این پنیر به میزان کم تری استفاده کنند.

چاقی با پنیر پیتزا

در این مطلب با خواص پنیر پیتزا و مضراتی که با خوردن آن شما را تهدید می کند آشنا شدید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های  داده شده اطلاعات دیگری در زمینه خواص مواد غذایی مانند خواص پنیر لیقوان و خواص پنیر چدار بدست آورده و اطلاعات خود را در این موارد نیز افزایش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *